Uitgespeeld, echt een spel met hoge hoogtes en lage laagtes.
Ik ben geen RE follower, de enige die ik achter de kiezen had was Village en die vond ik zeker goed.
Requiem begint echt fantastisch met Grace in Care Center. De eerste keer dat je achtervolgd wordt door The Girl is echt één van de game momenten die me altijd zullen bijblijven. Bij het volledige care center gebeuren heb ik vaak het spel moeten stoppen omdat het wat te intens werd om dan na 5 minuten toch terug te gaan gewoonweg omdat het zo goed is. Wat me vooral ligt aan de gameplay is het feit dat je een bepaalde ruimte moet ontsnappen en dat enkel kunt doen door te exploren, deed me soms heel erg denken aan Prey (2017) wat één van mijn favorieten is. De zombies waren ook interessant en het managen van de resources was ook top.
Tot Raccoon city krijgt het spel voor mij een 9,5/10. Daarna stort het helemaal ineen, nog nooit zoiets gezien. Leon is veel sterker, en dat maakt het wel leuk om 2 verschillende speelstijlen of zelfs genres te hebben in 1 spel maar volledig raccoon city zit vol met oninteressante zombies. De environments zijn gewoon kapotte gebouwen and that's it. De puzzels zijn zo goed als verdwenen en we doen uren over het bijeenrapen van 3 onderdelen om een bommetje te laten afgaan ... Absoluut geen plezier beleefd aan dit stuk.
Tegen het einde was mijn goesting dus ook wel over, het gedeelte met de crawling zombies vond ik terug goed gevonden maar het schip was verdronken.
Heb ik het goed dat RE4R dus niets voor mij zal zijn ? Kan ik beter iets proberen als Silent Hill 2 gezien ik Grace haar gedeelte uitermate goed vond ? Het hoeft niet per sé horror te zijn trouwens, Prey (2017) mag als maatstaf gebruikt worden