Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Iemand weet van een redelijke garage voor BMW? Officiële dealers pluimen me telkens en ben er over het algemeen niet tevreden van.

Ook, mijn spiegelkap is stuk gegaan bij aanrijding. Geraakt deze wel door de keuring? Is enkel aan de onderkant een stuk af, wel duidelijk stuk.
Factuur viel nog mee, enkel de olie had ik zelf al toegevoegd maar rekenen ze 4L aan.
Ook batterij van sleutel vervangen is wel wat bullshiz.

Controle keuring bijna 200 euro

"Groot" onderhoud van de Citroën (1.2 PureTech 130pk) die 4 jaar wordt: 470 euro incl BTW.
Nieuwe bougies, olie verversen, nieuwe filters, en de gewoonlijke kleine meuk. Rest was nog allemaal in orde.

223,41 € voor diagnose airco die niet meer koelde. Uiteindelijk was het enkel een defecte zekering en te weinig koelmiddel (geen lek gedetecteerd) dus gewoon airco onderhoud eigenlijk. Toyota Corolla 1.6 bj 2005.

Vorige week de seals vervangen van de versnellingsbak naar de aandrijfas en van het asje van de versnellingspook naar de versnellingsbak.
kostprijs een 25€ aan seals en 5h werkuren van mezelf :tongue:

Nieuwe originele autoradio op sloop besteld voor dezelfde Corolla, 60 euro. Huidige radio komt geen geluid meer uit, als schoonbroer nog zijn oud yatour USB/SD/aux kitje vind kan ik nog Spotify luisteren ook.

Had ook iets meer kunnen geven voor een chinese android radio maar als die software begint te haperen zijt ge er ook niet veel mee.

Mazda CX60 PHEV, 2de jaarlijkse onderhoud (eerste keer was olie en oliefilter):

OmschrijvingEenheidsprijsAantalPrijs
Pakking€2.431€2.43
2de service€141.751€141.75
Vol synthetisch olie skyactiv-x 0w20€194.5€85,50
Oliefilter€17.651€17.65
Remolie verversen€12.651€12.65
Kleine benodigdheden€2,31€2,3
Actief koolstoffilter€52.731€52.73
Remote vehicle health check€12,51€12,5
Blad rechts ruiterwisser voor€26,761€26,76
Blad links ruitenwisser voor€29.921€29.92
Benzine injectorreiniger€201€20
Wisser en koelvloeistof controleren en aanvullen///
Update Mazda connect
Update navigatie
Lichten regelen = OK
Test airco = OK
Test batterij = OK
Controle bandenprofiel = OK
Controle remsysteem = OK
Deurschanieren smeren

Totaal incl btw: 486.29 euro

Valt op zich wel mee denk ik. Maar was het niet voor garantiedoeleinden deed ik dit wel zelf.
Wel wat ontevredenheid over de lichten regelen. Gisteren afgekeurd in de keuring op de lichten (en vrijdag waren ze in orde gezet). Links stond helemaal scheef van rechts. Er kan altijd iets mislopen maar dan vraag ik me af wat er zo nog allemaal eens niet gedaan wordt zonder dat je het weet (al mogen we niet zo doemdenken natuurlijk).

Pas op met lichten die afgeregeld staan en de keuring ….Ook zo eens 3 keer moeten over en weer rijden van keuring naar garage omdat het linkerlicht zogezegd te hoog stond .
4de keer stond het ineens goed maar dan was het rechterlicht weer te hoog geregeld ondanks dat de garage daar niks aan veranderd had na eerste keer keuren . ;)

Pas op met lichten die afgeregeld staan en de keuring ….Ook zo eens 3 keer moeten over en weer rijden van keuring naar garage omdat het linkerlicht zogezegd te hoog stond .
4de keer stond het ineens goed maar dan was het rechterlicht weer te hoog geregeld ondanks dat de garage daar niks aan veranderd had na eerste keer keuren . ;)
Geen idee hoe het werkt maar ik mocht zelf meekijken in zijn machine: rechts stond veel hoger dan links.
Rare toestanden alvast maar die machine (in de keuring) doet gewoon zijn werk volgens mij. Vraag mij wel echt af hoe dit kan. En ondertussen verlies ik daar weer een dik uur aan :(

Ik kan enkel maar denken dat ze het in de garage niet correct gedaan hebben, al ben ik wel wat voorzichtig met zo'n uitspraken.

onderhoud Toyota Proace City camionette bij dealer na 28000km
CnTejbJ.png

476 ex btw, 576 inc btw

Nieuwe bougies vind ik wat raar ma bon ik ken er niets van.

