utolor.
Well-known member
Is het echt de achteras of het subframe? Het doorroesten van het subframe is een bekend probleem bij Mercedes. Wij hebben de S204 en krijg elk jaar op de keuring een opmerking over de roest. Dit wordt normaal gratis vervangen door Mercedes, maar als ik naar de Mercedes garage ga willen ze het alleen maar gratis vervangen als ik een rode kaart krijg van de keuring. Ze zeiden mij dat dat de regels van Mercedes zijn... Vind het dus vreemd dat ze het bij jou wel willen vervangen zonder zelfs maar enige opmerking bij de keuring. Dus ofwel is het al in een vergevorderd stadium bij jou en heeft de keuring het niet opgemerkt omdat het altijd van binnenuit roest, ofwel heeft Mercedes recent de regels veranderd. Ofwel heeft de dealer mij iets wijs gemaakt omdat ik geen vaste klant ben, dat kan ook.Begin juli mijn auto binnen gedaan voor onderhoud service AR (Mercedes C klasse W205).
Bij het afhalen van de auto na het onderhoud was er melding gemaakt dat de achteras roest vertoonde en dat ze dit bij Mercedes hebben aangekaart om te vervangen, woensdag dan telefoon gekregen dat Mercedes de vervanging goedkeurt en de kosten zelf gaat betalen iets van 2500 euro ik zou dan het uitlijnen betalen.
Het andere probleem is dat dus het achteras momenteel niet in stock is niet eens in Duitsland bij Mercedes zelf en ik was van plan om tegen begin augustus op verlof te vertrekken voor 4 weken met de wagen.
Ik heb dit zo gemeld woensdag ze zeiden dat ze gingen kijken bij andere Mercedes garages om het stuk te krijgen maar ik heb er niet echt goede hoop voor.
Wat mij dan ook verbaast is dat er in december een keuring is gebeurd daar is niets gezegd over roest, dus ik denk dat het gewoon beginnende sporen van roest zijn, ik ga volgende week naar de garage als het stuk nog niet binnen is en vragen voor de week erna nog een visuele inspectie te doen en of ik nog op verlof kan gaan met de wagen.
Sowieso roest het van binnenuit en is het dus niet altijd makkelijk te spotten langs buiten totdat het te laat is (en dus doorgescheurd is). Daarom ben ik zelf nog eens naar de keuring gereden om te vragen om me af te keuren voor het subframe omdat mijn auto de leeftijd heeft waarop het subframe meestal doorgeroest is en scheurt, maar dat wilden ze niet doen. Anders staan ze te springen om mensen bij het minste af te keuren, maar iets wat wel degelijk een gevaar oplevert en moeilijk van buitenaf te zien is (dus als ze van buitenaf al tekenen zien, wil ik niet weten hoe het van binnenuit al doorgeroest is) daar willen ze me niet op afkeuren. En Mercedes wacht rustig af tot het subframe doorscheurt of de keuring een rode kaart geeft.
Ging je bij een officiële Mercedes garage?
Laatst bewerkt: