Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Wagen: Mercedes-Benz CLA250e Shooting Brake

Eerste Service A op 25.000km bij Hedin Automotive in Aalst

Omschrijving​
Prijs​
Aantal​
Bedrag​
Service A met plus-pakket uitvoeren€ 96,361,00€ 96,36
Afdichtring€ 1,031,00€ 1,03
Oliefilter€ 17,691,00€ 17,69
Ruitensproeiervloeistof€ 6,951,00€ 6,95
Motorolie 5W30€ 20,004,50€ 90,00
Antivries MB 325.6€ 17,110,20€ 3,42
Klein materiaal€ 6,021,00€ 6,02
Totaal€
€ 221,47 ex BTW (267,98 btw in)

Wagen: Mercedes-Benz CLA250e Shooting Brake

Eerste Service A op 25.000km bij Hedin Automotive in Aalst

Omschrijving​
Prijs​
Aantal​
Bedrag​
Service A met plus-pakket uitvoeren€ 96,361,00€ 96,36
Afdichtring€ 1,031,00€ 1,03
Oliefilter€ 17,691,00€ 17,69
Ruitensproeiervloeistof€ 6,951,00€ 6,95
Motorolie 5W30€ 20,004,50€ 90,00
Antivries MB 325.6€ 17,110,20€ 3,42
Klein materiaal€ 6,021,00€ 6,02
Totaal€
€ 221,47 ex BTW (267,98 btw in)
Stevig doorgerekend. Wat is antivries in dit geval? Waarom nog eens ruitensproeiervloeistof apart aanrekenen?

Onderhoud gecombineerd met nieuwe Yokohama advansport banden vooraan plus brembo remschijven en brembo blokskes vooraan.
Olie (5.9L 5w30), filters (enkel dieselfilter niet), werkuren, 2 banden gemonteerd, remmen vervangen, lampje vervangen, all in 769 euro. Kon erger. :unsure:
Volgend jaar is de distributieriem aan de beurt, wordt ook weer een mooie vrees ik.

Ne keer de gemiddelde kost hier wat naar boven trekken.

Geschatte kost van m'n Subaru: 1200 EUR en da's waarschijnlijk nog zonder de manuren en andere kosten bijgerekend. Reden van kost: versleten koppeling, moet vervangen worden.

Rekening volgt overmorgen, wagen staat sinds vandaag bij de garage voor 2 dagen. Tis al 3 jaar geleden dat ik mijn wagen voor langer dan een dag moest afstaan, geen leuk gevoel. :(

EDIT: Uiteindelijk is het 852 euro geworden.

Kopppelingset J2007048: 285 EUR
Toplager: 21,72 EUR
Ontvetter: 7,80 EUR
Werk: 390 EUR

Laatst bewerkt:
Weet niet of het hier het juiste topic is, maar ben gisteren nogal loemp geweest op een parking en tegen zo'n in ijzerdraad gemaakt "scheidingsblok" geschraapt op een parking met als gevolg serieus wat diepe, lange krassen op de carrosserie...

Hierbij wat foto's:

Zou iemand een inschatting kunnen maken van de geschatte kostprijs om dat te herstellen bij een officiële garage

Auto is een Volvo.

Bedankt!

Weet niet of het hier het juiste topic is, maar ben gisteren nogal loemp geweest op een parking en tegen zo'n in ijzerdraad gemaakt "scheidingsblok" geschraapt op een parking met als gevolg serieus wat diepe, lange krassen op de carrosserie...

Hierbij wat foto's:

Zou iemand een inschatting kunnen maken van de geschatte kostprijs om dat te herstellen bij een officiële garage

Auto is een Volvo.

Bedankt!
Die krassen lijken mij zowat allemaal te diep te zijn om zomaar weg te werken. Dat is dus alles herspuiten, als ze al niet enkele stukken moeten vervangen. Met dat het zoveel panelen zijn zal het wel in de duizenden euro's gaan lopen vrees ik.

Precies van voor tot achteraan?
Goed kijken naar de waarde van je auto voor je overweegt zo'n grote/dure herstelling uit te voeren. Emoties achterwege laten.

Precies van voor tot achteraan?
Goed kijken naar de waarde van je auto voor je overweegt zo'n grote/dure herstelling uit te voeren. Emoties achterwege laten.
Bedankt voor de tip... Hzt is "gelukkig" een bedrijfswagen waarvan het leasecontract binnen een jaar afloopt, dus ga nog even wachten met de reparatie voorhet geval er nog eventueel bijkomende schade zou zijn.
Kvoel er mij echt wel schuldig over...

