Vandaag voor de eerste keer eens benen getraind. (ik doe dit nooit omdat ik ook loop/fiets).
Howly smokes, ik ga morgen zo stijf zijn. 3e set squats voelde ik het al aan de binnenkant van mijn dijbenen. Ik denk dat dit dus een spier is die nooit getraind wordt tijdens het lopen of fietsen. Ik ben benieuwd! Hoop wel dat deze leg days ook een betere/sterke fietser van mij gaan maken.

Vandaag voor de eerste keer eens benen getraind. (ik doe dit nooit omdat ik ook loop/fiets).
Howly smokes, ik ga morgen zo stijf zijn. 3e set squats voelde ik het al aan de binnenkant van mijn dijbenen. Ik denk dat dit dus een spier is die nooit getraind wordt tijdens het lopen of fietsen. Ik ben benieuwd! Hoop wel dat deze leg days ook een betere/sterke fietser van mij gaan maken.
Overmorgen ;)

Hopelijk moet je de komende dagen niet te veel trappen afdalen. Heb er meestal niet zo veel last van, maar als ik eens een nieuwe oefening of variant doe kan dat soms toch nog vrij brutaal zijn de dagen daarachter.

Je gaat tijdens fietsen of lopen ook nooit zo diep als bij een goed uitgevoerde squat. Vanavond en morgen wordt leuk.

Vroeger nog vaak getraind met iemand die aan wielrennen deed en in de winter dan enkele maanden (zwaar) front squats deed.

Beste wat je kan gaan doen is op het gemakske gaan fietsen, dat helpt tegen de pijn.

Ik heb gisteren voor de eerste keer sinds mijn beginnende trainingsjaren 15 jaar geleden ofzo eens bicep curls gedaan. Ik voel me zo vuil, dringend aan introspectie doen.

Ik heb gisteren voor de eerste keer sinds mijn beginnende trainingsjaren 15 jaar geleden ofzo eens bicep curls gedaan. Ik voel me zo vuil, dringend aan introspectie doen.
Toen ik als puber naar de fitness ging (25 jaar geleden) was bicep curls voor mij de oefening.

Want grote biceps daar draaide het toen om...

Hoelang zitten de meeste leden al op deze thread?
Ik zit al op de website sinds telenet/9L en toen was deze toch elke dag gevuld met schema's, voeding, nieuwe oefeningen,..

AresOnlyOne, AliChemicali, Dietrich, Baats,..
Waren allemaal beesten die al jaren trainde.
Kenzani, Ali en Dietrich (was van uit de buurt) ken ik idd nog vanop 9L.

Ook iemand die ging stoppen met posten en die ik op instgram ben beginnen volgen. Ken zijn nickname niet meer, alleen dat hij Cedric (?) heet. Was toen al echt serieus bezig met bodybuilding wedstrijden.

Kenzani, Ali en Dietrich (was van uit de buurt) ken ik idd nog vanop 9L.

Ook iemand die ging stoppen met posten en die ik op instgram ben beginnen volgen. Ken zijn nickname niet meer, alleen dat hij Cedric (?) heet. Was toen al echt serieus bezig met bodybuilding wedstrijden.
Ja die had Mario Steenbergen als coach genomen toch? En een guest poging gedaan ergens met zo'n masker a la Kai Greene

Opgestaan en enkel wat stram. Vreemd! Stiekem had ik toch gehoopt wat stijver te zijn. Quads voel ik niks, enkel spieren bij de lies (binnenkant been) en dan m'n kuiten wat. Maar alles behalve stijfheid die pijn doet. Ik kan gerust nog trappen lopen etc.
Goede nieuws is dat ik dan toch geen schrik moet hebben van de squats. Ik deed het nu met 40 kg (incl bar). Dan kan ik dat opschroeven naar 60 kg. Heel licht natuurlijk, maar imo wel heel goed uitgevoerde squats.

Opgestaan en enkel wat stram. Vreemd! Stiekem had ik toch gehoopt wat stijver te zijn. Quads voel ik niks, enkel spieren bij de lies (binnenkant been) en dan m'n kuiten wat. Maar alles behalve stijfheid die pijn doet. Ik kan gerust nog trappen lopen etc.
Goede nieuws is dat ik dan toch geen schrik moet hebben van de squats. Ik deed het nu met 40 kg (incl bar). Dan kan ik dat opschroeven naar 60 kg. Heel licht natuurlijk, maar imo wel heel goed uitgevoerde squats.
De D in DOMS staat voor delayed.

Voor de rijke powerlifters onder ons; er is een nieuwe gym in Gent. Full Eleiko, zelfs nieuwe Prestera cable racks, top of the game powerlifting materiaal. Voor een jaartje sporten betaal je slechts 855 euro. :unsure:

Ik geef toe, toch een beetje kwijlen op dat materiaal maar dat maakt je niet plots een betere sporter.

Voor de rijke powerlifters onder ons; er is een nieuwe gym in Gent. Full Eleiko, zelfs nieuwe Prestera cable racks, top of the game powerlifting materiaal. Voor een jaartje sporten betaal je slechts 855 euro. :unsure:

Ik geef toe, toch een beetje kwijlen op dat materiaal maar dat maakt je niet plots een betere sporter.
En uiteindelijk, je moet al heel veel squatten voor je een verschil merkt met zo'n superstijve bar als een Eleiko. Ik heb vroeger in de gym nog vaak al mijn squats met een gewichtheffersbar gedaan en onder de 200 kg was dat al geen groot verschil met een powerliftbar.

I like shiny stuff, maar rationeel bekeken is de meerwaarde er voor velen niet.

Wat zijn zo de grote/bekende/goede shops in Europa op vlak van fitness materiaal? Ben op zoek naar enkele cable accessoires om mijn home gym mee uit te breiden maar op fitness seller vind ik niet alles (lees: niet alles is op voorraad).

Update blessure bekken: de laatste dagen amper nog last gevoeld! :cheer:

Ik kan terug normaal in den auto zitten en voel amper nog iets, deze namiddag nog eens bij de kine hopelijk is dat misschien ook de laatste keer want mijn beurten zaten er ver op. Denk wel dat ik nog een weekje of 2 minstens ga wachten voor ik terug begin te deadliften en squaten en gewoon beetje ga verder doen met wat ik nu deed, wat meer massa trainen en isolatie oefeningen doen. Maken dat alles soepel en verstevigd is en hopelijk nadien terug opnieuw opbouwen! 🤞🤞

Wat zijn zo de grote/bekende/goede shops in Europa op vlak van fitness materiaal? Ben op zoek naar enkele cable accessoires om mijn home gym mee uit te breiden maar op fitness seller vind ik niet alles (lees: niet alles is op voorraad).
Wat @Likes zegt + nog Rogue (als het wat mag kosten) en Rep Fitness sinds kort. Met die laatste nog geen ervaring.

Zeker weg blijven van Mega Fitness Shop.
Nog niet zelf bij gekocht maar de reviews zijn over het algemeen zeer slecht.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan