Portefeuille topic - Gassy

Hoeveel procent van je portefeuille is momenteel in cash?

• 0-10%

Stemmen: 13 39,4%
  • 10-30%

Stemmen: 8 24,2%
  • 30-50%

Stemmen: 3 9,1%
  • Meer dan 50%

Stemmen: 9 27,3%

• Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Heb in het verleden daartussen geschommeld 🤷‍♂️. Heb er soms ook al geld uit gehaald. Ik kan ook tussen 0 en 100k schrijven. Exacte bedrag doet er toch niet toe denk ik🤷‍♂️. Ben hier alvast tot nu toe de enige die zo open is.
2 weken geleden hebt ge nog een screenshot van mijn portefeuille geliked :unsure:

kzal hier ook nog een portefeuilletopic openen, maar kzal waarschijnlijk eerst veranderen van broker (ene die wa beter historiek bijhoud)

Monday blijft voorlopig hangen vlak onder de SMA200 op weekbasis (193,69$). Ik zou toch graag hebben dat het de week daarboven afsluit, dan kan het volgende week knallen.
Vandaag wat Dlocal, hetgeen ik 04 en 05/09/2025 kocht aan resp. 12,85 en 12,87$ kocht, verkocht aan resp. 14,44 en 14,47$. Braze, hetgeen ik op 05/09/2025 verkocht aan 33$ deels teruggekocht aan 30,2$. Verder met verkochte Dlocal nog wat Monday bijgekocht aan 191,03$. Dlocal momenteel nog 6,8% van PF. Wordt terug bijgekocht moest het weer dalen (richting 10,8$). Door traden van Dlocal, GAK huidige positie Dlocal iets boven 8€. Huidige positie Braze door traden GAK iets boven 9$.

Hierbij de samenstelling van de top 7 van mijn portefeuille (16/09/2025):
- Bill com holdings (BILL): 14,23%
- Monday (MNDY): 10,80%
- Global-E Online (GLBE): 9,39%
- Gitlab (GTLB): 8,55%
- Evolution AB: 7,09% -> Heeft 61,8% retracement van piek (04/2021) tov all time bodem achter de boeg (05/2025). Vervolgens terug gestegen naar 50% retracement van piek tov all time bodem (07-08/2025). Verdere keypoints in de gaten te houden (+/- 863 SEK 50% retracement piek tov all time bodem) / 954 SEK (EMA200 weekbasis) / 1047 SEK (38,2% retracement piek tov bodem 05/2025) / 1064 SEK (38,2% retracement piek tov all time bodem) / 1172 SEK (50% retracement piek tov bodem 05/2025) / 1308 SEK (61,8% retracement piek tov bodem 05/2025). 05/2025 lijkt mij de bodem te zijn geweest, en ik vermoed dan een herstel van deze bodem tov de piek van 04/2021 richting 50-61,8% retracement, zijnde 1172-1308 SEK. Ik ga voor 1172 SEK in mei 2026 (dan bovenkant bull flag pattern (bv. https://groww.in/p/bull-flag-pattern) + snijpunt 50% retracement).
- Unitedhealth Group (UNH): 6,86%
- Dlocal (DLO): 6,80%

Laatst bewerkt:
Vandaag investor day bij Monday (MNDY). Lijkt een ideaal moment om de koers omhoog te stuwen. Er is alvast een doorbraak door de SMA200 op weekbasis lopende... Gisteren UNH verkocht (toonde wat tijdelijke zwakte) en deeltje Dlocal (na upswing), ten voordele van Monday. Nu forse positie in Monday.

Betreft Monday (bron: https://s29.q4cdn.com/881027206/files/doc_financials/2025/q2/MNDY-USQ_Transcript_2025-08-11.pdf):

Product-/strategische punten:
• Ze leggen sterk in op enterprise-segment. Het aantal nieuwe klanten met ≥ 100.000$ jaarlijkse betalingen (“net new adds”) zit op recordniveau.
• CRM product bereikt 100 miljoen $ ARR.
• Nieuwe AI-features geïntroduceerd: Monday Magic, Monday Vibe, Monday Sidekick. Doel: meer automatisering, werk niet alleen beheren, maar ook uitvoeren.
• Non-Dollar Retention (NDR) / Net Dollar Retention: 111%, verwacht stabiel te blijven voor heel fiscale jaar 2025. Vorig kwartaal was 112%, daling deels te verklaren door de lapping van prijsverhogingen in 2024.

Risico’s & uitdagingen:
• Er is wat zwakte in de SMB / “down-market” segmenten, mede door veranderingen in Google’s algoritmes / search / SEO. De impact wordt volgens hen klein genoemd, en ze nemen maatregelen.
• Groei-investeringen zijn fors: verkoop & marketing, productontwikkeling, personeelsuitbreiding. Het personeelsbestand groeit, ~30% groei dit fiscale jaar. Verwachting is dat die groei in H2 afvlakt.
• De druk op NDR vanwege prijsverhogingen & lapping. Echter, gross retention blijft sterk.
• Mogelijke onzekerheid van marktinvloeden zoals performance marketing (incl. Google) en conversie via zoekmachines. Mogelijke kostenstijgingen of verminderde traffic / volume voor lagere tiers.

Sterke punten & kansen:
• De enterprise tractie en grotere deals helpen marges en voorspelbaarheid verbeteren. Verkoop richting grotere klanten heeft vaak hogere betrouwbaarheid, langere contracten, cross-sell mogelijkheden.
• AI-features bieden mogelijkheden om meerwaarde te leveren én nieuwe inkomstenstromen te ontwikkelen (gebruik van AI-acties, betalende credits etc.). De adoptie groeit, en sommige klanten gaan over limieten van gratis credits heen.
• Bundeling van producten (“multi-product strategy”) biedt cross-sell kansen: CRM, DEV, service, work management etc.
• Sterke cashpositie + goede cash flow geeft ruimte om te investeren zonder per se veel externe financiering nodig te hebben.

Maandag, dinsdag en vandaag (aan 194,5$) heb ik mijn positie Monday uitgebreid. Is momenteel 27% van PF. Lijkt uit te breken en de gap rond 240$ te gaan sluiten. Indien hetgeen ze gisteren gepresenteerd hebben effectief lukt, wordt dit een 300+ $ aandeel. Maar rond 240$ ga ik toch al serieus afbouwen denk ik.

YTD 35,29%.

Laatst bewerkt:
ASML is doorgebroken
en Monday lijkt ook door te breken. Als Monday morgen sluit boven 193,75$, is het een eerste doorbraak (doorbraak SMA200 weekbasis) (https://finviz.com/quote.ashx?t=MNDY&ty=c&ta=1&p=w). Dan wordt volgens mij de gap rond 240$ gesloten, en gaat de SMA20 op maandbasis, hetgeen voorheen als opwaartse steun gold, volgens mij getest worden. Maar eerst de maand zien af te sluiten boven SMA50 maandbasis, zijnde 209,07$ momenteel. Daar lijkt mij de volgende weerstand te liggen (https://finviz.com/quote.ashx?t=MNDY&ty=c&ta=1&p=m). Het breken van de SMA20 maandbasis gaat volgens mij pas kunnen als hun nieuwe programma’s effectief aanslaan. Maar voor die bevestiging zie ik mogelijk wel de gap rond 240$ gesloten worden. Als het daar geraakt, zal ik daar wssl grootste deel verkopen, en eventueel gedeeltelijk terugkopen na bevestiging en doorbreken van SMA20 maandbasis. Het doorbreken van de SMA20 maandbasis zal de echte nieuwe bull voor Monday inluiden.

Laatst bewerkt:
Nio is uitgebroken. Koersdoel SMA50 maand. Mogelijk dat ik maandag een kleine positie ga innemen: https://finviz.com/quote.ashx?t=NIO&p=m. Klein omdat de doorbraak door de leidende SMA20 maand al even gepasseerd is. Twijfel nog momenteel omdat ik dan wat laat in de trade zit.

Voor wie een gokje wil wagen: PLUG is bezig met een uitbraak van de SMA20 op maandbasis. Maar is high risk high reward: https://finviz.com/quote.ashx?t=PLUG&p=m

Laatst bewerkt:
Voor de PACB believers: indien PACB sluit boven SMA50 op weekbasis (dus boven 1,5$ op een vrijdag momenteel) is een shortsqueeze mogelijk richting SMA200 op weekbasis (6,4$ momenteel). Dus ook daar is een 5-bagger mogelijk vanaf huidig punt indien er zotheid ontstaat. Waarom? SMA50 weekbasis is altijd de weerstand gweest, waarbij bij doorbreken, de vlucht naar omhoog naar SMA200 week ingezet werd. High risk high reward. Enkel met klein speelgeld. https://finviz.com/quote.ashx?t=PACB&ty=c&ta=1&p=w
Speculatief, maar kijk ook naar wat de kaarten u vertellen 🤫. Indien positie, minder dan 1% van PF he 😉, maar dan weet je wel alvast waar het naartoe KAN gaan.

Laatst bewerkt:
Voor de PACB believers: indien PACB sluit boven SMA50 op weekbasis (dus boven 1,5$ op een vrijdag momenteel) is een shortsqueeze mogelijk richting SMA200 op weekbasis (6,4$ momenteel). Dus ook daar is een 5-bagger mogelijk vanaf huidig punt indien er zotheid ontstaat. Waarom? SMA50 weekbasis is altijd de weerstand gweest, waarbij bij doorbreken, de vlucht naar omhoog naar SMA200 week ingezet werd. High risk high reward. Enkel met klein speelgeld. https://finviz.com/quote.ashx?t=PACB&ty=c&ta=1&p=w
Speculatief, maar kijk ook naar wat de kaarten u vertellen 🤫. Indien positie, minder dan 1% van PF he 😉, maar dan weet je wel alvast waar het naartoe KAN gaan.

Ik zou eerder de rente/capex environment, China en de NIH funding in de gaten houden vs de moving averages. Just my 2 cents...

Ik zou eerder de rente/capex environment, China en de NIH funding in de gaten houden vs de moving averages. Just my 2 cents...
The charts will tell the story. De kaarten bevestigen al 2 jaar de decline, zonder een koopmoment te genereren. Ze zullen ook melden wanneer het moment daar is om met een goede risk/reward verhouding in te stappen. Eronder is gokken. Mogelijk zullen de rente/capex environment, China en de NIH funding daartoe aanzetten.

Laatst bewerkt:
The charts will tell the story. De kaarten bevestigen al 2 jaar de decline, zonder een koopmoment te genereren. Ze zullen ook melden wanneer het moment daar is om met een goede risk/reward verhouding in te stappen. Eronder is gokken. Mogelijk zullen de rente/capex environment, China en de NIH funding daartoe aanzetten.

Geen idee wat dat wil zeggen, chatgpt

Geen idee wat dat wil zeggen, chatgpt
Niks Chatgpt… Zolang de weekly close onder de SMA50 weekbasis blijft is er geen uitbraak, en dus geen koopsignaal. Erboven wel. Is er al 2 jaar onder, en heeft al een aantal keer als weerstand gediend. Je zult het wel gaan zien…

Niks Chatgpt… Zolang de weekly close onder de SMA50 weekbasis blijft is er geen uitbraak, en dus geen koopsignaal. Erboven wel. Is er al 2 jaar onder, en heeft al een aantal keer als weerstand gediend. Je zult het wel gaan zien…

OK dan, ik moet meer specifiek zijn. Wat exact wil deze zin zeggen "Mogelijk zullen de rente/capex environment, China en de NIH funding daartoe aanzetten."

Waartoe aanzetten ? Dat de prijs stijgt en dat je dan een technisch signaal ziet. Ja, dat lijkt me - euh - achter de feiten aanhollen. Niet ?

OK dan, ik moet meer specifiek zijn. Wat exact wil deze zin zeggen "Mogelijk zullen de rente/capex environment, China en de NIH funding daartoe aanzetten."

Waartoe aanzetten ? Dat de prijs stijgt en dat je dan een technisch signaal ziet. Ja, dat lijkt me - euh - achter de feiten aanhollen. Niet ?
Is iets achter de feiten aanhollen, maar de risk/reward is dan wel goed. Als je anderhalf jaar geleden kocht was je nu al serieus gepluimd. Eerst best buy signaal afwachten. Het nadeel is dat je dan inderdaad een deel van de stijging mist, het voordeel is dat je dan niet die serieuze decline hebt moeten doorstaan. Als je GAK voor PACB nu onder 1,49$ (SMA50 weekbasis; doorbraakniveau bij weekly close), dan zou ik zeggen “Goed gedaan”. Anders zou kopen bij doorbraak SMA50 weekbasis veiliger zijn. Dan had je in tussentijd ook al mooie winsten kunnen maken met het geld dat je anderhalf jaar in PACB verloren hebt.

Laatst bewerkt:
Is iets achter de feiten aanhollen, maar de risk/reward is dan wel goed. Als je anderhalf jaar geleden kocht was je nu al serieus gepluimd. Eerst best buy signaal afwachten. Het nadeel is dat je dan inderdaad een deel van de stijging mist, het voordeel is dat je dan niet die serieuze decline hebt moeten doorstaan. Als je GAK voor PACB nu onder 1,49$ (SMA50 weekbasis; doorbraakniveau bij weekly close), dan zou ik zeggen “Goed gedaan”. Anders zou kopen bij doorbraak SMA50 weekbasis veiliger zijn. Dan had je in tussentijd ook al mooie winsten kunnen maken met het geld dat je anderhalf jaar in PACB verloren hebt.

Sorry, maat. Maar ik ben niet snugger genoeg om je uitleg te verstaan.

Captain hindsight at work hier.

SMA en heel de reutemeteut zal niks doen hoor voor PACB. NIH funding, rente en Chinezen. Zal stijgen en je SMA zal dan volgen. Als de NIH of rente weer slecht doet, zal het naar beneden totteren en de SMA zal weken/maanden later volgen. Informatie uit de SMA is 0,0.

En dat je mooie winsten had kunnen maken met de verliezen uit PACB, no shit. Maar ik vermoed dat niemand het plan heeft om verlies te maken.

Sorry, maat. Maar ik ben niet snugger genoeg om je uitleg te verstaan.

Captain hindsight at work hier.

SMA en heel de reutemeteut zal niks doen hoor voor PACB. NIH funding, rente en Chinezen. Zal stijgen en je SMA zal dan volgen. Als de NIH of rente weer slecht doet, zal het naar beneden totteren en de SMA zal weken/maanden later volgen. Informatie uit de SMA is 0,0.

En dat je mooie winsten had kunnen maken met de verliezen uit PACB, no shit. Maar ik vermoed dat niemand het plan heeft om verlies te maken.
We zullen afwachten 😉. 🤫
Een steeds wederkerend fenomeen, en binnenkort heb ik “geluk”. SMA signaliseert, als je voor het aandeel de juiste SMA en tijdsframe neemt 🤫.

Terug
Bovenaan