Bedankt voor de tip... Hzt is "gelukkig" een bedrijfswagen waarvan het leasecontract binnen een jaar afloopt, dus ga nog even wachten met de reparatie voorhet geval er nog eventueel bijkomende schade zou zijn.
Kvoel er mij echt wel schuldig over...
Als het leasing is veronderstel ik dat die omnium verzekerd is? Ik zou overwegen om het gewoon nu aan te geven, dan kost het u een franchise, en is het meteen gemaakt. Weet iemand anders misschien of je daar zomaar een half jaar mee mag wachten zonder problemen te krijgen?

Dat kan trouwens iedereen gebeuren. Ik heb ooit een paaltje meegenomen toen ik terug kwam van café. Ik wilde achteruit rijden, en herinnerde mij dat er 3 paaltjes stonden, maar ik kon er maar 2 zien. Die 3e zat blijkbaar net naast de auto, amper te zien in het donker. Ik reed er zo nipt langs dat ie de carrosserie niet geraakt heeft, maar het spatbord lag eraf. Ik dus het spatbord opgeraapt en naar huis gereden. 's Anderendaags dachten mijn ouders dat ik gedronken had (wat dus niet was) omdat ik zo lang in de garage gebleven was, maar ik was dus dat spatbord opnieuw op de auto aan 't vijzen. Ze hebben het nooit geweten, tot de auto verkocht was (toen had ik het eindelijk opgebiecht). Maar als ik 2 centimeter meer naar rechts had gezeten was er ook redelijk wat schade geweest.

Als het leasing is veronderstel ik dat die omnium verzekerd is? Ik zou overwegen om het gewoon nu aan te geven, dan kost het u een franchise, en is het meteen gemaakt. Weet iemand anders misschien of je daar zomaar een half jaar mee mag wachten zonder problemen te krijgen?

Dat kan trouwens iedereen gebeuren. Ik heb ooit een paaltje meegenomen toen ik terug kwam van café. Ik wilde achteruit rijden, en herinnerde mij dat er 3 paaltjes stonden, maar ik kon er maar 2 zien. Die 3e zat blijkbaar net naast de auto, amper te zien in het donker. Ik reed er zo nipt langs dat ie de carrosserie niet geraakt heeft, maar het spatbord lag eraf. Ik dus het spatbord opgeraapt en naar huis gereden. 's Anderendaags dachten mijn ouders dat ik gedronken had (wat dus niet was) omdat ik zo lang in de garage gebleven was, maar ik was dus dat spatbord opnieuw op de auto aan 't vijzen. Ze hebben het nooit geweten, tot de auto verkocht was (toen had ik het eindelijk opgebiecht). Maar als ik 2 centimeter meer naar rechts had gezeten was er ook redelijk wat schade geweest.
Is inderdaad omnium verzekerd... Merci voor de oppepper! Doet me al iets beter voelen!!

Mijn chevrolet cruze heeft volgend probleem:
De linkerkant blaast enkel nog koude lucht. Rechts blaast de lucht die gevraagd wordt, warm/koud/lauw.
Ik heb hem bij 2 garages binnengestoken. Garage 1 vond het probleem niet. Garage 2 zegt het probleem gevonden te hebben doch zegt dat het mij veel geld zal kosten, omdat het volledige dashboard eruit moet om een stuk te vervangen. Hij zegt dat dat ongeveer 2 dagen werk is + een nieuw stuk steken.
Ik zie persoonlijk de kost niet zitten maar aan de andere kant is het ook onmogelijk om nog normaal met de auto te rijden, al zeker niet met deze temperaturen. Een nieuwe auto kopen is ook geen optie.
Iemand een tip of voorstel om iets van verwarming in de auto te krijgen?

Bij dual zone airco kan het de temperatuurssensor zijn van de linkerkant die kapot is, bij een simpeler systeem vast een stelmotor. Dashboard moeten demonteren kan wellicht nodig zijn, geen idee bij de cruze.

Voor een Skoda Octavia 3 (2015). Auto heeft 100.000 km.

Offerte dealer

Remblokken achteraan
143,84​
Remblokken vooraan
225,70​
BTW
21%​
Totaal
447,14​

Dan maar besloten om dat zelf te doen en op Autodoc volgende onderdelen besteld. Daarnaast heb ik nog een setje multitorx/XZN doppen moeten bestel en een terugdraaigereedschap voor de remzuigers achteraan. Ook moet ik nog nieuwe bouten hebben voor de remklauwen achteraan want die zijn niet herbruikbaar. Samen 40 € en de bouten 30€ voor 4 stuks. Man VW producten zijn toch achterlijk.

ZIMMERMANN Remschijf
Artikelnummer: 600.3221.20
2 Artikelen x 37,61 EUR
In voorraad
75,22 EUR
BREMBO Remblokkenset, schijfrem
Artikelnummer: P 85 126
1 Artikelen x 38,81 EUR
In voorraad
38,81 EUR
BREMBO Remblokkenset, schijfrem
Artikelnummer: P 85 020
1 Artikelen x 15,10 EUR
In voorraad
15,10 EUR
ZIMMERMANN Remschijf
Artikelnummer: 600.3234.20
2 Artikelen x 20,86 EUR
In voorraad
41,72 EUR
MANN-FILTER Luchtfilter
Artikelnummer: C 27 009
1 Artikelen x 12,61 EUR
In voorraad
12,61 EUR
MANN-FILTER Interieurfilter
Artikelnummer: FP 26 009
1 Artikelen x 13,81 EUR
In voorraad
13,81 EUR
BOSCH Wisserblad
Artikelnummer: 3 397 007 620
1 Artikelen x 16,53 EUR
In voorraad
16,53 EUR
BOSCH Wisserblad
Artikelnummer: 3 397 016 087
1 Artikelen x 6,41 EUR
In voorraad
6,41 EUR
Totaal220,21 EUR

Laatst bewerkt:
Meevaller!

Wij onlangs € 368 kwijt voor groot onderhoud. Wel wat duurder dan anders, aangezien er airco-onderhoud, remvloeistof en een paar lampjes bij zaten deze keer. Officiële Opel-dealer.
368 euro voor groot onderhoud met extra's? Daar geloof ik nu eens niets van. Dat zal een gewoon klein onderhoud zijn geweest.

368 euro voor groot onderhoud met extra's? Daar geloof ik nu eens niets van. Dat zal een gewoon klein onderhoud zijn geweest.
Op de factuur staat dit:
  • Aircocheck + clean
  • Controle batterij
  • Olie 5w30 (4 liter)
  • Oliefilter
  • Dichting carter
  • Luchtfilter
  • Pollenfilter
  • Ruitenwisservloeistof (uiteraard)
  • Bijdrage milieu + klein materiaal
  • Vervangen remvloeistof
  • Vervangen ruitenwissers
  • Werkuren (inclusief uitkuisen trommelremmen)
Er zijn nog onderhoudspunten die hier niet meegepakt zijn. Bougies en koelvloeistof, maar dat is past op 100k km, dacht ik. Voor de rest heeft de motor een ketting en is de versnellingsbak onderhoudsvrij. Benzinefilter heb ik enkel bij mijne Renault 4 weten vervangen worden. Opvolgers nog nooit. Geen idee wat er verder nog kan onderhouden worden, dus al bij al is het toch redelijk groot. Maar 't is een stadwagentje met de kleinste benzinemotor die er bestaat (voor dat model).

Op de factuur staat dit:
  • Aircocheck + clean
  • Controle batterij
  • Olie 5w30 (4 liter)
  • Oliefilter
  • Dichting carter
  • Luchtfilter
  • Pollenfilter
  • Ruitenwisservloeistof (uiteraard)
  • Bijdrage milieu + klein materiaal
  • Vervangen remvloeistof
  • Vervangen ruitenwissers
  • Werkuren (inclusief uitkuisen trommelremmen)
Er zijn nog onderhoudspunten die hier niet meegepakt zijn. Bougies en koelvloeistof, maar dat is past op 100k km, dacht ik. Voor de rest heeft de motor een ketting en is de versnellingsbak onderhoudsvrij. Benzinefilter heb ik enkel bij mijne Renault 4 weten vervangen worden. Opvolgers nog nooit. Geen idee wat er verder nog kan onderhouden worden, dus al bij al is het toch redelijk groot. Maar 't is een stadwagentje met de kleinste benzinemotor die er bestaat (voor dat model).
Dat is dus gewoon onderhoud. Die aircocheck is wat extra, voor de rest normaal.

Terug
Bovenaan