Ik ben verre van een pro of een echte gym boy ofzo. Maar ga even mijn sportieve setup delen, alle input welkom.
Heb vroeger tijdens het studeren vooral wel wat met mijn toen enkele dumbbell en incline sit-up plankje gedaan, en later veel gezwommen.
Dat laatste is nu praktisch een time sink, en niets qua zwemmen gaat boven een bijna lege Wezenberg over de middag.
Misschien dat ik ooit nog eens een zwembad thuis installeer en dan met een rekker zwem voor mijn conditie.
Ik probeer ook een keer per week mijn semi-vast toertje van momenteel een kleine 7,5 km te lopen.
Ik heb hier sinds kort mijn home gym nieuw leven in geblazen (vandaar dat ik in "power training" post

).
Mijn materiaal en de oefeningen die ik sinds een maand of twee toch minstens 3x/week probeer te doen:
- Gewichten:
- 2x Tunturi Selector dumbbell 25kg
- 2x20 en 2x10 rubber-coated tri-grip halterschijven. Cheape deal gevonden op bol, heb ze gewogen en ze kloppen.
- Toestellen:
- Tunturi CT80
- Tunturi UB60
- Oefeningen:
- "workout 1" (~45 minuten)
- 20x incline (schuine) sit-up
- 2x15 dumbbell curl 2x12,5kg
- 2x15-20 dumbbell press 2x12,5kg
- 2x15 dumbbell curl 2x12,5kg
- 2x15 dumbbell press 2x12,5kg
- "workout 2" (~30 minuten)
- 2x20 leg raise 30kg
- 2x15 hamstring curl 20kg
- 2x20 shoulder press 12,5kg
- 2x20 leg raise 30kg
- 2x15 hamstring curl 20kg
- 2x20 shoulder press 12,5kg
- "als ik er zin in heb"
- hyperextension: het toestel (CT80) staat eigenlijk vast horizontaal opgesteld, gebruik soms 10kg schijf, of ik houd "lange" tijd de raised pose aan, wat ik echt wel heel hard voel van mijn onderrug tot mijn hamstrings)
- side crunch, op de CT80, maar nog niet echt routine van gemaakt
- bent over row 12.5kg
Momenteel probeer ik afwisselend ofwel iedere dag of met een dagje tussen workout 1&2 te doen.
Aangezien dit redelijk vlot lijkt te gaan doe ik misschien te weinig moeite om me moe te maken

Ik weet dat ik nog aardig wat andere dingen kan doen zoals
- (dumbbell) squat
- dumbbell deadlift (of hoe noem je dat)
- bench lunge (evt met dumbbells)
- hip thrust (met dumbbell)
- dumbbell fly
- dumbbell lateral/front raise
Maar niet alle oefeningen zijn even leuk/interessant/nuttig/veilig dusja, ik ben hier nog wat in aan 't zoeken

.
Ik ben wel blij verrast van mijn karakter om dit momenteel al vol te houden.
Het ontbreken van verplaatsing en specifiek omkleden etc helpt écht wel vind ik.
Aan de andere kant probeer ik wel goed op mijn vorm te letten, maar die zal verre van perfect zijn over het algemeen.
Ik probeer wel eenvoudig uit te voeren oefeningen te doen en heb al wat blessure-vermijdende tip-filmpjes bekeken.
Als iemand tips heeft voor oefeningen die veel spiergroepen tegelijk aanspreken, of zich serieus vragen stelt bij wat ik hierboven heb neergepend, hoor ik het graag