Privacy en persoonlijke data online

Grappig dat dit soort dingen altijd over twitter/facebook/... gaat. Dat zijn sociale media waar je zelf uw informatie op post.

Ik kon bij 1 van de grootste secretariaten alle loonfiches van half België opzoeken. En bij een grote telecom alle privédata (wat hij had bekeken bvb, maar ook telefoonnummers, adressen, bankgegevens, ...).
Er zijn in België amper bedrijven die hun privacy op orde hebben.

Grappig dat dit soort dingen altijd over twitter/facebook/... gaat. Dat zijn sociale media waar je zelf uw informatie op post.

Ik kon bij 1 van de grootste secretariaten alle loonfiches van half België opzoeken. En bij een grote telecom alle privédata (wat hij had bekeken bvb, maar ook telefoonnummers, adressen, bankgegevens, ...).

Als die lookup deel van uw domein is is dat wel een ander verhaal

Als die lookup deel van uw domein is is dat wel een ander verhaal
Mijn domein is "data" :p daar kan je vrijwel alles onder verstaan :p
In al die gevallen had de productieomgeving afgesloten moeten zijn en had de Dev en Uay omgeving gescrambled moeten zijn. Nog nergens gezien dat ze het zo gedaan hebben...

Net zo bij Twitter: van jou kunnen ze niets vinden, dus gij vindt het geen probleem is. Terwijl het wel degelijke een serieus probleem is. alleen niet voor u.

En met zo een redenering als die van u kunt ge de helft van het nieuws als geen probleem omschrijven.
Onderwijskwaliteit in dalende lijn: geen probleem, ik heb toch geen kinderen.
Stijgende energiekosten: geen probleem, ik heb een energiezuinig huis.
Stijgende voedselprijzen: geen probleem, want ik het toch een grote moestuin.
1 op 3 mensen eenzaam: geen probleem, want ik ben eenzaat.
Klimaatverandering: geen probleem, tegen dat het ernstige gevolgen heeft ben ik toch dood.

Das gewoon een commentaar die getuigt van egoisme\weinig inlevingsvermogen\niet goed nadenken. Het is wel degelijk een serieus probleem, alleen niet voor u.
U bent nieuw op dit forum ? Dagelijkse kost hier man

Effe door alles gescrolled. Het enigste wat ze weten is wanneer ik op gmail ingelogd heb en welke youtube videos die ik bekeken heb.
Voor de rest hebben ze geen gegevens (die ze aan mij tonen ;) )
Ik heb facebook container, no script, adblock plus, ghostery en ublock origin staan.
rigoreus weiger ik alle cookies. Op gsm krijgen de meeste apps (apple) geen toegang tot locatie, gegevens e.d. Adguard op gsm geinstalleerd.
En kan jij controleren dat ze echt niets weten, evengoed tonen ze u dat dan niet hé...

Ik ben zeer sceptisch en ga er van uit dat ze alles wel ergens bewaren op het internet. Alles wat ooit geschreven hebt via fb, imessage,... staat ergens opgeslagen. Misschien ergens waar ze er niet direct aankunnen of waar ze jou niet direct mee kunnen linken, maar toch ergens.

En ondertussen loopt er wel auditing in de achtergrond en als ge wat teveel random prive personen opzoekt, zullen ze wel is kome kloppen zeker :)

https://www.theguardian.com/us-news...illings-suspect-dna-public-genealogy-database

Zo dit is dan ook weer een ethische notenkraker....
De moordenaar is ontmaskerd omdat zijn ouders blijkbaar een genetische test gedaan hebben ala type https://www.23andme.com/en-int/
Police have said little publicly about how they linked Kohberger to the slayings in Moscow, a city with a population of approximately 25,000. ABC News cited anonymous law enforcement sources that a genealogy database matched DNA recovered at the scene of the homicides and led investigators to Kohberger.
Goed dat hij op deze manier gevat is maar anderzijds verwacht je toch dat uw dna profiel ietwat prive blijft.
Gattaca is precies toch zover niet meer... :unsure:

https://www.theguardian.com/us-news...illings-suspect-dna-public-genealogy-database

Zo dit is dan ook weer een ethische notenkraker....
De moordenaar is ontmaskerd omdat zijn ouders blijkbaar een genetische test gedaan hebben ala type https://www.23andme.com/en-int/

Goed dat hij op deze manier gevat is maar anderzijds verwacht je toch dat uw dna profiel ietwat prive blijft.
Gattaca is precies toch zover niet meer... :unsure:

dan moet je in eerste instantie maar geen moord plegen denk ik dan? :thinking: 🤷‍♂️

dan moet je in eerste instantie maar geen moord plegen denk ik dan? :thinking: 🤷‍♂️
Uiteraard. Maar hoe ver gaat het? Enkel politie toegang of andere partijen ook?
E.g. Hoeveel zou die levensverzekering kosten als je genetisch belast bent. Das wel een serieuze dataset die ze kunnen verkopen uiteraard.

Terug
Bovenaan