Je legt mij woorden in de mond die ik helemaal niet uitspreek, cfr. eisen van een vegetariër dat die een veganist wordt.
Jij komt zelfs af met Leviticus en gemengde stoffen/wetten van Mozes die christenen nooit hebben toegepast, qua intellectuele oneerlijkheid kan dat véél meer tellen.
Met jouw 'logica' worden woorden en ideologieën gewoonweg betekenisloze 'feelgood' labels en wordt debat zelfs zinloos.
Déjà vu naar de discussie rond transgenders (waar biologie overboord gegooid wordt) of islamitisch fundamentalisme/extremisme (waar je pretendeert dat gematigden en extremen niets gemeen hebben) to be honest.
Mijn beoordeling is een pak eerlijker dan de jouwe, want transparant en consequent.
Zal bij een 'veiliger' voorbeeld blijven qua moderatie: jouw logica is dewelke waarmee iemand als Trump zich een goed christen kan noemen, want hij noemt zich een goed christen. Zou me verbazen als hij zelfs maar een handvol zinnen over Jezus kan zeggen, zonder over zichzelf te beginnen.
Om nog maar te zwijgen dat ik zou denken dat iemand die aan buitenechtelijke seks doet én z'n vrouw bedriegt toch een 'minder goede' christen is, toch zeker totdat die daar enig berouw over toont.
Zal terug wat 'stouter' zijn: vraag eens aan moslims die jij kent of een moslim die fysiek perfect in staat is om de ramadan mee te doen, maar die dat niet doet, in hun ogen nog een even goede moslim is? Ik heb overigens ook moslims (nu ja, één) gekend die zichzelf moslim noemden en geen ramadan deden, wel varkensvlees aten, alcohol dronken, ... maar mag ik me dan afvragen waar de 'grens' van moslim zijn wel ligt als alles 'pick and choose' wordt?
Ik heb inderdaad de spot gedreven met een 15-jarige BV/influencers/whatever (en ook hier: het is een 'hij' niet een 'zij', toont aan hoe vluchtig je mijn post gelezen hebt voor je reageerde) die beweert dagelijks de Bijbel te lezen en zelf te interpreteren, en daarbij tot de conclusie komt dat vloeken tijdens online gamen erger is dan seks buiten het huwelijk... Ik zei niet eens dat je onmogelijk christen kan zijn als je seks buiten het huwelijk hebt overigens. Er zijn echter wél grenzen waarmee je je duidelijk binnen of buiten het christendom gaat situeren, geloven in Jezus en diens verrijzenis lijken mij bijvoorbeeld al essentieel.