Reis eSIM-topic

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum

JPV

Crew Member
Crowdfunder FE
Kan op zich ook in GSM-forum, maar aangezien het toch wel specifiek over reizen gaat, mss hier beter geschikt.

Wij gaan binnenkort naar Canada en USA en hebben dus een GSM-abo daar nodig. Na lang rondkijken (er zit héél veel verschil op de formules) heb ik esim.net gevonden. Die hebben een Vodafone Travel eSIM die werkt in 75 landen (waaronder België, wat handig is, want dan kan je het direct installeren & testen). Daarnet geïnstalleerd (pas op: werkt direct!) en lukt perfect hier in België.

Kortingscode die momenteel werkt: ESIMTRAVEL21

Deze was nog iets goedkoper (wel zonder telefoonnummer), maar gezien Mexicaans y yo no hablo muy bien español, wou ik voor die paar euro's geen risico nemen: https://somoswim.com/

Iemand nog ervaringen?

Ben toevallig net terug van Zwitserland, gezien de woekertarieven daar ook gebruik gemaakt van een eSim.
Wij zijn gegaan voor Airalo. Kopen & instellen was minder dan 2' werk dus ook hier heel tevreden.

Aangezien het bij ons vrij last minute beslist was heb ik wel niet zo'n uitgebreidt onderzoek gedaan naar prijs/hoeveelheid, maar gewoon goede reviews opgezocht ..

Ook eens kijken naar Orange travel (staat los van het Belgische Orange hier). Die kunnen ook nog interessant zijn qua tarieven, wel zelf geen ervaring mee.

Digi heeft voor heel wat landen heel scherpe roamingtarieven (oa Zwitserland), al zijn die naar het schijnt niet altijd even betrouwbaar qua roaming, zou wel al gebeterd zijn in vergelijking met enkele maanden geleden. Je hebt dan een Belgisch nummer, scheelt in kosten wanneer men u wil opbellen (al maakt dat tegenwoordig minder uit met Whatsapp & co).

Laatst bewerkt:
Zowel Airalo als Ubigi al veel gebruikt. Hangt van bestemming af welke de beste prijzen heeft. Kunnen soms grote verschillen opzitten.

Belangrijk verschil:
- Bij Airalo moet je voor iedere bestemming een volledig nieuwe e-sim installeren.
- Ubigi is 1 e-sim met allemaal onderliggende data plans, dus indien je het data plan voor de bestemming koopt komt dat gewoon bij je bestaande e-sim.

Altijd ter plaatse een SIM kopen, die eSIM zijn vaak enorm duur en hebben datalimieten naargelang het land. Elke provider heeft meestal wel een traveller plan die nog voordeliger is dan de standaard abonnementen.

Gewoon met je passport naar een winkeltje gaan, in ofwel de luchthaven, of het eerstvolgende gehucht in bv. een shopping centrum.

Hier 7 EUR betaald voor 1 maand unlimited in BY, in CH was het een formule van 2CHF per dag unlimited. Frankrijk heb je bv. Free met zeer goedkope prepaid formules...

Nooit neem ik nog zo'n eSIM provider.

Altijd ter plaatse een SIM kopen, die eSIM zijn vaak enorm duur en hebben datalimieten naargelang het land. Elke provider heeft meestal wel een traveller plan die nog voordeliger is dan de standaard abonnementen.

Gewoon met je passport naar een winkeltje gaan, in ofwel de luchthaven, of het eerstvolgende gehucht in bv. een shopping centrum.

Hier 7 EUR betaald voor 1 maand unlimited in BY, in CH was het een formule van 2CHF per dag unlimited. Frankrijk heb je bv. Free met zeer goedkope prepaid formules...

Hier eigenlijk hetzelfde hoor.

Ik kan sowiezo al geen eSIM in mijn telefoon steken, maar een locale sim kaart vind ik eigenlijk even gemakkelijk.
Bovendien MOET je er dan meestal je eigen sim kaart uitdoen (tenzij je dual sim hebt), en kunnen ze me tenminste niet lastig vallen ook.

Ben toevallig net terug van Zwitserland, gezien de woekertarieven daar ook gebruik gemaakt van een eSim.
Wij zijn gegaan voor Airalo. Kopen & instellen was minder dan 2' werk dus ook hier heel tevreden.

Aangezien het bij ons vrij last minute beslist was heb ik wel niet zo'n uitgebreidt onderzoek gedaan naar prijs/hoeveelheid, maar gewoon goede reviews opgezocht ..
Airalo hier ook al gebruikt in de USA, Zwitserland en Turkije en werkt perfect.

Da's niet altijd handig. Wij komen aan in de USA en trekken de volgende ochtend direct naar Canada. Je mag gerust eens proberen een traveller plan te zoeken die met een sim kaart werkt die goedkoper is én die je met een Belgische visa-kaart kan betalen, vlak aan de luchthaven (want ik wil natuurlijk data hebben op gans mijn reis, niet pas na 1 dag).

Ik betaal uiteindelijk 22,27 euro per maand voor Canada én USA. Waar kan jij goedkoper?

Hier eigenlijk hetzelfde hoor.

Ik kan sowiezo al geen eSIM in mijn telefoon steken, maar een locale sim kaart vind ik eigenlijk even gemakkelijk.
Bovendien MOET je er dan meestal je eigen sim kaart uitdoen (tenzij je dual sim hebt), en kunnen ze me tenminste niet lastig vallen ook.
ik denk niet dat je bij de meeste GSM's de SIM kaart eruit moet doen, gewoon desactiveren is voldoende. Ik heb nu toch 2 sim-kaarten én 1 eSIM zitten, een van de 2 sim-kaarten is gewoon gedeactiveerd

Vorige maand voor Zwitserland een eSim via Digital Republic genomen van 10CHF voor een volledige maand onbeperkte data, lijkt me nu toch niet duurder.

Vorige maand voor Zwitserland een eSim via Digital Republic genomen van 10CHF voor een volledige maand onbeperkte data, lijkt me nu toch niet duurder.
ik denk niet dat je bij de meeste GSM's de SIM kaart eruit moet doen, gewoon desactiveren is voldoende. Ik heb nu toch 2 sim-kaarten én 1 eSIM zitten, een van de 2 sim-kaarten is gewoon gedeactiveerd
Liever een lokale gevestigde provider, die vaker goedkoper is als je hun shop binnen gaat en achter een traveler formule vraagt, dan een virtuele eSIM provider.

Die prepaid formules staan ook vaak niet online en kunnen enkel in-store besteld worden, of het nu een eSIM of fysieke kaart is.
Vele mensen weten dit niet, of durven soms zelfs niet in een winkel binnen gaan. Tja.

Alles hangt ook af wat je nodig hebt éh. Met 5 tot 25 GB data heb ik persoonlijk vaak niet genoeg, tenzij voor een weekje.

Vergelijken en nemen wat je echt nodig hebt maar zeker?

Die ESIM.net is dan ook met 500GB UK / 25GB roaming wat ambetant, 500GB die je enkel maar in UK kunt gebruiken en 25GB roaming, in USA en Canada dus. Als 25GB voldoende is, dan is het best wel een goeie prijs ja. Onvoldoende = duurkoop, en 475 GB in de vuilbak.

Hoeveel goedkoper kan het zijn dan 10CHF voor een volledige maand onbeperkt?

Zelfs al krijg ik het gratis wil ik mij op reis niet bezighouden met een winkel zoeken.

Ik heb voor mijn doorreis in Zwitserland een eSIM besteld via https://www.bnesim.com/

Hier heb je ook eSIM's die onbeperkt geldig zijn ipv enkele dagen.
Momenteel de eSIM voor Europa besteld omdat Zwitserland voor hen hier ook onder valt.

Was ook zeer snel geïnstalleerd via hun app.

En bij bestellingen vanaf €10 krijg je met deze code €3 korting:
D4UJHGAS

Liever een lokale gevestigde provider, die vaker goedkoper is als je hun shop binnen gaat en achter een traveler formule vraagt, dan een virtuele eSIM provider.

Die prepaid formules staan ook vaak niet online en kunnen enkel in-store besteld worden, of het nu een eSIM of fysieke kaart is.
Vele mensen weten dit niet, of durven soms zelfs niet in een winkel binnen gaan. Tja.
Ik wil je wel eens voorbeelden hiervan zien geven. Ik heb dat nu toch al voor enkele landen moeten opzoeken en mochten die shops bestaan waar je goedkoop kan kaarten kopen om te surfen, dan zou je daar ook wel voorbeelden van zien online in fora. Quod non. Want die shops zouden die kaarten dan ook online verkopen, dat zou met goedkopere winstmarges zijn dan daarvoor een fysieke winkel te moeten openen.

