Preuts of vrije vogel?

Vraagje voor de vrije vogels: Stel dat je vader bent met een dochter in een 50/50 co-ouderschap regeling. Zou je dat dan OK vinden als de stiefvader in het andere huis naakt rondloopt voor je dochter en omgekeerd?

(Of moeder/zoon/stiefmoeder)
Hangt af van meerdere factoren:
- vindt het kind het lastig?
- wat is de concrete context? (Naakt slapen? In de badkamer? Vind ik normaal!)
- hoe lang is er al een band tussen kind en die partner? Kan me inbeelden als mijn dochter 14j is en nog maar 1x een nieuwe partner heeft gezien van mij, dat een 2de keer direct naakt niet zo wenselijk is...

Vraagje voor de vrije vogels: Stel dat je vader bent met een dochter in een 50/50 co-ouderschap regeling. Zou je dat dan OK vinden als de stiefvader in het andere huis naakt rondloopt voor je dochter en omgekeerd?

Ik denk dat veel mannen het gewoon al een probleem vinden dat er een stiefvader is die in het andere huis rondloopt :tongue:

Ik zit zelf niet in die situatie. Hangt ook wat van de leeftijd van de dochter af. Vanaf een bepaalde leeftijd kan zij zelf al wel aangeven of ze dat OK vindt of niet.

Als je het echt hebt over naakt rondlopen (dus niet gewoon naakt slapen, of even van de slaapkamer naar de badkamer) dan zou ik dat wel raar vinden, maar dat zou ik ook raar vinden moest ik mijn kinderen bij familie of vrienden laten logeren, wetende dat die personen daar ook gewoon voortdurend naaktlopen.

Ik heb een plus dochter van 16 en als ik aan het douchen ben en zij moet in de badkamer zijn, dan komt ze gewoon binnen.
Ik zal al eens wachten als zij onder de douche staat, maar als het mij te lang duurt voor ik daar mijn ding kan doen, dan ga ik gewoon binnen.
Zolang ik maar niet aan haar scheermesjes kom.

Vrije vogels maar we willen niemand iets opdringen en zorgen er wel voor dat het gepast blijft.

Met mijn tienerdochter in huis blijft alles gewoon aan en respecteren we mekaars privacy. Ik ga dus niet ongevraagd/onaangekondigd de badkamer binnen als zij er is.

Is er hier dan niemand die aan ploegsport doet en waar iedereen gewoon naakt onder de douche staat na de match/training?

Is er hier dan niemand die aan ploegsport doet en waar iedereen gewoon naakt onder de douche staat na de match/training?
Vanwaar die conclusie? Ik vermoed dat er hier wel genoeg zullen zijn.

Zelf doe ik niet aan ploegsport, maar de laatste 10 jaar genoeg onder de douche gestaan met andere mensen na het sporten en nooit een probleem mee gehad. Maar goed dat valt onder het 'functioneel' naakt voor mij. Je ben daar niet naakt om naakt te zijn.

Toch iets anders dan naar een naaktstrand, nudistencamping, ... gaan, of gewoon heel de dag naakt thuis rondlopen. Daar heb ik zelf niet echt behoefte aan. Naakt slapen is dan de enige uitzondering hierop voor mij.

Slaapshirts en pyjama's vind ik toch veel gemakkelijker te wassen en te strijken dan beddengoed.

En nee, ik douche me niet telkens voor het slapengaan.
Als ik een t-shirt of pyjama aantrek om te gaan slapen zweet ik als een rund. Dat doe ik enkel als ik het ijskoud heb. Gewoon in bloot bovenlijf, 's zomers en 's winters.

Vanwaar die conclusie? Ik vermoed dat er hier wel genoeg zullen zijn.

Zelf doe ik niet aan ploegsport, maar de laatste 10 jaar genoeg onder de douche gestaan met andere mensen na het sporten en nooit een probleem mee gehad. Maar goed dat valt onder het 'functioneel' naakt voor mij. Je ben daar niet naakt om naakt te zijn.

Toch iets anders dan naar een naaktstrand, nudistencamping, ... gaan, of gewoon heel de dag naakt thuis rondlopen. Daar heb ik zelf niet echt behoefte aan. Naakt slapen is dan de enige uitzondering hierop voor mij.
Ik had een 4-tal bladzijden gelezen in dit topic en vond dat de algemene tendens vrij preuts was. Zelf loop ik nooit naakt rond of zou ik naar een naakstrand gaan maar dat is gewoon omdat ik daar geen behoefte aan heb. Ik vind naakt rondlopen gewoon niets, een boxershort is veel comfortabeler. Maar ik heb geen probleem met naakt. Onze kinderen zien ons altijd naakt in de badkamer en ik ben opgegroeid met ploegsporten waar iedereen gewoon doucht en naakt is in de kleedkamers zonder schaamtes. Maar ik merk dat bij de 'jongere garde' dikwijls ook al veel minder is en er gedoucht wordt in ondergoed bvb.

Ik had een 4-tal bladzijden gelezen in dit topic en vond dat de algemene tendens vrij preuts was. Zelf loop ik nooit naakt rond of zou ik naar een naakstrand gaan maar dat is gewoon omdat ik daar geen behoefte aan heb. Ik vind naakt loop gewoon niets, een boxershort is veel comfortabeler. Onze kinderen zien ons altijd naakt in de badkamer en ik ben opgegroeid met ploegsporten waar iedereen gewoon doucht en naakt is in de kleedkamers zonder schaamtes. Maar ik merk dat bij de 'jongere garde' dikwijls ook al veel minder is en er gedoucht wordt in ondergoed bvb.

Inderdaad, bij voetbalploegen -18 jaar wordt er nu altijd gedoucht in ondergoed voor zover ik gehoord heb.
Kan ik me zoveel jaar geleden onmogelijk voorstellen?

kans dat je na een uur op 10 mensen hun gsm staat als je op een wat drukker strand topless gaat, is niet zo ondenkbaar lijkt me. Moest ik een vrouw zijn, zou ik daar toch nog het meest schrik van hebben. En idd, het feit dat haast niemand het doet, zal velen ook tegenhouden. It takes some balls om de eerste te zijn op een drukke plaats.

Is het niet jammer dat de rechten van een vrouw, waar bepaalde feministische bewegingen als Dolle Mina voor gestreden hebben, te niet gedaan worden door sociale media en de kans om er topless op te belanden?
Topless zonnen heeft niet zo zeer met sexy zijn te maken of met het 'showen' van de borsten, maar vooral met een gevoel van vrijheid.
Althans, zo zou ik er over nadenken mocht ik een vrouw zijn.

Dan maar iedereen naar het naaktstrand?
Daar zal je sowieso de smartphone niet moeten boven halen, want binnen de kortste keren heb je gans het strand tegen de voyeur.

Smartphoneloze stranden ... Het zou nog wel iets zijn eigenlijk,zoals bij sommige concerten!

Goh ja, is niet alleen beperkend voor de vrouw hé. Smartphone, internet, sociale media, ... brengt ook nadelen mee voor iedereen.

Mensen die eens gek doen, mensen die hun beste dag eens niet hebben, een vrijend koppel, ... als je pech hebt dat iemand het filmt of fotografeert en het gaat viraal...

Soms is het onschuldig, maar soms heeft het grote gevolgen. Voorbeelden genoeg helaas.

Maar goed, we wijken af :tongue:

Er zijn ook strings voor mannen ze. Of zo'n Borat pakje.
Ken je al de halve string?

2E9748C7-5C36-4B79-A1F0-7930530C87E6.jpeg

Mijn mama zonde vroeger op vakantie praktisch altijd monokini. Ik herinner me ook dat mijn mama lang niet de enige vrouw was en ik herinner me ook nog de borsten in alle maten en vormen waar niemand raar van op keek.
Als het nu nog gedaan werd zou ik op vakantie (buitenland) ook topless durven gaan maar om nu als enigste op het strand zo te gaan liggen doe ik dan ook maar niet.

Thuis lopen we rond met kleren aan maar naakt/half naakt van de badkamer naar de slaapkamer of zo gebeurt ook regelmatig. We lopen ook bij elkaar de badkamer binnen zonder problemen.
Bij vriendinnen zit ik er niets mee in om me om te kleden of in de douche te gaan waar zij bij zijn.

Ik wil mijn zoon dat toch ook meegeven. En dat je je niet moet schamen voor je lijf.

Ik heb een vriendin en als ik bij haar binnen spring als ze net in bad is ga ik ook gezellig in de badkamer zitten om te kletsen. 😀
Ik was+- 17j toen ik ook zo een vriendin had, ik geneerde me dood! 🙈
Niet dat ik vond dat ZIJ iets ongepast deed, gewoon totaal geen flauw idee wat "kan en mag". Mag je kijken? Moet ik naar de muur praten? 😬

Met ouder worden is die gêne veel verminderd, gelukkig maar! Hierdoor kan mijn dochter een "vrijer" beeld hebben van wat normaal is en niet.
Ze is in mei op bosklassen geweest en vertelde nadien dat ze met 1 van de jongens in bad had gezeten, ik kan me moeilijk inbeelden dat dat ooit zou gebeurd zijn toen ik kleuter was. Jongens bij jongens en meisjes bij meisjes ja! 4j of niet!

Vrije vogels maar we willen niemand iets opdringen en zorgen er wel voor dat het gepast blijft.

Met mijn tienerdochter in huis blijft alles gewoon aan en respecteren we mekaars privacy. Ik ga dus niet ongevraagd/onaangekondigd de badkamer binnen als zij er is.
Momenteel een dochter van 4 en dat lukt dus nog wel. Maar, ik kan me voorstellen dat dit onderwerp met tieners wel andere koek is.

Als het nu nog gedaan werd zou ik op vakantie (buitenland) ook topless durven gaan maar om nu als enigste op het strand zo te gaan liggen doe ik dan ook maar niet.
Er zijn nog vrij veel stranden in het buitenland waar de dress code topless is (in die zin dat de grote meerderheid wel topless gaat).
Is het dan niet zo dat de sociale controle er wat voor zorgt dat er geen ongewenste filmpjes worden gemaakt? (100% safe ben je nooit natuurlijk).

Los daarvan: is topless zonnen of naakt op een naaktstrand voor jullie een drempel onder vrienden/vriendinnen? Of maakt het niet uit onder goede vrienden?

Zelf ooit wel eens naar een naaktstrand geweest, maar ik denk niet dat ik dat zou doen met een groepje. Dan liever 'alleen met zijn twee', maar niet zo zeer geneigd om dat te doen als gezellig onderonsje met vrienden...

Als ik een t-shirt of pyjama aantrek om te gaan slapen zweet ik als een rund. Dat doe ik enkel als ik het ijskoud heb. Gewoon in bloot bovenlijf, 's zomers en 's winters.
Bij dit weer gaat een bloot bovenlijf mij niet tegenhouden om te zweten. Dan heb ik liever dat een tshirt mijn zweet absorbeert dat ik de dag nadien in de wasmand kan smijten dan dat ik op klamme lakens lig te baden en een plakkerige huid.

Bij dit weer gaat een bloot bovenlijf mij niet tegenhouden om te zweten. Dan heb ik liever dat een tshirt mijn zweet absorbeert dat ik de dag nadien in de wasmand kan smijten dan dat ik op klamme lakens lig te baden en een plakkerige huid.
Wij zetten een ventilator aan in de slaapkamer als het te warm is en we zetten altijd een raam open 's nachts. Maar een t-shirt is voor mij gewoon té warm.

Terug
Bovenaan