Resident Evil Requiem

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
re9.png

release: 27 februari 2026
genre: horror
dev: Capcom

Resident Evil 9. Terug naar Raccoon City.

Requiem for the dead. Nightmare for the living.

Resident Evil Requiem features a new protagonist Grace Ashcroft, who is given a case to investigate, leading to the terrifying events to follow. While survival horror takes centerstage, Resident Evil Requiem will feature high-stakes cinematic action that will take the series in a bold new direction.

Ah van director bedoel je dacht dat het over de hoofdpersonage ging.

Ziet zr wel cool uit.
Ook niet hoor ... Het is niet de dochter van Ethan.

Ze noemt Grace Ashcroft. Het is de dochter van Alyssa Ashcroft, een personage uit Resident Evil Outbreak.

Je voelt toch echt overduidelijk de REVII vibe.

Village was goed, maar toch aanzienlijk minder.

VII is na RE2 veruit de beste game in de franchise voor mij persoonlijk.

1. Resident Evil 2 (Het origineel)
2. Resident Evil VII
3. Resident Evil 2 Remake
4. Resident Evil REmake

VII heeft de franchise echt van de ondergang gered. 6 was echt een miskleun van een spel.
Ik heb VII helemaal in VR doorgespeeld eerst. Hands down 1 van mijn meest memorabele game ervaringen ooit.

Ik heb VII helemaal in VR doorgespeeld eerst. Hands down 1 van mijn meest memorabele game ervaringen ooit.
Hah VR. Dat verklaart wel je rating. Heb ik de ballen niet voor :D

Qua horror nog Monstrum in VR gespeeld en ik zal al bijna door de muur.

En spijtig genoeg is RE7VR (natively alvast) nog steeds exclusief gebonden aan de console versie.

1. REmake
2. OG Resident Evil 2
3. RE4 remake
4. RE2 remake..

7 & 8 moet ik nog spelen.. 6 was inderdaad gruwelijk.

Als het origineel nog eens een remake krijgt, met VR, dan doe ik die trip wel.
Al zal ik toch effe de kit moeten afzetten met de water tunnel naar Lisa haar lair.. brr

2. Resident Evil VII
4. Resident Evil REmake

VII heeft de franchise echt van de ondergang gered. 6 was echt een miskleun van een spel.
Ik weet niet of het in VR te spelen is, maar ‘Visage’ is anders ook zeer de moeite

2. Resident Evil VII
4. Resident Evil REmake

Met de 6de hebben ze het veel te groots willen aanpakken, waardoor het gewoon op niks meer leek.

Hah VR. Dat verklaart wel je rating. Heb ik de ballen niet voor :D

Qua horror nog Monstrum in VR gespeeld en ik zal al bijna door de muur.

En spijtig genoeg is RE7VR (natively alvast) nog steeds exclusief gebonden aan de console versie.

1. REmake
2. OG Resident Evil 2
3. RE4 remake
4. RE2 remake..

7 & 8 moet ik nog spelen.. 6 was inderdaad gruwelijk.

Als het origineel nog eens een remake krijgt, met VR, dan doe ik die trip wel.
Al zal ik toch effe de kit moeten afzetten met de water tunnel naar Lisa haar lair.. brr

Zoek u iemand om het samen mee te spelen in VR? Je mist echt wat ...

Dan heb je wat steun tijdens de moeilijke momenten :oi22:

VR maakt de game echt minstens dubbel zo goed.

Moet zelf Village & 4 ook nog in VR spelen, moet er eens tijd voor vrijmaken.

Ik weet niet of het in VR te spelen is, maar ‘Visage’ is anders ook zeer de moeite

Ken ik niet ... Ga ik eens opzoeken.

Met de 6de hebben ze het veel te groots willen aanpakken, waardoor het gewoon op niks meer leek.

Er is ook een heel deel fans dat 6 wel kan smaken blijkbaar.
(Vooral de jongere fans heb ik de indruk, die ingestapt zijn vanaf 4 & 5)

Mij is het in ieder geval nog niet gelukt om het spel volledig uit te spelen.

Ondanks dat het wat meer actiegericht was, vond ik Village stiekem iets beter dan de 7 :thinking:.
Die hele dollhouse scene van RE Village staat voor altijd in m'n top horror game momenten.

Destijds speciaal de PSVR gekocht voor REVII, maar wegens motion sickness toch maar zonder moeten uitspelen (in sessies van 20 minuten spelen en dan een half uur misselijk zijn, was toch niet echt dat). Misschien mede daardoor dat ik REVII wat minder hoog aanzie als Village (terwijl de game er zelf niets aan kan doen natuurlijk).

Ik vond het 7 precies ook wat te lang aanslepen van zodra je het huis verliet en op die boot terechtkwam

Sowieso, Requiem komt hier ook binnen (welke richting het ook uitgaat).
Laatste RE's en Silent Hill 2 remake waren top, de horrordev's zitten precies weer op het goede spoor.

Terug
Bovenaan