Net terug van UK en 3 pretparken gedaan:
Begonnen in Alton Towers: vooral genoten van Nemessis Reborn, Wicker Man, Smiler (14 inversions), Galactica en Thirteen. Waar dan vooral Nemessis Reborn voor mij de leukste ervaring was. Rita, Oblivion ook niet slecht maar eerder mweh. Wel een leuk groot park met verschillende themagebieden maar ze kunnen nog veel leren over inkleding bij een Efteling, Europapark,..
Park 2 was Pleasure Beach in Blackpool: er was nog geen vakantie in UK maar enorm veel scholen waardoor de wachttijd voor The Big one (hypercoaster) op een bepaald moment opliep tot 300 minuten. De beste attracties daar waren met voorsprong de Icon en Valhalla (mssn wel de beste waterattractie die ik al gedaan heb in mijn leven). De rest eerder verouderd en niet meteen een aanraden. Algeheel gevoel was niet super maar ook niet slecht, het leuke is dat het net naast de zee ligt wat wel een leuke ervaring is.
Laatste park was Thorpe Park (net buiten London) en die kan ik alleen maar aanraden voor iederen die van rollercoasters houdt. De Hyperia is denk ik mijn favoriete attractie die ik ooit gedaan heb, heel smooth, leuke inkleding, vrij gevoel door de beugels,... alles was gewoon top. Verder nog Saw The ride, the Swarm, Stealth, Nemessis Inferno die echt stuk voor stuk topcoasters waren. Colossus wat minder omwille van verouderd (maar toch nog steeds 10 inversions) en kleine karretjes maar toch een ervaring die je in veel parken niet vindt. Ook een leuke 4D film aanwezig. Het leuke hier is dat het park op 2-3 eilanden is gebouwd wat ook weer een leuke twist geeft wanneer je hoog in de lucht zit op 1 of andere coasters.
Conclusie: enkele heel leuke attracties ontdenkt en leuke parken (maar er zijn betere allround parken op het vaste land)