Laatst bewerkt:
Onderhoud Mercedes C diesel (alle filters, olie, alle remblokjes en schijven en stabilisatorstangen vooraan)

1. Air filter € 20,08
2. Brake discs back € 42,21
3. Brake discs front € 60,51
4. Brake pad set back € 16,73
5. Brake pad set front € 21,18
6. Seal, oil drain plug € 0,19
7. Pollen filter € 10,38
8. Brake pad wear sensors € 3,67
9. Oil filter € 3,75
10. Mounting Paste € 0,93
11. Fuel filter € 31,30
12. Engine oil € 39,87
13. Stange/Strebe, Stabilisator € 7,07
14. Stange/Strebe, Stabilisator € 7,07

Totaal (incl korting en BTW): 318,13 euro

Ik doe het zelf, dus prijs is enkel onderdelen.

Is er iemand die in de omgeving rond Brugge een VAG dealer (voor mij specifiek voor Audi) kan aanraden? Moet binnenkort een onderhoud doen, en pre-keuring check.

Laatst bewerkt:
Onderhoud Mercedes C diesel (alle filters, olie, alle remblokjes en schijven en stabilisatorstangen vooraan)

1. Air filter € 20,08
2. Brake discs back € 42,21
3. Brake discs front € 60,51
4. Brake pad set back € 16,73
5. Brake pad set front € 21,18
6. Seal, oil drain plug € 0,19
7. Pollen filter € 10,38
8. Brake pad wear sensors € 3,67
9. Oil filter € 3,75
10. Mounting Paste € 0,93
11. Fuel filter € 31,30
12. Engine oil € 39,87
13. Stange/Strebe, Stabilisator € 7,07
14. Stange/Strebe, Stabilisator € 7,07

Totaal (incl korting en BTW): 318,13 euro

Ik doe het zelf, dus prijs is enkel onderdelen.
Waar koop je meestal aan en van waar de 'korting'? Of gewoon op het juiste moment besteld terwijl er wat acties waren?

Waar koop je meestal aan en van waar de 'korting'? Of gewoon op het juiste moment besteld terwijl er wat acties waren?
Voor regulier onderhoud zoals dit waarbij niets echt dringend moet gebeuren bestel ik bij Autodoc. Via de app heb je de beste prijzen en meestal vind je online wel een voucher voor korting (niet heel veel hoor, in mijn geval 2% korting). Autodoc heeft meestal de beste prijzen, maar is niet altijd snel in het versturen van zaken. Deze keer had ik het op een week binnen, maar het is ook al gebeurd dat ik 2 weken heb moeten wachten.

Voor regulier onderhoud zoals dit waarbij niets echt dringend moet gebeuren bestel ik bij Autodoc. Via de app heb je de beste prijzen en meestal vind je online wel een voucher voor korting (niet heel veel hoor, in mijn geval 2% korting). Autodoc heeft meestal de beste prijzen, maar is niet altijd snel in het versturen van zaken. Deze keer had ik het op een week binnen, maar het is ook al gebeurd dat ik 2 weken heb moeten wachten.
Top, best wel goedkoop zo voor redelijk wat onderhoud. 40 euro voor een oliewisseltje bijvoorbeeld, dat is heel scherp!

Top, best wel goedkoop zo voor redelijk wat onderhoud. 40 euro voor een oliewisseltje bijvoorbeeld, dat is heel scherp!
Idd, bij mij zijn het de remschijven en remblokjes die het "duur" maken. Ben ook ineens voor Brembo gegaan. Haal die weg en een onderhoud kost nog minder dan de helft van wat ik nu betaal.

Ik vrees dat mijn turbo het weer gaat begeven. Bij koude motor zoemend geluid goed hoorbaar tussen 1500 en 2500 toeren. Bij warme motor minder hoorbaar. Zoemend geluid geeft ook hogere toon bij meer gas geven.
Het vreemde vind ik wel dat in neutraal dit geluid er niet is. Ook geen vermogensverlies.

Een idee wat dit zou kunnen kosten? Het gaat over een bmw 228i.

Idd, bij mij zijn het de remschijven en remblokjes die het "duur" maken. Ben ook ineens voor Brembo gegaan. Haal die weg en een onderhoud kost nog minder dan de helft van wat ik nu betaal.
Hoe beslis je welk merk/uitvoering je van producten neemt? Zoveel verschillende mogelijkheden op Autodoc, soms begin ik te twijfelen over wat nu goed of niet goed is. Bij olie bijvoorbeeld, duizenden varianten en allemaal claimen ze 'de beste olie te zijn voor een diesel (of benzine)'.

Terug
Bovenaan