Ik had eerder dit jaar gevraagd om dat samen te voegen met dit topic, want daar kwam toch nooit reactie als ik postte. De activiteit hier is duidelijk hoger, en beide genres hebben toch vrij veel overlappingen. Vandaar.
Wat vind je van Weite? Nog een Elder spin-off met Nick DiSalvo, deze keer op drums!

@PBR Streetgang Ik ben nu aan het luisteren. Klinkt goed, al mis ik wel wat zang.

Grappig dat dat bericht weer gequote is. Ik dacht al eerder om @Kid_C te vragen extra tags te zetten in dit topic zoals prog en krautrock, maar hij vindt dat een vuilbakterm. :unsure: Maar wat is dan beter? Ik vraag mij dat oprecht af. German experimental of zo?

Ik ben erachter gekomen dat Kosmische Musik (de naam die ik ervoor wilde gebruiken in de plaats) eerder de bands met heel veel synths zijn - althans, dat heb ik toch gelezen. Eroc is daar alvast een goed voorbeeld van.

:love2:

Ik weet niet of Silver Apples hier al eens werd gepost. Als ik zoek vind ik niets.

Twee bekendste platen eind jaren '60 uitgebracht en daarna werd het 30 jaar stil. Is meer elektronisch wel.

Uit hun debuut:

Uit hun tweede:

En uit de latere periode:

Ik weet niet of Silver Apples hier al eens werd gepost. Als ik zoek vind ik niets.

Twee bekendste platen eind jaren '60 uitgebracht en daarna werd het 30 jaar stil. Is meer elektronisch wel.

Uit hun debuut:

Uit hun tweede:

En uit de latere periode:
Silver Apples zijn geweldig!

United States Of America ook :

The Attack :

Let's go!

Net gevonden, Belgie :

No Entry - Behind the moon (mod beat psych)​

Laatst bewerkt:
Sweetbeast - Illusions - Headphones!!

a0506444702_65

Laatst bewerkt:
Ik ken je gevoel, maar we kunnen niets anders doen dan zelf te blijven posten af en toe. :support:

Ik luisterde eerst naar iets anders, maar het album was afgelopen en YouTube versprong naar een andere band nog voor ik het in het snotje had. "Hé, dat is wel een goed nummer van... O wacht, het is Black Widow! Wie is dat ook weer?"
Deze dus:

En dit wil ik je zeker niet onthouden:
(BeatClub is echt een schat aan geweldige muziek.)

Geweldig hoe je er altijd in slaagt om goede psych te voorzien!

Dank!!

Zware Airplane Live periode hier... :

Live Fillmore East, 1969

Fillmore East, 1968

Oww, en luister eens naar dit, die brug man!

Laatst bewerkt:
Dit geweldige nummer zit al een paar dagen in mijn hoofd. Het is in tegenstelling tot de vorige nummers wel echt symfonisch en spacey, @Elevator, maar misschien is dit ook iets voor jou?
Ik raad trouwens aan om hier hele albums van te beluisteren ipv losse nummers, want het lijkt één geheel.

Ook een aanrader op deze plaat, de beste track wat mij betreft:

wel echt symfonisch en spacey

Yes!

Pink Floyd Vibes!

Moest ik 3/4 van de dag neerliggen zou ik er eindeloos kunnen naar luisteren :)

Good shit!

wel echt symfonisch en spacey

Yes!

Pink Floyd Vibes!

Moest ik 3/4 van de dag neerliggen zou ik er eindeloos kunnen naar luisteren :)

Good shit!
Ik denk zelf ook dat Pink Floyd Eloy's grootste invloed is geweest, maar toch is dit nog een andere sfeer vind ik. Er zijn veel meer synths en het is veel spacier. Ik kan hier beter bij wegdromen dan bij PF. Hun 70s albums beginnen proggy en eindigen bij dit geluid ongeveer, een interessante evolutie.
De vocals zijn ook compleet verschillend en zo heb ik er nog geen twee gehoord. (Het heeft wel jaren geduurd eer ik echt aan gewend was + het zwaar Duits accent. :unsure: Maar de laatste jaren luister ik er zo naar veel, dus dat stoort mij al lang niet meer.)
Proggy albums: Inside, Floating
Spacey albums: Dawn, Ocean, Silent Cries And Mighty Echoes (Allen hoog aangeschreven in de prog community ook)
Het album Eloy Live is ook echt een aanrader.

Follow the rabbit to wonderland please...

Oei, dit zeg ik niet snel en niet graag bij jouw posts, maar dit is nu eens echt mijn ding niet. :unsure: Vocals zijn ook veel te hard bewerkt, iets waar ik gewoon niet naar kan luisteren. Geef mij maar het origineel.

Oei... Ik zal het goed maken met een pareltje van Grace :)

Oei, dit zeg ik niet snel en niet graag bij jouw posts, maar dit is nu eens echt mijn ding niet. :unsure: Vocals zijn ook veel te hard bewerkt, iets waar ik gewoon niet naar kan luisteren. Geef mij maar het origineel.

Die stoute reggae mannen kunnen soms dingen verneuken, ik vond deze nog wel grappig :)

Ook echt een wereldtrack (en album) dit. (In het bezit van de vinylplaat!)

Zeer lang nummer, maar het lijken gewoon allemaal nummers aaneen waardoor het nooit langdradig wordt.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan