prijzen 2dehands.be

Gegroet

Enkele jaren geleden is dit mij al opgevallen, maar het is er met de jaren precies erger op geworden.

Als ik hardware koop is dit 95% van de tijd via BG. Als ik op 2dehands.be kijk zie ik veel clowns die meer dan de nieuwprijs vragen voor tweedehands onderdelen. Er zijn uiteraard op ieder platform idioten, maar ik zie tegenwoordig voor complete PC's, GPUs, CPUs, ... niet EEN enkele aanbieding aan een niet-surrealistische prijs.

Mijn vraag: geraakt hardware effectief voor een hoger bedrag verkocht via 2dehands.be, of blijft dit allemaal gewoon staan? Ik wil maar zeggen: als mijn Core2duo E6600 PC nog €125 waard is zoals ze vragen op 2dehands.be, om de simpele reden dat het in nieuwstaat is en amper gebruikt is, dan heb ik hier thuis een kleine goudmijn liggen.

Op 2de hands krijg je effectief meer dan op BG, hier op BG en vroeger op 9lives is/was men pas content als je je materiaal met tegenzin weg deed of met hartzeer. Op BG zijn er dan weer andere voordelen, als je afklopte dan kon je er op rekenen dat de koop gesloten was. De BG kopers waren/zijn mensen die een reputatie willen hoog houden ...
2de hands zitten wel wat clowns tussen en fun bieders etc... maar als je een GTX 970 van pakweg 2015(?) te koop zet aan 150 € en je verkoopt hem daadwerkelijk aan iemand voor 120€ ... tja ik ga niet neen zeggen dat iemand (gek) dat wil geven ...op BG geraak je dat heel misschien kwijt voor 40 € (?)

Als koper moet je op 2dehands vooral veel rondkijken, er zijn zeker genoeg kopers die een goede of zelfs lage prijs vragen maar je moet er heel snel bij zijn. Zelf kan je wel goederen meestal duurder verkopen dan hier, de prijzen zijn hier dikwijls toch vrij laag. Vroeger was het hier ook een sport om constant te liggen lowballen met alle goede excuses. De hardware verkoop lijkt hier toch ook wel wat naar beneden gegaan, vroeger waren er toch veel meer topics en kopers (ofwel is dit een gevoel).

Op 2dehands moet je wel alle fake bieders, clowns en etc erbij nemen.

Voor uw E6600 pc, daar ga je gewoon al heel weinig interesse voor vinden, ook op 2dehands :)

Laatst bewerkt:
2de hands zitten wel wat clowns tussen en fun bieders etc... maar als je een GTX 970 van pakweg 2015(?) te koop zet aan 150 € en je verkoopt hem daadwerkelijk aan iemand voor 120€ ... tja ik ga niet neen zeggen dat iemand (gek) dat wil geven ...op BG geraak je dat heel misschien kwijt voor 40 € (?)
Er is toch niemand op deze planeet, met een IQ hoger dan 25, dat €120 geeft aan een GTX970?

Voordeel op dit forum (en ik zit hier al sinds games.telenet) is dat er idd zelden bullshit bij komt kijken. Deal gesloten = deal gesloten en weinig zever erbij.

Er is toch niemand op deze planeet, met een IQ hoger dan 25, dat €120 geeft aan een GTX970?

Voordeel op dit forum (en ik zit hier al sinds games.telenet) is dat er idd zelden bullshit bij komt kijken. Deal gesloten = deal gesloten en weinig zever erbij.
algemene kennis op 2dehands ligt ook gewoon veel lager voor dat soort zaken.

stel nu bij tv's: op 2dehands waar kijken de meesten naar? De resolutie en de scherm grootte, prijs en leeftijd af en toe eens eentje die weet wat oled is.

maar ik denk dat maar weinig mensen het verschil weten tussen evo oled panelen en een gewoon oled paneel van LG, of wat E-arc, hdcp, MDL, Freesync/Gsync... en hee lde reutemeteut is .

voor mij zijn die ontbrekende functies een reden om de prijs naar beneden te drukken, de gemdiddelde 2dehandser gaat eens kijken, bij de koper en als het beeld hun aanstaat dan kopen ze die.

algemene kennis op 2dehands ligt ook gewoon veel lager voor dat soort zaken.

stel nu bij tv's: op 2dehands waar kijken de meesten naar? De resolutie en de scherm grootte, prijs en leeftijd af en toe eens eentje die weet wat oled is.

maar ik denk dat maar weinig mensen het verschil weten tussen evo oled panelen en een gewoon oled paneel van LG, of wat E-arc, hdcp, MDL, Freesync/Gsync... en hee lde reutemeteut is .

