Preuts of vrije vogel?

Dochter en ik kwamen gisteren van het strand, ondanks ginder te douchen toch overal wat zand.
Dus steek ik haar thuis de douche in(naakt, ze is 4). Ikzelf met alleen een boxershort naast haar.
Geen preutsheid, geen hippietoestanden. Gewoon normaal volwassen zedig gedoe hier.

Ikzelf met alleen een boxershort naast haar.
Geen preutsheid
Gewoon normaal

Ik denk niet dat ik enkel uit eigen naam spreek wanneer ik je zeg dat dit geen normaal gedrag is in onze cultuur voor onze generatie 🤷🏼‍♀️

Ik denk niet dat ik enkel uit eigen naam spreek wanneer ik je zeg dat dit geen normaal gedrag is in onze cultuur voor onze generatie 🤷🏼‍♀️
Wat is dan wel "normaal"? Volledig naakt zoals een hippie/nudist/of whatever dat dat nog allemaal noemt.

Mijn man is alles behalve preuts maar om nu compleet naakt in bad te gaan met zijn kinderen dat nooit of om helemaal naakt naar hen te gaan als ze 's nachts wakker worden doet die ook niet. Efkes rap zijn boxer aan.
Vind het maar een raar beeld om zo halsoverkop de babykamer binnen te rennen onderwijl alles bengelt en klettert.:unsure:
Idem dito pour moi.
Ik doe ook effe snel wat aan haha een keer deed ik in alle haast mijn man zijn kostuumvest aan omdat dat het eerste is wat ik tegenkwam toen ik mijn zoontje hoorde huilen.:lol:

Mijn man is alles behalve preuts maar om nu compleet naakt in bad te gaan met zijn kinderen dat nooit of om helemaal naakt naar hen te gaan als ze 's nachts wakker worden doet die ook niet. Efkes rap zijn boxer aan.
Vind het maar een raar beeld om zo halsoverkop de babykamer binnen te rennen onderwijl alles bengelt en klettert.:unsure:
Idem dito pour moi.
Ik doe ook effe snel wat aan haha een keer deed ik in alle haast mijn man zijn kostuumvest aan omdat dat het eerste is wat ik tegenkwam toen ik mijn zoontje hoorde huilen.:laugh:
Een kostuumvest aandoen, om dan uw kleine waarschijnlijk een borst in zijn mond te gaan duwen?

Toch wel grappig hoe je al die grenzen van preutsheid overboord gooit het moment dat er iets serieus scheelt.

Ik zou nooit veel zin hebben om mijn broek uit te doen bij de dokter als er daar iets aan de hand is. Maar als ik mijn heup gebroken had kon het me allemaal niks schelen hoe ik daar lag.
Zot hé. In het ziekenhuis alles uit, zo'n ziekenhuiskleedje erover. Het kon mij echt niet schelen.

De mond- en kaakchirurg vond het dan weer niet nodig om wijsheidstanden te trekken.
Als vrouw zijnde: hoeveel handen er niet verdwenen zijn in die vagina tijdens de zwangerschap, dat wil je niet weten! 😂
Alleen al de laatste maand minimum 10 verschillende vroedvrouwen en gynaecologen. 😂
Dat blijf ik speciaal vinden. Mijn vrouw is vroedvrouw. Dames die zwanger zijn (familie en vrienden) zijn verdeeld in 2 groepen: de ene wil per sé bevallen met mijn vrouw erbij. De andere wil dat net niet, doordat ze zo close zijn.

Dochter en ik kwamen gisteren van het strand, ondanks ginder te douchen toch overal wat zand.
Dus steek ik haar thuis de douche in(naakt, ze is 4). Ikzelf met alleen een boxershort naast haar.
Geen preutsheid, geen hippietoestanden. Gewoon normaal volwassen zedig gedoe hier.
Dus omdat ik met mijn eigen kinderen naakt allemaal samen een douche neem (1 en 4j) ben ik een hippie?
De kleedkamer in de voetbal, allemaal hippies?

Of je nu een boxershort aan doet of niet. Een lul ziet ze.

Een kostuumvest aandoen, om dan uw kleine waarschijnlijk een borst in zijn mond te gaan duwen?

Nee want de fase van borstvoeding was allang voorbij. Ik was zelf ook maar half wakker en had het door toen ik pas helemaal wakker was.

naakt in de badkamer/slaapkamer is volkomen normaal.
Soms ook naar beneden in het waskot als ik geen propere boxershorts in slaapkamer meer heb liggen :unsure:

in rest van huis zou ik niet naakt lopen, maar dat is ook gewoon omdat ik dat niet fijn en comfortabel vind :unsure:

Huid moet ademen. Loop geregeld half naakt tijdens de zomermaanden. Sauna en naakt zwemmen zijn dan ook zalig.

Nu ik zweet ook wel 24/7 en kan gewoon ook moeilijk om met de warmte. 22graden is nog ok, alles daarboven hoeft voor mij niet. Ik ben al aan't doompreppen voor woensdag en donderdag😐

Paar jaar geleden ook eens al mijn t shirts "ontsleeved". Toch een absurd design hoor. Waarom zou je u oksels afsluiten van frisse lucht en al dat zweet willen opvangen terwijl je jezelf extra gekoeld kunt blijven met een sleeveless shirt.

even een algemene tip: zet bij `normaal` gewoon de woorden `voor mij` (of als je het leest van een ander waar het niet bij staat: `voor hem/haar`). En heb gewoon respect voor degene die zaken zoals naaktheid anders aanvoelt.
Op dit vlak ligt de grens gewoon op: iedereen die betrokken is, moet zich prettig in de situatie voelen.

Paar jaar geleden ook eens al mijn t shirts "ontsleeved". Toch een absurd design hoor. Waarom zou je u oksels afsluiten van frisse lucht en al dat zweet willen opvangen terwijl je jezelf extra gekoeld kunt blijven met een sleeveless shirt.
Omdat het er marginaal uitziet. Voor mij.:unsure:

Neen, ik begrijp het volledig hoor maar zonder mouwen rondlopen dat is toch echt enkel voor de privésfeer hier. Ik ben ook geen fan van de warmte, en als ik dan op het werk rondloop, waar een hoop koelingen extra warme in de lucht pompen, ben ik jaloers op mijn vrouwelijke collega's die daar in een kleedje kunnen rondlopen... maar ik trek de grens op wifebeaters/marcellekes.

Er is ook nog zoiets als het wick-effect volgens mij, ik ben er niet van overtuigd dat onbedekt zijn altijd het meest verfrissende is.

Terug
Bovenaan