Het probleem is dat je gewoon geen idee hebt van hoe het onderwijs tegenwoordig georganiseerd wordt.
Bewijs ook het feit dat je nog spreekt over ASO, TSO en BSO. We spreken nu over A en B-stroom.
Ik zou zeggen neem gerust het leerplan voor natuurwetenschappen eens door.
En zeg daarna nog eens dat er niet getracht wordt mensen op elk opleidingsniveau een kennis mee te geven over wetenschappen.
Want zoals duidelijk mag zijn, die betrachting en die ambitie is er zeker wel.
En je verwart heel veel zaken. Wat gedaan wordt is tegengewicht bieden aan claims die foutief zijn over wat religie en zijn meerwaarde en plaats in een samenleving is.
Ongegronde en foutieve voorstellingen daar komt uiteraard kritiek op. En dat is niet enkel maar bij gelovige mensen, maar bij mensen die de meerwaarde en plaats van zingeving in een samenleving zien.
Mensen die een meerwaarde zien in meer dan enkel zaken die wetenschappelijk en statistisch kunnen bewezen worden.
Dat de vorming van een persoon uit meer moet bestaan dan alleen maar dat. Maar dat ook menselijke verscheidenheid, omgaan met relaties en gevoelens zoals pijn en liefde een plaats hebben.
Maar bijvoorbeeld ook dat menselijke eigenwaarden respecteren en wederzijds respect belangrijke vaardigheden zijn, net zoals wiskundige basiskennis en inzicht dat is.
Wat gelovige mensen tegen de borst stuit is dat ze gedecimeerd worden tot zuiver mensen die geloven in sprookjes en het oké vinden wat prominenten van een instituut zoals de paus van de rooms-katholieke kerk of zijn priesters doen en daar blind in meegaan.
En hetzelfde kan gezegd worden over joden en islamieten.
Overigens voor de goede orde mijn houding tegenover religie is agnostisch. Maar ik bezie wel de religieuze fenomenen als een bron van kennis en potentiële bijdrage aan de samenleving.
Zonder daarmee blind of kritiekloos te zijn.