Preuts of vrije vogel?

Of dat er zoiets gebeurt: American family's web photo ends up as Czech advertisement

En dan is dit nog vrij onschuldig. Genoeg pedo's die sociale media afschuimen op zoek naar foto's van kinderen in badpak en die ergens op een pedoserver zwieren. Dan zwijg ik nog maar over de deepfake-technologie waar héél veel mee mogelijk is.
Mijn broer heeft - ongevraagd - jaren op de personeelsadvertenties van de KBC gestaan. Een foto van hem en enkele van zijn vrienden tijdens het raften...
Dat gebeurde 25 jaar geleden dus ook al

Even dit topic oprakelen.
De voorbije posts gingen vooral over thuis naakt rondlopen, samen douchen met de kinderen of niet, borstvoeding, …

Weinig gelezen over de preutsheid op vakantie (nu we toch in vakantieperiode zijn), maar afgaande op vorige reacties kan ik het antwoord al raden… 🙈

Iemand van de dames die nog monokini gaat (hoeft er voor niet in België te zijn)?
Is er een verschil qua “durven” op een vakantielocatie waar niemand je kent?
Of eerder een gewoon badpak of toch maar een string?

Voor de mannen heb ik mijn uitleg al eens gedaan over Speedos en aanverwanten in het “grote onderbroekentopic”… (maar op zich is de keuze voor mannen vrij beperkt).

Half vrije vogel.

We bedekken ons zowel in bed als elders minstens half. Dat is eerder voor de goede hygiene dan voor schaamte.

Als ik in de keuken een boterham met choco voor de kinderen smeer in de keuken moet daar geen borst- of schaamhaar tussen hangen en bedovertrek blijft veel langer goed met pyjama's aan. Geen bruine strepen in het midden en geen vettige zones van bezwete bovenlijven.

Ik en mijn vrouw zijn vrije vogels op dat vlak. We gaan geregeld naar de naaktsauna en hebben geen problemen met naakt zijn in het algemeen. Op vakantie durven we ook weleens een naaktstrand te bezoeken.

Een paar jaar geleden waren we op vakantie met vrienden en bleek er een groot (bubbel)bad in de badkamer van onze villa te zijn. Wij hebben daar gezellig naakt in gezeten. It's not gay as long as the balls don't touch. En krampachtig met een onderbroek in dat water zitten is toch ook maar onnozel.

Mijn vrouw heeft tijdens onze studententijd ook weleens gestript op een kotfeestje (tequila! woohoo!) ... 10+ jaar later wordt er nog over gesproken! :p

De voorbije posts gingen vooral over thuis naakt rondlopen, samen douchen met de kinderen of niet, borstvoeding, …

Weinig gelezen over de preutsheid op vakantie (nu we toch in vakantieperiode zijn), maar afgaande op vorige reacties kan ik het antwoord al raden… 🙈

Iemand van de dames die nog monokini gaat (hoeft er voor niet in België te zijn)?

Voor de mannen heb ik mijn uitleg al eens gedaan over Speedos en aanverwanten in het “grote onderbroekentopic”… (maar op zich is de keuze voor mannen vrij beperkt).
Zoals ik kennelijk meer dan een jaar geleden al zei:
Wat ik wel denk is dat we gemiddeld gezien preutser zijn dan in de jaren 60-70-80. Ik herinner me nog een oud zwembad in Nederland, waar de paskamers dus grote zalen waren waar je volgens geslacht je maar moest omkleden. Ook topless op het strand lijkt me bij oudere mensen meer voor te komen.
Ik meen toch dat ik dat vroeger als kind vaker zag, o.a. bij mijn eigen moeder, terwijl dat nu toch minder is.

Mocht ik een kont hebben om over te dromen ipv om nachtmerries over te krijgen, zie ik niets mis in een broekje dat nauwelijks iets voorstelt.

Voor de rest badpak/tankini omdat ik me daar het meest comfortabel in voel.
Geen monokini omdat niemand dat doet. Als een ander zich daar goed bij voelt: by all means! Mocht de helft op het strand zo liggen, zou de kans veel groter zijn dat ik meedoe.

Ik meen toch dat ik dat vroeger als kind vaker zag, o.a. bij mijn eigen moeder, terwijl dat nu toch minder is.
Klopt, ook mijn moeder zonde monokini.
Maar toen moest je er geen schrik van hebben dat een vreemde ongemerkt foto's zou maken en ze online zou voorzien van commentaar.
Laat staan dat je klasgenoten er een ganse Whatsapp groep aan zouden wijden.

