Was er iemand in de botanique gisteren bij het optreden van kikagaku moyo? Wat een optreden seg :drool:

Lekker klinkende Ierse psychedelische band. Mij waren ze volledig onbekend tot ik hun naam zag op de affiche voor Desertfest Gent. Ik zal zeker aanwezig zijn.

Dit boek gezien in Keulen 😎:
IMG_20220816_111956190.jpg

NIEUWE GOAT! Yihaaaaw, bitches.

Bandcamp zei:
Goat return with mighty new album... 'Oh Death'

The question we asked on a regularly is "when is there gonna to be another Goat album?"

Well that wait is finally over! The band have just announced a brand new 10 track album called 'Oh Death' which is being released on 21 October.

Alles is de moeite hoor. Maar sowieso beginnen met hun eerste plaat: World Music. Boordevol goede muziek, met invloeden van etnische muziek van over heel de wereld.
Als dat je ligt, kan je gerust aan de andere albums beginnen. Commune is more of the same en ook erg goed. Requiem is wat langer en heeft een paar momenten waar de flow even kwijt is imo, maar ik vind het wel echt een sterk album en leg die tegenwoordig vaker op dan de anderen. Misschien omdat ik die destijds onterecht links heb laten liggen.

En als je meer wil weten over de genres en stijlen die hen beïnvloed hebben, op hun Spotify bandpagina staan enkele playlists die zij zelf(?) hebben samengesteld. Heel interessant.

Eentje die hier (denk ik) nog niet is gepasseerd is de Brown Acid compilatiereeks. Voor zij die het niet kennen, de compilaties worden uitgebracht door Riding Easy records, totale badasses met een liefde voor alles dat vuil is en fuzz gitaren heeft.

For those that don’t know, Brown Acid is a series of compilation albums featuring a collection of underground hard rock, stoner rock, crazed psychedelic rock, frenzied proto-punk, and proto-metal ranging primarily from the late 60’s into the mid 1970’s from nearly 100 different bands in total.

Er zullen hier een paar users zijn die dit zullen smaken. Persoonlijke favorieten zijn 1, 7 en 9. Maar ik zou ze er allemaal doorjagen, elke comp heeft minstens een paar killerschijven staan.

The first trip en alles erna zijn te vinden op spotify.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan