PROB: scherm LG Oled TV stuk

stungunner

Well-known member
Crowdfunder FE
Sinds gisteren verschijnen rechts op het scherm plots zwarte vlekken en strepen, het wordt steeds donkerder en voller tot het plots verdwijnt, en na pakweg 20 seconden begint het opnieuw, telkens weer. Bij het starten van de TV merk ik ook wel meteen enkele witte flitsen vooral aan de randen van het scherm, deze zijn er ook onderaan aan de rand wanneer het beeld wel goed is en dus de zwarte vlekken weg zijn.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

TV is een LG OLED55C8PLA van slechts 3 jaar oud en dus wellicht niet meer in garantie :frown:

Gezien het probleem na X tijd weggaat en terugkomt denk ik aan een defect op de print. Meer bepaald het "T-con" board dat je paneel aanstuurt. Je kan proberen om het juiste onderdeel te vinden en dit dan te vervangen.. Zal goedkoper zijn dan nieuwe :).

https://www.plasma-lcd-led-onderdelen.nl kan je misschien zo'n onderdeel vinden, al ken ik de website zelf niet :)

Gezien het probleem na X tijd weggaat en terugkomt denk ik aan een defect op de print. Meer bepaald het "T-con" board dat je paneel aanstuurt. Je kan proberen om het juiste onderdeel te vinden en dit dan te vervangen.. Zal goedkoper zijn dan nieuwe :).

https://www.plasma-lcd-led-onderdelen.nl kan je misschien zo'n onderdeel vinden, al ken ik de website zelf niet :)
Thx, lijkt mij nog redelijk doenbaar dit zelf te doen, maar toch eens informeren hoeveel het zou kosten bij een hersteller.

Meld je tv eens rechtstreeks aan bij LG via hun website. Kans is groot dat ze die via hun hersteldienst toch gewoon kosteloos komen herstellen.

Meld je tv eens rechtstreeks aan bij LG via hun website. Kans is groot dat ze die via hun hersteldienst toch gewoon kosteloos komen herstellen.

Allé vooruit, net offerte binnengekregen van de hersteller van LG , volgens hen moet het panel vervangen worden, normale kost 989.58€ excl BTW, incl trasnport, arbeid en behandelingskost, maar geven ze coulance (man wat haat ik dat woord) van 439.87€ en komt het in totaal op 665.15€ incl BTW. Voor een TV van bijna 3.5 jaar oud die 1288€ incl BTW heeft gekost. :sarcastic::angry:

Allé vooruit, net offerte binnengekregen van de hersteller van LG , volgens hen moet het panel vervangen worden, normale kost 989.58€ excl BTW, incl trasnport, arbeid en behandelingskost, maar geven ze coulance (man wat haat ik dat woord) van 439.87€ en komt het in totaal op 665.15€ incl BTW. Voor een TV van bijna 3.5 jaar oud die 1288€ incl BTW heeft gekost. :sarcastic::angry:
Vraag wat ze nog geven voor de TV en koop u een nieuwe :p.

Nederland heeft afwijkende garantie regels tov de rest van de Eu

Als je de Tv in Nederland had gekocht kon je claimen dat je een ondeugdelijk product hebt gekregen van de winkellier, die moet dan voor een oplossing zorgen die jou geen geld kost bv gratis herstelling, vervanging van het toestel of als je er met de winkel niet uitkomt kan je de verkoop ontbinden en je aankoop bedrag terug eisen.

Betalen voor extra garantie zoals oa Hellotv aanbied (vroeger Plattetv) is ook onzin vermits je voor een toestel van +€1000 een gebruiksduur in Nl mag verwachten van 6 jaar.

Op oa Tweakers is er veel info over te vinden oa hier:

Ik koop geen tv meer in Belgie laatste 2 heb ik bij Tvsmits gekocht.

Zou hem precies niet laten maken voor dat bedrag, da's absurd.

En hang uw tv eens op ipv die degoutante voet te gebruiken :biglaugh:

Thx, lijkt mij nog redelijk doenbaar dit zelf te doen, maar toch eens informeren hoeveel het zou kosten bij een hersteller.
Alst het Tcon board is zeker zelf vervangen. Die tv's zijn echt plug en play qua componenten.
Zo een component kost u 50-70 euro online.

maar is het wel die Tcon ..... :unsure:

Alst het Tcon board is zeker zelf vervangen. Die tv's zijn echt plug en play qua componenten.
Zo een component kost u 50-70 euro online.

maar is het wel die Tcon ..... :unsure:
Daarnet gebeld met een lokale technieker, volgens hem is het ook het scherm zelf, mocht het het Tcon board zijn zou volgens hem het ganse scherm defect zijn, en niet enkel die ene kant.

Boodschap was eigenlijk dat het idd door LG moet hersteld worden. En dat hij zo niks meer waard is voor verkoop. :S

Dus ja, ofwel 1000€ of meer uitgeven voor een nieuwe OLED (is Samsung QLED even goed? Lijkt toch wel wat goedkoper) ofwel effectief laten herstellen.

Daarnet gebeld met een lokale technieker, volgens hem is het ook het scherm zelf, mocht het het Tcon board zijn zou volgens hem het ganse scherm defect zijn, en niet enkel die ene kant.

Boodschap was eigenlijk dat het idd door LG moet hersteld worden. En dat hij zo niks meer waard is voor verkoop. :S

Dus ja, ofwel 1000€ of meer uitgeven voor een nieuwe OLED (is Samsung QLED even goed? Lijkt toch wel wat goedkoper) ofwel effectief laten herstellen.
Ja dacht het ook.
Je kan mss nog een defecte proberen te scoren met een werkend scherm en zo eentje samenstellen?
Ik heb thuis een Qled en Oled en ik merk daar toch weinig verschil in eerlijk gezegd. Das elk jaar wel een nieuwe fad dat ze proberen te verkopen aan premium prijs

Terug
Bovenaan