Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Ik moet een klein onderhoud plus interieurfilter laten doen en voorste remblokken + 2 voorste banden (215)45R17
1.5werkuur rekenen ze aan 754Euro voor alles, maar bij die banden staat er aantal (2) E.prijs 213,57 (%)30,84 totaal incl 295,41(21%)
Balanceren en monteren 52euro (21%)

Banden laat je altijd in een bandencentrale plaatsen.

Zelf de voorbije weken het wagenpark onderhouden.
alle filters + olie + enkele kleine dingen voor 1 camper en 2 wagens : 380€ voor alles.

op mijn oldtimer het differentieel + 2 voorste veerpoten(direct nieuwe lagers ed gemonteerd ook) vervangen.
2dehands differentieel is altijd een gok, de 1ste grote rit zal uitwijzen of het een goeie gok was.🤞

Dit is in een bandencentrale hoor.
Das redelijk duur voor in een bandencentrale vind ik persoonlijk, dit is geen factuur, maar een offerte.

Continental 215/45 R17 Premiumcontact 6 (2xvoorste)
Ik vind dat ze veel geld vragen voor het balanceren en monteren 52euro.Ik heb vroeger ook veel banden gestoken en das niet veel werk hoor.
En waar komt die 30% ineens van? Banden kosten 213 dan staat erachter 30% prijs 295euro en dan nog is 52voor balanceren en monteren das bijna 350euro das echt veel.

Ik vind dat ze veel geld vragen voor het balanceren en monteren 52euro.Ik heb vroeger ook veel banden gestoken en das niet veel werk hoor.
En waar komt die 30% ineens van? Banden kosten 213 dan staat erachter 30% prijs 295euro en dan nog is 52voor balanceren en monteren das bijna 350euro das echt veel.
Sorry had erover gekeken dat er maar 2 voorste waren. Ik heb 620€ betaald voor 4 banden Bridgestone turenza + plaatsing 3 maand geleden. Maat 215/50 R17.

Ik heb juist nog een offerte laten maken ergens anders ook een bandencentrale en het kwam neer op 314euro dus das bijna hetzelfde.
En gelijkaardig met uw rekening, bedankt voor de input...

Ik heb juist nog een offerte laten maken ergens anders ook een bandencentrale en het kwam neer op 314euro dus das bijna hetzelfde.
En gelijkaardig met uw rekening, bedankt voor de input...
Op oponeo.be staan die banden aan 113/stuk trouwens. Als je ze laat leveren en monteren bij een van hun partners in de buurt, ga je voor 260-270 euro je banden inclusief montage hebben.
Misschien dat het op andere bandensites nog interessanter is, ik heb enkel daar even gekeken omdat ik de laatste keer via hen kocht.

Banden monteren + balanceren kost tegenwoordig op veel plaatsen 35 euro per band, soms zelfs meer. Bij Donckers zelfs minstens 52 euro per band als de banden van ergens anders komen, maar dat vind ik er dan weer wat over. Dus ik vind die 52 euro voor 2 banden goed meevallen. Die 30% extra voor de banden is dan weer iets anders, da's gewoon zonder reden doorvragen.

Banden monteren + balanceren kost tegenwoordig op veel plaatsen 35 euro per band, soms zelfs meer. Bij Donckers zelfs minstens 52 euro per band als de banden van ergens anders komen, maar dat vind ik er dan weer wat over. Dus ik vind die 52 euro voor 2 banden goed meevallen. Die 30% extra voor de banden is dan weer iets anders, da's gewoon zonder reden doorvragen.
Ik ga nog naar een ouderwetse die een euro per inch rekent. :lol:
35 per band zou ik dan toch al goed doorgerekend vinden. 52 voor de twee lijkt me wel ok, maar die 30% is idd wel iets raar.

Ik moet een klein onderhoud plus interieurfilter laten doen en voorste remblokken + 2 voorste banden (215)45R17
1.5werkuur rekenen ze aan 754Euro voor alles, maar bij die banden staat er aantal (2) E.prijs 213,57 (%)30,84 totaal incl 295,41(21%)
Balanceren en monteren 52euro (21%)

Waar staat er 30%?
Ik zie 2 keer 21% staan in je bovenstaande bericht, dat is de btw, je betaalt altijd 21% btw.

Ik ga nog naar een ouderwetse die een euro per inch rekent. :laugh:
35 per band zou ik dan toch al goed doorgerekend vinden. 52 voor de twee lijkt me wel ok, maar die 30% is idd wel iets raar.
Idd, ik heb recent nieuwe banden laten leggen en viel achterover van de prijzen die ze overal vroegen om banden te monteren + balanceren. En het ging dan gewoon om 225/45R17, dus niet zo'n moeilijke maat imo. In mijn hoofd zat nog de prijs van 20-25 euro per stuk die ik altijd betaalde, maar voor die prijs kon ik niet meteen iemand meer vinden. Een euro per inch is wel heel goedkoop. Ik hoop voor je dat hij nog niet meteen op pensioen gaat. :p

Idd, ik heb recent nieuwe banden laten leggen en viel achterover van de prijzen die ze overal vroegen om banden te monteren + balanceren. En het ging dan gewoon om 225/45R17, dus niet zo'n moeilijke maat imo. In mijn hoofd zat nog de prijs van 20-25 euro per stuk die ik altijd betaalde, maar voor die prijs kon ik niet meteen iemand meer vinden. Een euro per inch is wel heel goedkoop. Ik hoop voor je dat hij nog niet meteen op pensioen gaat. :p
Neeje, die mens is jonger dan ik denk ik. Hier 225/50/17. Hij had al paar keer een band hersteld voor mij en zag dat hij ook voor oponeo werkte, dus daar laten toekomen en laten leggen. Banden online betaald en bij die garage dan effectief 17 euro incl btw en met factuur betaald om ze er op te leggen.

Ik bestel mijn banden altijd op bandenpneusonline en laat ze dan bij iemand hier in de regio plaatsen, die persoon rekent 15 per band.

Hier is de offerte, achter die 2 banden zie je nog is 30,84%
Dan zie je dat die banden ineens 295euro kosten + nog is 52euro voor montage en balanceren...

In de werkuren rekenen ze ook wel door, klein onderhoud + remblokken 1,5uur das wel lang.
Ikzelf deed vroeger een klein onderhoud 25min en remblokken 15min a 20min ongeveer +-
En die 25min zijn dan nog is heel ruim gerekend, het is natuurlijk allemaal lang geleden, maar denk dat ik met 15min al toekwam.

Laatst bewerkt:
Ik bestel mijn banden altijd op bandenpneusonline en laat ze dan bij iemand hier in de regio plaatsen, die persoon rekent 15 per band.
Welke garage/bandencentrale (mag ook via pb)? Want ik wil gerust heel Vlaanderen doorrijden om banden te laten leggen aan 15 euro per band. Dat kost me geen 80 euro (wat ik op z'n minst uitspaar dan) aan brandstof.

Hier is de offerte, achter die 2 banden zie je nog is 30,84%
Dan zie je dat die banden ineens 295euro kosten + nog is 52euro voor montage en balanceren...

In de werkuren rekenen ze ook wel door, klein onderhoud + remblokken 1,5uur das wel lang.
Ikzelf deed vroeger een klein onderhoud 25min en remblokken 15min a 20min ongeveer +-
En die 25min zijn dan nog is heel ruim gerekend, het is natuurlijk allemaal lang geleden, maar denk dat ik met 15min al toekwam.

Volgens mij is het:

Bruto prijs van de banden en daar krijg je 30% korting op. En dat 2x

Terug
Bovenaan