Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

"2.2. Health control measures If you are already vaccinated, you must present proof of vaccination status and a sworn statement attesting to the absence of symptoms of covid-19 infection and contact with a confirmed case of covid-19. If you are not vaccinated, you must present the transport company and border control authorities with a negative PCR or antigenic test no more than 72 hours prior to departure (departure of first flight in case of connecting flights). Children aged below eleven years are exempt from testing. You must also present a sworn statement attesting to the absence of symptoms of covid-19 infection and contact with a confirmed case of covid-19."]

Lijkt me van wel dus. Enige wat ik onduidelijk vind is dat in het word document staat "from green list countries'. Ik vul het gewoon in en leg het wel in men valies/wagen en zie wel. Het is nog de kleinste moeite dit. :biglaugh:
Mja wij gaan van BE -> IT via frankrijk, dan naar corsica en dan weer de weg terug. Dus 3 formulieren voor frankrijk alleen (heen, terug en corsica) :unsure:

Maar corsica is deel van Frankrijk. Dus als je het gedaan hebt om corsica binnen te komen moet het niet nog eens om naar het vasteland te gaan. Bron: net nagevraagd in de ferryhaven in Calvi 😁
Ik ga trouwens niet van Corsica naar Frankrijk maar via Italie
Da's een ander verhaal dan :)

Maar corsica is deel van Frankrijk. Dus als je het gedaan hebt om corsica binnen te komen moet het niet nog eens om naar het vasteland te gaan. Bron: net nagevraagd in de ferryhaven in Calvi 😁

Da's een ander verhaal dan :)
Uit uw post leek het of je niets moest invullen voor Frankrijk :p

Ondertussen al voorbij Parijs, corona lijkt hier niet te bestaan. Niemand draagt maskers, zelf door het stad gereden, niemand met maskers. Zero controle

Ondertussen al voorbij Parijs, corona lijkt hier niet te bestaan. Niemand draagt maskers, zelf door het stad gereden, niemand met maskers. Zero controle
zoals ik wel dacht... europa is dan toch in 1 ding unaniem gelijkvormig: de soep wordt zo heet niet gedronken als ze word opgediend..

veel blabla op TV maar weinig boem boem

De ECDC kaart van deze week toont België oranje en Nederland rood. Spanje is nu volledig rood, dus ik denk dat touroperators hun vluchten zullen stoppen zoals ze dat de vorige keren deden toen Spanje rood werd. Ook Kreta en Athene zijn rood.
E6VdYogWEAAd6LE

Ik zie Parijs en Zuid-Frankrijk ook nog rood worden. Er is wel een week uitstel voor het Overlegcomité dus strengere reisregels zullen er niet meteen zijn. De wijzer staat voorlopig gericht op beter controleren waar het parket zich nu mee bezig houdt. Het quarantaineplan uit rode zones van Vandenbroucke is even opgeborgen.

De kans is groot dat Spanje weer een test of volledige vaccinatie wil zien van inkomende Belgen maar de appetijt van de Belgische toerist zal nu wel wat weg zijn voor dat land.

Maandag op verlof naar Roemenie. Nu met dat Belgie oranje is gekleurd zal ik toch een pcr test moeten gaan halen…
Was eens aan het kijken waar het het beste te laten doen maar de locaties voor een gratis test zitten allemaal vol…

Edit: zou toch niet nodig zijn voor een test zegt mijn maat die daar woont.

Laatst bewerkt:
Nog steeds geen officiële bron gevonden dat Frankrijk 2e prik + 1 week als gevaccineerd beschouwd voor de controle. Ik lees dat er pas op 19/7 hierover een echte beslissing valt.
Het lijkt er ook op dat er een onderscheid word gemaakt:
- Frankrijk binnenkomen = 2e prik + 14 dagen of negatieve PCR van max. 72u
- Naar café/restaurant/winkelcentrum/zwembad = 2e prik + 7 dagen of negatieve PCR van max. 48u

Daar moet ook die verklaring op eer nog bij dacht ik.

Maandag op verlof naar Roemenie. Nu met dat Belgie oranje is gekleurd zal ik toch een pcr test moeten gaan halen…
Was eens aan het kijken waar het het beste te laten doen maar de locaties voor een gratis test zitten allemaal vol…

Edit: zou toch niet nodig zijn voor een test zegt mijn maat die daar woont.
verrassende reisbestemming , naar waar ga je

Straks een PCR test laten afnemen in Tenerife en dan zondag hopelijk terugvliegen. Stom hoe ik toch steeds stress heb voor het resultaat

Waarom kies je ervoor de test ginder te laten afnemen en niet bij terugkomst in België?
We moeten beide maandag terug beginnen met werken dus is het geen optie om 1-2 dagen in quarantaine te zitten tot het resultaat er is.

Resultaat is negatief :) kon ook niet anders maar de stress is er toch steeds..

Wij zijn net terug van twee weken Italië - een roadtrip gedaan en dus op veel plaatsen geweest. Test laten doen (max 48 uur op voorhand) en uiteindelijk nergens gecontroleerd. Buiten mondmaskers dragen bij het binnengaan van restaurants etc, weinig van corona gemerkt eerlijk gezegd.

Waarom kies je ervoor de test ginder te laten afnemen en niet bij terugkomst in België?
Net na een helse check-in EINDELIJK op het vliegtuig. Zoveel mensen die PLF niet hebben ingevuld... Absurd. Benieuwd hoeveel vertraging...

Er werd ook gevraagd om de negatieve test voor te leggen.. Dus chance dat we hier ter plaatse een test hebben afgenomen

Terug
Bovenaan