Portefeuille topic - Gassy

Hoeveel procent van je portefeuille is momenteel in cash?

• 0-10%

Stemmen: 13 39,4%
  • 10-30%

Stemmen: 8 24,2%
  • 30-50%

Stemmen: 3 9,1%
  • Meer dan 50%

Stemmen: 9 27,3%

• Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .

Gassy

Well-known member
Hierbij de samenstelling van de top 6 van mijn portefeuille (10/09/2025):
- Bill com holdings (BILL): 14,23%
- Dlocal (DLO): 12,73%
- Gitlab (GTLB): 11,22%
- Global-E Online (GLBE): 9,8%
- Monday (MNDY): 7,73%
- Unitedhealth Group (UNH): 6,94%

- Portefeuillegrootte tussen 25-50K.
- Portefeuillesamenstelling verandert wel eens afhankelijk van oa. bereiken van targets.
- In totaal een 15-tal verschillende bedrijven.

Enkele key target points / mogelijke turning points al dan niet positief / negatief die ik momenteel in de gaten hou:
- Bill com holdings (BILL): +/- 58$
- Dlocal (DLO): 10,8$ en 18,4$
- Gitlab (GTLB): 53$
- Global-E Online (GLBE): 40,5$
- Monday (MNDY): 194,5$ - 208$ - 250$
- Unitedhealth Group (UNH): +/- 420$

Verdere verfijning volgt nog als ik tijd heb. Let er bijgevolg nu nog niet teveel op, is momenteel mijn kladblok.

Laatst bewerkt:
Ahem, Maar stevige investering in BILL en DLO. Ik hoop dat je af en toe wat winst pakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nah jong, ik zit dagelijks achter mijn PC en ik ben zo efficiënt dat ik tijd heb om op BG te zitten.

Ahem, Maar stevige investering in BILL en DLO. Ik hoop dat je af en toe wat winst pakt.
BILL eerste winst mogelijk rond 58$. DLO had ik winst genomen op 16$ (van 11,1$ naar 16$). Daarna teruggekocht hoofdzakelijk rond 12,85$, deeltje aan 14,42$.

Laatst bewerkt:
Volgens mij hebben we met Dlocal te maken met een rounded bottom pattern. Bijkomend de doorbraak van de SMA20 op maandbasis, hetgeen in het verleden weerstand bood, lijkt mij de trendomkeer te bevestigen. Moest Dlocal een tijdelijke terugval kennen (naar 10,8$ is niet uitgesloten, zou geen inbreuk zijn op het patroon en de SMA20 uitbraak) kan het zijn dat ik mijn positie verhoog. Indien niet, ga ik waarschijnlijk met de huidige positie verder. Zal er ook vanaf hangen wat mijn andere aandelen doen. Stel dat bv BILL eerder dan Dlocal de lucht in schiet, kan het zijn dat ik een (gedeeltelijke) position switch doe. Maar hoe het loopt, is rustig afwachten. (https://www.investopedia.com/terms/r/roundingbottom.asp / https://finviz.com/quote.ashx?t=DLO&ty=c&ta=1&p=m)
GAK Dlocal: 11,7$.

Laatst bewerkt:
Voor Monday zien we op de maandgrafiek dat er een 61,8% fibonaccidaling (bodem 11/2022, top 02/2025) is geweest (08/2025). Eerst was er een 50% retracement (04/2025) (zelfde principe als volgende.: https://alchemymarkets.com/wp-content/uploads/2024/11/image-3-1024x694.jpeg).
Zelf verwacht ik nu in eerste instantie een herstel naar de SMA20 op maandbasis, in de omgeving van het 38,2% retracement, zijnde rond 240$.
Van daar kan het natuurlijk een stuk hoger, maar dit kan net zo goed een turning point naar beneden zijn. Om deze reden dat ik Monday vermoedelijk rond 240$ volledig, of ten minste grotendeels verkoop. Breekt het er toch doorheen, dan hebben we een trendcontinuation, en kan ik alsnog overwegen om al dan niet opnieuw in te stappen (bv. https://alchemymarkets.com/wp-content/uploads/2024/11/image-23-1024x694.jpeg).
GAK Monday: 182,61$.

Laatst bewerkt:
Voor UNH ga ik uiteindelijk uit van een herstel naar de SMA200 op weekbasis of SMA50 op maandbasis. De SMA200 op weekbasis ligt momenteel op 491,58$, maar is dalende. Rond 480$ ligt ook de 61.8% retracement. Maar in eerste instantie zal ik naar de weerstand van de SMA50 op weekbasis kijken. Deze ligt nu op 442,99$ (is dalende) en komt uit rond de 50% retracement, dewelke rond 431$ ligt. Ik neem altijd enige marge en probeer vermoedelijk dus rond 420$ te verkopen.
GAK UNH: 273,27$.

Laatst bewerkt:
gebruik je een programma/website waarmee je uw gewicht van uw aandeelpercentages live ziet? of zie je dat bij uw broker?

Met degiro kunt ge precies maar bijzonder weinig stats bijhouden... de charts sucken ook

portefeuillegrootte tussen 25-50k, is dat hoeveel het schommelt? :unsure:

twas eigenlijk wel een serieuse vraag, vanwaar zo'n wijde range?

*edit* omdat mijn post aanzien word als moderatiekritiek

Laatst bewerkt:
mijn comment: "portefeuillegrootte tussen 25-50k, is dat hoeveel het schommelt? :unsure: " werd verwijdert met de reden dat we niet gaan lachen met de mensen hun portfolio...

omdat 25-50 beter klinkt dan 26k wsch :laugh:

omdat 25-50 beter klinkt dan 26k wsch :laugh:
Dat klinkt inderdaad beter dan 26k, is logisch en niet om te lachen 😅. En nee, het is niet 26k 😉. En geen cijfer met een 2 voor 😉. En ik sta YTD op 33,01%, dus er zijn schommelingen ja 😅.

Laatst bewerkt:
mijn comment: "portefeuillegrootte tussen 25-50k, is dat hoeveel het schommelt? :unsure: " werd verwijdert met de reden dat we niet gaan lachen met de mensen hun portfolio...

Heeft in het verleden daartussen geschommeld 🤷‍♂️. Heb er soms ook al geld uit gehaald. Ik kan ook tussen 0 en 100k schrijven. Exacte bedrag doet er toch niet toe denk ik🤷‍♂️. Ben hier alvast tot nu toe de enige die zo open is.

Laatst bewerkt:
ik waardeer alvast die openheid en enthousiasme , los van de methode of keuze of whatever is het resultaat ronduit fantastisch, bijkomend ook bemoedigend dat de post over de waarde van je portefeuille eruit is - ook al is het soms relevant, er expliciet op hameren is onnodig.

Ik ben altijd voorstander van zoveel.mogelijk leden die posten, of en hoe je die info gebruikt is persoonlijk- maar niemand gaat graag af als een gieter en dat merk je, die info ontbreekt vaak op het forum - niet iedereen beschikt over de kennis en kunde - anders was 99% hier al lang binnen bij wijze van spreken.

Terug
Bovenaan