Prijzen dierenarts

TRUMP

Active member
Aangezien er een thread bestaat over prijzen onderhoud herstelling voor autos, dacht ik.. why not.

Onlangs mn kat laten inslapen 125 euro.
Nu hoor ik van collega dat hij 44 betaalde vorige week voor zn hondje te laten inslapen.
Needless to say dat ik vrij pissed ben. Zeker omdat ik al 4 visites van +50 euro betaalde de weken er op voorgaand...

Ben nu nog op reis, maar wel van plan volgende week daar even hem op aan te spreken als zou blijken dat dit een extravagant hoog bedrag is.

Wat zijn jullie bevindingen en prijzen aub?
Een nieuwe kitten komt volgende week in huis en die moet ook in orde gezet worden... dus missschien toch het moment om uit te kijken naar een andere arts

Heb daar toevallig een Nederlandse reportage over gezien enkele dagen terug. In Nederland is het een vrij beroep waar ze hun prijzen dus vrij mogen kiezen. Daarnaast zijn grote ketens de kleine dierenartsen aan het opkopen zodat ze geen concurrentie meer hebben en de prijzen kunnen opdrijven. Heb wel geen idee of dat in België ook zo is.

Hangt van dokter tot dokter af denk ik .
Ik heb ook meer moeten betalen om mijne golden retriever te laten inslapen maar dat was dan ook niet gewoon spuitje geven en buiten .
Heb ik daar spijt van dat ik meer betaald heb ….nee , ik ben tevreden van zijn diensten en werk en dat ik dan wat meer moet betalen neem ik er bij . (Net zoals uwen huisdokter . ;) )

Ik heb hier nog een heel schappelijke praktijk bij de deur, maar bij een Anicura of praktijk van Evidensia zal ik niet (meer) binnengaan.
In Nederland ligt vooral Evidensia onder vuur, ook voor het niet afdragen van de volledige pensioenbijdragen van hun werknemers en ander gesjoemel.

Terwijl ik de prijs van een dierenarts hoog vind, denk ik wel dat ze dit mogen aanrekenen net zoals elke vakman die je vraagt voor een klus. Zelf ga ik pas naar een dierenarts wanneer het echt nodig is. Mijn kat heeft na de sterilisatie geen arts meer gezien en is nu 10+. Met onze hond gaan we jaarlijks op controle, maar dat is vooral omdat vrouwlief dit wenst, zelf zie ik daar geen reden voor.

Aangezien er een thread bestaat over prijzen onderhoud herstelling voor autos, dacht ik.. why not.

Onlangs mn kat laten inslapen 125 euro.
Nu hoor ik van collega dat hij 44 betaalde vorige week voor zn hondje te laten inslapen.
Needless to say dat ik vrij pissed ben. Zeker omdat ik al 4 visites van +50 euro betaalde de weken er op voorgaand...

Ben nu nog op reis, maar wel van plan volgende week daar even hem op aan te spreken als zou blijken dat dit een extravagant hoog bedrag is.

Wat zijn jullie bevindingen en prijzen aub?
Een nieuwe kitten komt volgende week in huis en die moet ook in orde gezet worden... dus missschien toch het moment om uit te kijken naar een andere arts
Ik had een dierenarts waar ik het volle vertrouwen in had. Ben daar het hele leven van dat beestje heen geweest, en uiteraard ook naar daar toen het uiteindelijk niet meer anders kon dan hem te laten inslapen. Geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht om daarvoor elders te gaan. Die dierenarts mocht nog het dubbele gevraagd hebben van een andere, ik zou erheen blijven gaan. Jammer genoeg is ze twee keer verhuisd, en de tweede keer was onwerkbaar ver, naar Turnhout.

Een prijs tussen de 100 en de 200€ is helemaal niet raar. 44 is extreem laag. Je weet ook niet wat die collega er wel en niet bij rekent. Is er ook gezorgd voor de afhandeling achteraf? Is het thuis gebeurd of niet? Is er op voorhand of gaandeweg medicatie nodig? Is er nog een vlug onderzoek gebeurd bij jou en niet bij hem... Zo veel zaken die kunnen verschillen.

Ik ben niet goed in prijzen, maar volgens mij ligt een gewoon consult tussen de 45 en de 65€? Zoiets? Medicijnen en ingrepen zijn natuurlijk extra, en als je naar iemand van wacht gaat, gaat het snel. In mijn ervaring zijn de grotere dierenklinieken (soms ketens) niet duurder, maar wel bereikbaarder. Daartegenover staat dat je vaak bij iemand staat die je dier niet kent, itt bij een vaste dierenarts.

Wij hebben vorig jaar 140 euro betaald voor onze kat te laten inslapen. Als ik kijk op de factuur was dat 30 euro voor het consult, 60 euro voor het effectief laten inslapen en 50 euro voor de verdere afhandeling/crematie van de kat.
44 euro lijkt me dan extreem laag, of het was echt enkel voor het laten inslapen dan.

Bij de onze is dat heel onduidelijk.

Krijgen ook geen factuur mee en betalen is via payconic of cash.

2 weken geleden langsgeweest omdat de hond last had van een oor. 84€, ze zegt wel wat erin in zit, maar geen idee wat hoeveel kost

Vandaag geweest. 64€ voor visite + vaccinatie + ontwomingspilletjes

Ik kreeg het lichaam mee dus er werd verder niets meer gedaan.
Dus gewoon consultatie plus spuitje..
Mogen ze dat meegeven? Dacht altijd dat je dat verplicht moest laten cremeren door zo'n erkende firma via de dierenarts. Ofwel maakte de mijne mij toen ook blaasjes wijs. :unsure:

Ze mogen dat meegeven omdat je het zelf ook naar een crematorium mag brengen.
En veel mensen begraven hun dier nog, al mag dat niet.

Ken zelfs iemand die het konijn van zoonlief in de groene bak kieperde. Dat mag natuurlijk ook niet, maar het is wel gebeurd...

Mogen ze dat meegeven? Dacht altijd dat je dat verplicht moest laten cremeren door zo'n erkende firma via de dierenarts. Ofwel maakte de mijne mij toen ook blaasjes wijs. :unsure:
Mijn broer heeft al 2x zijn ingeslapen kat meegekregen (en dan zelf begraven), ik zie niet in waarom dat verboden is.

Mijn broer heeft al 2x zijn ingeslapen kat meegekregen (en dan zelf begraven), ik zie niet in waarom dat verboden is.
Awelja, mijn (vorige en dure) dierenarts zal dat dan uit zijn duim hebben gezogen om nog wat extra te kunnen vragen voor de crematie vrees ik.

Allicht... Je kan ook grotere dieren laten cremeren, zoals paarden. Daar komt de dierenarts ook niet in tussen.

(En dan krijg je een ton van 30 kilo as terug. Levert best wel een aparte situatie op als je dat begint uit te strooien...)

Ze mogen dat meegeven omdat je het zelf ook naar een crematorium mag brengen.
En veel mensen begraven hun dier nog, al mag dat niet.
Zo nog per abuis een stuk van "Lady" opgegraven bij mijn schoonouders. Hond van de vorige eigenaars.

Stank vergeet ik nooit. Zwerm vliegen alsof de poort van een gratis concert openging. Ons maar aan de andere kant van het huis gezet voor de bbq :unsure:

Dus als ge een lijk wilt dumpen, doe dat niet in de kempische ondergrond. Dat vlees glimde nog.

Hier met verschillende dierenartsen toch ook al afgevraagd hoe ze sjoemelen. Nul factuur, gewoon op een briefje het bedrag en dan met Payconiq of cash betalen. Is wel voor kleinigheden: consult + antibiotica-injectie e.d. maar ze kunnen dus gewoon vragen wat ze willen.

€125 is gewoon een heel eerlijke prijs...

€44 euro? Dat is dan met ne kogel, zoals vroeger op het platteland, ipv met een spuitje???

Ik begrijp dat ook niet goed. Op het moment dat je betaalt ben je akkoord. Dan moet je daarna toch niet gaan klagen omdat je hoort dat het goedkoper kan...

Overigens. Ge moogt uw kat/hond wel degelijk in uw tuin begraven.
Ik Kempische kleigrond echter niet...

Terug
Bovenaan