voor mij zijn die ontbrekende functies een reden om de prijs naar beneden te drukken, de gemdiddelde 2dehandser gaat eens kijken, bij de koper en als het beeld hun aanstaat dan kopen ze die.
Tot daar ben ik mee, maar er is één ding dat over het hoofd wordt gezien. Er is niets in de wereld dat zo rap daalt in waarde als technologie/multimedia. Een TV, computer, of zelfs auto (maar dat is nog iets anders) dat 10 jaar oud is, is voorbij gestreefd. Ongeacht de functies en details, als je in 2010 €800 voor een 32" TV hebt betaald, en je kan in 2024 voor €400 een 57" TV kopen, dan is er toch iets mis in de bovenkamer als je dan voor die 32" TV van 2010 €600 gaat vragen en als argument bovenhaalt: "hij had toen wel €800 gekost en is amper gebruikt". Waarom tweedehands meer betalen voor iets dat je nieuw aan minder kan kopen? En met PC's is dat tegenwoordig daar het geval. Welke debiel vraagt/betaalt nu even veel voor een 4th gen i5 CPU als je voor dat geld een nieuwe snellere in de winkel kan kopen?

Er zitten dan ook veel teveel simpele zielen op Tweedehands.
Mensen die een tweedehands gpu aanbieden voor een prijs waar je een nieuwe betere voor koopt.
Als je dat dan even zegt tegen de persoon in kwestie krijg je als antwoord dat je dan maar een nieuwe moet gaan kopen.
De logica dat ze hun prijs uiteraard moeten verlagen ontgaat hen volledig.

een hoop splinternieuwe boeken op 2dehands gegooid niet eens 1x gelezen, bestseller etc. Alles voor 1 euro het stuk om er zonder gezever vanaf te zijn. Eerste bod 4 euro voor de 4 beste boeken ik zeg ok kom maar halen ik ben thuis. Nee het moet opgestuurd worden. Ik denk ja zo niet eh dan moet ik nog moeite gaan doen doos gaan zoeken etiket printen naar de post rijden etc zodat hij die kan toevoegen aan zijn Waals 2dehands winkeltje. Dus ik tel verzendkosten Bpost erbij van correct +2kg pakket + 3.75 euro extra voor mijn moeite is minder dan een euro per boek. Nope “transportkost is veel te duur!!!” alsof ik hem totaal aan het afzetten ben. Fuck it gast. Ik zou hem blokken maar dat gaat blijkbaar niet eens op 2dehands.

een hoop splinternieuwe boeken op 2dehands gegooid niet eens 1x gelezen, bestseller etc. Alles voor 1 euro het stuk om er zonder gezever vanaf te zijn. Eerste bod 4 euro voor de 4 beste boeken ik zeg ok kom maar halen ik ben thuis. Nee het moet opgestuurd worden. Ik denk ja zo niet eh dan moet ik nog moeite gaan doen doos gaan zoeken etiket printen naar de post rijden etc zodat hij die kan toevoegen aan zijn Waals 2dehands winkeltje. Dus ik tel verzendkosten Bpost erbij van correct +2kg pakket + 3.75 euro extra voor mijn moeite is minder dan een euro per boek. Nope “transportkost is veel te duur!!!” alsof ik hem totaal aan het afzetten ben. Fuck it gast. Ik zou hem blokken maar dat gaat blijkbaar niet eens op 2dehands.
Ge kunt die zeker blokkeren, ik doe dat regelmatig met v die mannen die mij komen vertellen hoe het zit , of die niet komen opdagen.
Dat kwam dan op 10.75€ verzending voor u boeken dan zou ik ze ook niet meer moeten hebben, postpunt is 5€.

Ge kunt die zeker blokkeren, ik doe dat regelmatig met v die mannen die mij komen vertellen hoe het zit , of die niet komen opdagen.
Dat kwam dan op 10.75€ verzending voor u boeken dan zou ik ze ook niet meer moeten hebben, postpunt is 5€.
€4 voor de boeken + €3.75 voor de verzending is minder dan €10.75 denk ik.

Het was 4 euro voor 4 boeken, 6,25 euro voor de verzending bij Bpost, en 3,75 euro voor mijn extra moeite printen/inpakken/wegdoen. Allemaal fair vind ik. Om dan te gaan roepen als afzetter! Nee dat vind ik overdreven.

Boeken van 1 euro haal je gewoon op. Ik ga niet voor 1 euro alles inpakken afprinten en naar het postkantoor rijden, dan is de gele container iets voordeliger.

Ik heb onlangs ook €10 betaald voor een verzending naar een afhaalpunt. Een extraatje voor het verpakkingsmateriaal en de moeite.
Als ik er moest omrijden, betaalde ik ook zoveel aan benzene en zou meer dan een uur onderweg zijn

€4 voor de boeken + €3.75 voor de verzending is minder dan €10.75 denk ik.
Ik steek hier geen moeite in. Dan laat ik die boeken achter in een boekenkastje die je nu bijna in de meeste gemeentes/steden vindt, waar mensen gratis een boek kunnen nemen en achterlaten

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan