Protest tegen Israël kaapt de Vuelta

Edit mod: deze thread werd afgesplitst uit het sportforum.

Daar mag toch echt met de harde hand opgetreden worden als ze daar beginnen naar renners te lopen terwijl die aan het fietsen zijn. Is gewoon belachelijk gevaarlijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar mag toch echt met de harde hand opgetreden worden als ze daar beginnen naar renners te lopen terwijl die aan het fietsen zijn. Is gewoon belachelijk gevaarlijk.

Ik kan me vinden in hun boodschap en het gebruik van zulke evenementen om een boodschap te verspreiden vind ik an sich niet problematisch.

Maar ga dan massaal langs de kant staan met borden of loop eens mee de finish over zodat er iets in beeld komt. Honderden mogelijkheden die de koers amper beïnvloeden en toch je punt laten maken.

Echter hebben ze het hier zo bont gemaakt dat hun betoog volledig overschaduwd wordt door het ronduit asociale en soms criminele gedraag.

of loop eens mee de finish over zodat er iets in beeld komt.

Ook dat doe je niet. Ook dat is niet de manier.
Dit is gewoon niet het platform voor dergelijke statements te maken. Met alle respect maar hiermee bereik je gewoon niks, alleen maar het omgekeerde effect bereik je hiermee.

Laat je vlaggen gewoon zien , we en vooral riccitello mogen blij zijn dat de demonstranten op de berg wel tenminste manieren hadden. Die konden hem vrij makkelijk tegen houden als ze wilden.

Oscar Guerrero, een Spaanse ploegleider van Israel Premier Tech, zou enkele dagen geleden de Vuelta hebben verlaten nadat "demonstranten" (criminelen dus) zijn huis gevonden hadden en het beklad hadden met graffiti.

Guerrero is de Israel medewerker die deze Vuelta meededeelde dat de ploeg er niet zou uitstappen en ze elke dag doodsbedreigingen kregen.

Oscar Guerrero, een Spaanse ploegleider van Israel Premier Tech, zou enkele dagen geleden de Vuelta hebben verlaten nadat "demonstranten" (criminelen dus) zijn huis gevonden hadden en het beklad hadden met graffiti.

Guerrero is de Israel medewerker die deze Vuelta meededeelde dat de ploeg er niet zou uitstappen en ze elke dag doodsbedreigingen kregen.
Dit heeft al lang niets meer met demonstreren te maken. Dergelijke figuren gewoon oppakken en vervolgen.

Korte metten mee maken, want als hier niet (hard) tegen opgetreden gaat worden gaat dit een gevaarlijk precedent scheppen naar de toekomst van de koers toe. En dan voorspel ik weinig goeds.

We mogen misschien blij zijn dat het WK dit jaar in Rwanda is op deze manier.

Hoog tijd dat de koers/sport eens goed nadenkt waar van hun geld komt. Altijd maar enkel kijken naar het geld en geen vragen stellen waar het vandaan komt kan niet blijven duren.

Ik begrijp nog altijd niet wat de koers met Gaza te maken heeft. Vreedzaam protest =/= massale valpartijen riskeren bij onschuldige renners

Ik vraag me echt af wat die mensen denken hiermee te bereiken, behalve een hoop ergernissen bij de renners die gewoon willen koersen en de mensen die koers willen zien. Tjongejonge.

Zeer benieuwd naar de toekomst. Eender welke demonstranten zien nu wat ze kunnen doen op zo’n evenement…

Ook voor de ploeg IPT, heeft die nog toekomst? Als ze privé al staffleden uit de ploeg aanvallen…

Heb je gekeken?

? Naar de Vuelta? Ja. Naar de rit? Ja. Wat vraag je eigenlijk?

Wat een fail zeg. En die Spaanse flikken staan er precies al gans de Vuelta bij en keken ernaar.

:sarcastic: toen Israel tegen Belgie moest spelen hebben ze die wedstrijd in Hongarije moeten voetballen en in ons Jupkes League staat er om de 5 minuten een idioot op het veld omdat hij niet tevreden is met de voorzitter van zijn favoriete ploeg

Geen enkele democratische rechtstaat gaat de politie bevel geven om een charge uit te voeren op een zondag middag omdat er 2 straten worden afgesloten tenzij iemand of iets in gevaar is gaat altijd de normale gang van zaken zijn om te laten begaan en de situatie van zelf te laten uitdoven.

oen Israel tegen Belgie moest spelen hebben ze die wedstrijd in Hongarije moeten voetballen en in ons Jupkes League staat er om de 5 minuten een idioot op het veld omdat hij niet tevreden is de voorzitter van zijn favoriete ploeg

Als Israel een voetbalmatch speelt is dat een bende Israeli die voor dat land spelen, en ja het is erg dat ge schrik moet hebben dat er hier een paar terroristen zitten die zotte dingen kunnen doen.

Geen enkele democratische rechtstaat gaat de politie bevel geven om een charge uit te voeren op een zondag middag omdat er 2 straten worden afgesloten tenzij iemand of iets in gevaar is gaat altijd de normale gang van zaken zijn om te laten begaan en de situatie van zelf te laten uitdoven.

Er is ook geen enkele democratische rechtstaat waarvan de leider het gewoon toejuicht om dit te doen. Het is walgelijk. En het is overigens ook een zeer bewuste keuze van de regie om het telkens mooi in beeld te nemen. Je geeft ze wat ze willen, waarom zouden ze dan niet blijven terugkomen. Dit is exact waarom de FIFA en EUFA verbieden om demostranten of andere rare mensen die het veld oplopen in beeld te nemen, omdat je ze geeft wat ze willen, hen beloont, en zo anderen personen zelfs aanzet om hetzelfde te doen. Dit probleem is 3 weken lang mismanaged.

Terug
Bovenaan