Je dagelijks wassen en op tijd je bed verschonen kan ook al schelen... :unsure:

Allemaal zaken die ik nog nooit gezien heb alvast.
Slaapshirts en pyjama's vind ik toch veel gemakkelijker te wassen en te strijken dan beddengoed.

En nee, ik douche me niet telkens voor het slapengaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik en mijn vrouw zijn vrije vogels op dat vlak. We gaan geregeld naar de naaktsauna en hebben geen problemen met naakt zijn in het algemeen. Op vakantie durven we ook weleens een naaktstrand te bezoeken.
Doen we hier ook. Naaktstrand alleen in het buitenland.
Ms. Pan zont ook monokini waar het kan en niet iedereen gaat staren (dus niet in Blankenberge).

Half vrije vogel.

We bedekken ons zowel in bed als elders minstens half. Dat is eerder voor de goede hygiene dan voor schaamte.

Als ik in de keuken een boterham met choco voor de kinderen smeer in de keuken moet daar geen borst- of schaamhaar tussen hangen en bedovertrek blijft veel langer goed met pyjama's aan. Geen bruine strepen in het midden en geen vettige zones van bezwete bovenlijven.
Ik zit met zoveel vragen na het lezen van de deze post. :unsure:
Kont afvegen/wassen na een toiletbezoek scheelt enorm veel en hoe in godsnaam kan een schaamhaar tussen 2 sneetjes brood belanden?
Mijn verbeelding gaat helemaal los hiero.:s

Topless als het om te zonnen is (buitenland) op voorwaarde dat er geen pottenkijkers of viespeuken zijn.
Vind zo'n bruin lichaam en witte tieten kapotlelijk maar om te zwemmen of chillen aan het zwembad of strand gewoon bikini/topje met broekje ofzo.

Ik zit met zoveel vragen na het lezen van de deze post. :unsure:
Kont afvegen/wassen na een toiletbezoek scheelt enorm veel en hoe in godsnaam kan een schaamhaar tussen 2 sneetjes brood belanden?
Mijn verbeelding gaat helemaal los hiero.:S
Je mag je kont dan nog zo utopisch proper vegen met 20 vellen WC papier, soms wil dat ding zijn eigen leven leiden.
Anders had je ook nooit bruine strepen in je onderbroek. Shit happens. Aambeien ook.

En borst- en schaamhaar belandt bij mij overal. Ik kan het moeilijk gaan vragen hoe het daar terecht gekomen is.

Klopt, ook mijn moeder zonde monokini.
Maar toen moest je er geen schrik van hebben dat een vreemde ongemerkt foto's zou maken en ze online zou voorzien van commentaar.
Laat staan dat je klasgenoten er een ganse Whatsapp groep aan zouden wijden.
Vaak wordt als verklaring van de 'preutsheid' het té vaak blootgesteld worden aan 'perfecte' lichamen (via reclame, instagram, ...). Dat zal zeker allemaal ook wel meespelen, maar mij lijkt de smarthphone toch nog de grootste boosdoener.

De kans dat je na een uur op 10 mensen hun gsm staat als je op een wat drukker strand topless gaat, is niet zo ondenkbaar lijkt me. Moest ik een vrouw zijn, zou ik daar toch nog het meest schrik van hebben. En idd, het feit dat haast niemand het doet, zal velen ook tegenhouden. It takes some balls om de eerste te zijn op een drukke plaats.

Ik vraag me af of je op 'veilige' plaatsen, zoals een publieke naaktsauna, echt minder volk aantreft dan pakweg 20 jaar geleden. De paar keer dat wij er zijn geweest was het er in ieder geval toch druk en kwam je er mensen van alle leeftijden tegen.

Ik weet niet wat ik erger zou vinden, bruin strepen in mijn bed of beddengoed strijken. :wtf:
Gelukkig beide nog nooit mee gemaakt.

Vraagje voor de vrije vogels: Stel dat je vader bent met een dochter in een 50/50 co-ouderschap regeling. Zou je dat dan OK vinden als de stiefvader in het andere huis naakt rondloopt voor je dochter en omgekeerd?

(Of moeder/zoon/stiefmoeder)

Terug
Bovenaan