FlyingHorseman
Well-known member
Ik ben een tweetal maanden geleden begonnen met wat actiever te investeren. Vooral met de bedoeling om het wat te leren en om te zien of het wat voor mij is. Wat dat laatste betreft zou ik eerder geneigd zijn om te zeggen van niet. Toch een heel ander gevoel dan ETF's, waar ik geregeld wat bijkocht en tussendoor amper er naar keek. Het volatiele van de gewone aandelen ligt me minder en ik merkte dat ik toch wel iets te veel de koers van mijn aandelen bekeek.
Desondanks tot nu toe wel wat goeie keuzes gemaakt. Naast een hoop domme.
- Nebius + 42%
- Ondas Holdings + 25%
- UCB +17%
- Sofi Technologies +17%
- Amazon +1% (vlak voor de earnings gekocht, schitterende timing)
- Coreweave -1,3% (dip niet goed ingeschat maar gaat de komende tijd nog stijgen)
- Sanofi - 2,8% (komt op termijn nog wel goed)
- Eli Lilly -3,48% (eh van deze weet ik het niet)
- Rocket Lab -5% (hypestock net voor de piek gekocht)
- EVS -6%
- Intuitive Machines (LUNR) -18% (Domme hypestock op een piekje gekocht)
In ieder geval sta ik wel nog stevig in het groen met een bescheiden inleg van een paar €1000. Al is dat meer geluk dan kunde. En hakken de transactiekosten er toch ook wel in bij de kleine hoeveelheden die ik er in steek. Waarschijnlijk ga ik gewoon terug braaf naar mijn ETF's gaan. Ik heb wel een beetje ingelezen over elk aandeel maar ik heb het gevoel dat het met mijn kennis evengoed succes via een muntworp kon zijn.
Desondanks tot nu toe wel wat goeie keuzes gemaakt. Naast een hoop domme.
- Nebius + 42%
- Ondas Holdings + 25%
- UCB +17%
- Sofi Technologies +17%
- Amazon +1% (vlak voor de earnings gekocht, schitterende timing)
- Coreweave -1,3% (dip niet goed ingeschat maar gaat de komende tijd nog stijgen)
- Sanofi - 2,8% (komt op termijn nog wel goed)
- Eli Lilly -3,48% (eh van deze weet ik het niet)
- Rocket Lab -5% (hypestock net voor de piek gekocht)
- EVS -6%
- Intuitive Machines (LUNR) -18% (Domme hypestock op een piekje gekocht)
In ieder geval sta ik wel nog stevig in het groen met een bescheiden inleg van een paar €1000. Al is dat meer geluk dan kunde. En hakken de transactiekosten er toch ook wel in bij de kleine hoeveelheden die ik er in steek. Waarschijnlijk ga ik gewoon terug braaf naar mijn ETF's gaan. Ik heb wel een beetje ingelezen over elk aandeel maar ik heb het gevoel dat het met mijn kennis evengoed succes via een muntworp kon zijn.

) Ik houd telkens wel rekening met die kosten, heb een excelletje met oa de kosten bij aankoop/verkoop, de gecorrigeerde aankoopprijs en de echte break even prijs. Mijn bedoeling was om het tot eind van het jaar eens te bezien alvast.
.
Die zal nog hard stijgen als ze hun neutron succesvol lanceren. En dan mogelijk ook hun eigen sattelieten. Eentje voor lange termijn imho