PS/2 toetsenbord

MennovdH

New member
iTrader: 100% (14/14)
Gevraagde goederen
PS/2 toetsenbord, € 5?
Heeft er iemand in de buurt van Diest nog een oud PS/2 toetsenbord liggen? Voorkeur naar QWERTY, maar ik ben niet kieskeurig.

Ik heb een oude 486 onder een bed gevonden, en wil eens kijken of ik hem nog aan de praat krijg. Ik heb nog een oud scherm met VGA aansluiting gevonden, maar mijn PS/2 toetsenborden heb ik jaren geleden al weggegooid.
Ik vind het wat zonde om een nieuwe te kopen terwijl er ongetwijfeld tientallen stof liggen te happen op een zolder.

tenzij het een IBM is zal dit waarschijnlijk DIN zijn, niet PS/2.
Ook: als deze al zolang stilstaat eens opendoen om te zien of de batterij niet uitgelopen is.
en ook: de voeding zal ook al 30+ jaar zijn. misscvhien eerst eens met een dummy load draaien ipv met iets "echt"

edit: ik heb nog een PS/2 keyboard, dat kan je evt hebben voor 5 euro. DIN heb ik enkel connectorne liggen omdat de 2 zowat pin compatible zijn

tenzij het een IBM is zal dit waarschijnlijk DIN zijn, niet PS/2.
Ook: als deze al zolang stilstaat eens opendoen om te zien of de batterij niet uitgelopen is.
en ook: de voeding zal ook al 30+ jaar zijn. misscvhien eerst eens met een dummy load draaien ipv met iets "echt"

edit: ik heb nog een PS/2 keyboard, dat kan je evt hebben voor 5 euro. DIN heb ik enkel connectorne liggen omdat de 2 zowat pin compatible zijn
Ondertussen al een PS/2 toetsenbord bij vw-sjeezer opgepikt. Toch bedankt!

PS/2 is trouwens wel degelijk de juiste aansluiting. Ik heb ondertussen documentatie van bij benadering hetzelfde model gevonden online: https://theretroweb.com/motherboards/s/intel-professional-workstation-lp486sx-20e- .
De mijne heeft /33 DX + (onverklaarbaar) een 487. Hij start op, maar ik denk dat de HDD dood is. Geen batterij te zien op het moederbord - uitgelopen of nog OK.
Er is dus nog werk aan.

is uw 487 een DX2?

Een harde schijf kan je vervangen door een compactflash kaartje met een PCI IDE connector bracket. of een IDE schijf, maar de oude zijn bijna niet meer te vinden.

Terug
Bovenaan