Waar doe ik pedant?Geen idee waarom je zo pedant doet tegen mij, ik probeer gewoon te helpen. Hier wordt trouwens zowel gepost door mensen die puur powerlifting trainen als mensen die meer algemene fitness nastreven. Dus de naam van de topic doet er weinig toe.
Een hacksquat zal onderandere je arm niet belasten dus dat is wel een optie. Maar blijkbaar heb je niet echt behoefte aan advies
Ik train thuis, en heb geen hacksquat machine vrees ik. Maar sowieso blijven dat machines waar ge iets "vasthoudt" en (al dan niet onbewust) nog wat kracht zet. Zie antwoord hieronder op Pardal waarom dat ook niet aan te raden is. Buiten wat bodyweight squats en lunges, eventueel met een vest, zijn er niet veel opties vrees ik.
Nee ik kan effectief weinig tot niks verdragen. Het doet zowel veel pijn, en tegelijk is het ook gewoon onmogelijk om kracht te zetten, die is gewoon "weg". Specifiek is het de beweging van tegelijk iets vast te grijpen, en dan kracht op de arm te zetten die niet gaat.kan je helemaal niets verdragen met je elleboog of niet je trainingsgewicht.
Heb een blessure aan mijn schouder gehad, waardoor ik ook mijn normaal gewicht niet kon squatten omdat ik de bar niet kon verdragen op mijn schouder met de schijven.
Kinesist raadde aan om toch te squaten maar met veel minder gewicht (pijngrens opzoeken) en dan terug opbouwen. Ben zelfs terug begonnen zonder bar en zo terug opgebouwd.
Zoals ik al zei "mijn glas water opheffen links is al heel moeilijk". Ander voorbeeld: Vuist maken en arm strekken lukt niet.
Dokter en kinesist geven zelf ook aan om 1 a 2 maanden effectief niks te doen met die arm. Zelfs de "kinesist oefeningetjes" mag ik pas beginnen na 1 maand.
Ja dat is ook het grootste mysterie voor mij. Rechts heb ik dit ook al gehad, en kan ik perfect verklaren. Maar mijn linkerarm ... no clueMaar misschien belangrijker uitvissen waar ge uw blessure vandaan hebt gehaald (bij mij was het een val tijdens het lopen)
.
ik kan me voorstellen dat het als volledige nieuwkomer nog eens dubbel zo erg is als je daar binnenstapt