(toch voor de normale mens, die echt geen 25 gig per week nodig heeft)
Die ESIM.net is dan ook met 500GB UK / 25GB roaming wat ambetant, 500GB die je enkel maar in UK kunt gebruiken en 25GB roaming, in USA en Canada dus. Als 25GB voldoende is, dan is het best wel een goeie prijs ja. Onvoldoende = duurkoop, en 475 GB in de vuilbak.
Die UK-data kan me gestolen worden.

Ik heb vorig jaar op mijn trip naar de US Nomad gebruikt. Super goedkoop en makkelijk in gebruik. De esim heb ik al in België gedownload en inactief gezet. Bij aankomst in de US geactiveerd en alles werkte direct.

Een fysieke sim kopen is misschien nog goedkoper, maar om daar dan al die moeite te doen is het mij niet waard. Nomad was meer dan goedkoop genoeg voor mij.

Alles hangt ook af wat je nodig hebt éh. Met 5 tot 25 GB data heb ik persoonlijk vaak niet genoeg, tenzij voor een weekje.

Vergelijken en nemen wat je echt nodig hebt maar zeker?

Ik ben niet zeker of die "traveler formules" vaak goedkoper zijn.
Japan adverteren ze met "traveler sims" (met zelfs soms automaten daarvoor.) maar die leken mij stukken duurder dan een standaard simkaartje voor 1 maand. Precies of je drie keer meer moest betalen voor de Engelse uitleg/de in 10min geregeld experience in plaats van beholpen te worden door een Japanner die geen Engels kent ergens in een winkel waar het 30 à 60minuten duurt.

Gewoon al de besparing om niet een uur lang staan wachten in een rij bij een gedemotiveerde winkelverkoper na een 12uren vlucht die al je vragen negeert. :p

Mijn volgende gsm moet eSim hebben. :p

Net terug van een weekje Zwitserland. We hadden via Ubigi een data esim gekocht, 9€ voor 10GB. Was meer dan voldoende om een hotspot open te zetten en zo te delen met andere toestellen.

Ik wil je wel eens voorbeelden hiervan zien geven. Ik heb dat nu toch al voor enkele landen moeten opzoeken en mochten die shops bestaan waar je goedkoop kan kaarten kopen om te surfen, dan zou je daar ook wel voorbeelden van zien online in fora. Quod non. Want die shops zouden die kaarten dan ook online verkopen, dat zou met goedkopere winstmarges zijn dan daarvoor een fysieke winkel te moeten openen.

(toch voor de normale mens, die echt geen 25 gig per week nodig heeft)

Die UK-data kan me gestolen worden.
Zal beetje regio gebonden zijn.

Wat Kinxton zegt klopt wel hoor, in Azië, uit eigen ervaring in vietnam, laos, cambodia thailand en indonesië, een lokaal winkeltje binnen gestapt, en voor pakweg 10 euro (omgerekend) heb je daar een sim kaartje van 25 GB, die 15 dagen actief is.

Maar hoe dat zit in andere continenten, weet ik niet.

Zal beetje regio gebonden zijn.

Wat Kinxton zegt klopt wel hoor, in Azië, uit eigen ervaring in vietnam, laos, cambodia thailand en indonesië, een lokaal winkeltje binnen gestapt, en voor pakweg 10 euro (omgerekend) heb je daar een sim kaartje van 25 GB, die 15 dagen actief is.

Maar hoe dat zit in andere continenten, weet ik niet.
1000025512.jpg

Ook dan ben ik niet overtuigd hoor. Voor zo'n 8 euro of 11 euro vind ik direct al esim kaarten voor Thailand die grotendeels gelijkwaardig zijn (en dan nog bij een provider die in mijn geval verre van de goedkoopste was).

Het feit dat de prijzen gelijkwaardig zijn én dat je een esim op voorhand kan kopen en direct actief is in het land van je bestemming, maakt dit toch heel gemakkelijk.

Terug
Bovenaan