Returnal

Returnal

Hebt ge al de nodige house segmenten doorlopen? De sun fragments spawnen pas na het 5de segment. Ik heb al de sun fragments in 1 run gevonden.
Ik denk inderdaad dat dit het probleem was. Twee volledige runs gedaan, twee nieuwe house segments. Run erna eerste sun fragment gevonden. Och ja, heb toch wat collectibles gevonden de vorige twee runs. Ik weet niet wat het precies is, maar is heel verslavend om te blijven gaan en nieuwe run te starten. Wel geen idee hoe mensen dit speelden zonder die suspend cycle feature.

Wel geen idee hoe mensen dit speelden zonder die suspend cycle feature.
Door volledig zot te zijn (volgens de vriendin)
Nee, dit spel heeft mij toen echt volledig meegezogen, ik kon niet stoppen.

Het zotte is dan nog, ik doe normaal geen platinums en speel bijna nooit shooters, maar dit..

Kon je dan denk ik gewoon stoppen en later verder doen met die quick play functie op de ps5. Is die suspend cycle er niet gekomen na de pc versie die geen quick play functie heeft?

Hier recent ook begonnen en de eerste baas toch al verslagen. De world building is wel heel goed gedaan voor een rogue like. Respect wel voor de mensen die dit met controller hebben gedaan.

Net de platinum gehaald.

Een van de beste games op ps5. Gameplay, sfeer, verhaal. Alles zit zo goed in elkaar.

Ik speel normaal nooit DLC, maar ga nu toch met Ascension beginnen

Ik kan het zelf ook niet goed omschrijven, maar telkens ik de PS5 opstart met het idee om FF7 Remake af te werken bedenk ik mij toch en start ik Returnal. Hoewel het grinden is, is die gameplay loop wel echt heel verslavend. Elke run is ook echt totaal verschillend door andere wapens, parasites…

Aahhhhhh. Mijn excuses! Ik probeer nog zoveel mogelijk fysiek te kopen op console. Ergste geval break even of 5 a 10 euro verlies als het mij niet kan bekoren.

Act 3 is hier ook voltooid, enige trophies die nog resten zijn alle biome recons. Die haal ik wel rustig aan als ik eens af en toe zin heb in een run te doen.

Toch wel echt een van de hoogtepunten op de PS5. Zeer verslavende gameplay loop en ook best nog een boeiend verhaal. Moeilijkheid is wel wat overroepen, want als je elke room volledig uitkamt dan heb ik het gevoel dat je snel zeer overpowered bent.

Het moeilijke is net dat niet alle collectibles verschijnen en sommige veel zeldzamer zijn dan andere waardoor je meerdere playthroughs hebt waar je niet zult vinden wat je zoekt. En natuurlijk mag je onderweg dan nog niet sterven ook.

Het moeilijke is net dat niet alle collectibles verschijnen en sommige veel zeldzamer zijn dan andere waardoor je meerdere playthroughs hebt waar je niet zult vinden wat je zoekt. En natuurlijk mag je onderweg dan nog niet sterven ook.
Op de ps5 kan je via de activity cards tracken welke logs en cyphers je mist. De nummers op de activity cards zijn toegevoegd aan deze collectible guide. Dat zorgt ervoor dat je veel gerichter kan grinden op die collectibles. Biome 2 is bijvoorbeeld opgesplitst in 4 secties. Als je weet dat de cypher enkel voorkomt in de eerste sectie, kan je de huidige cycle restarten na de eerste sectie. Op die manier moet je tenminste niet heel de biome clearen om te concluderen dat de cypher/scout log er niet is.

Ik heb biome 5 10-15 keer moeten restarten vooraleer de room met de laatste scout spawnde. Het helpt dan om biome 4 ff te speedrunnen tot aan de gateway.

Ik ben ondertussen best gebeten. Maar holy shit is act 1 en die hele intro de volledige anti thesis van wat een roguelite moet zijn. Zou enorm graag weten hoeveel volk daar opgeeft :p
Voor steam zal de refund optie wel invloed hebben.

Van de eerste keer tot in act 2 geraakt. En dan zo'n blauw afgerande grot met lazers proberen te betreden en "end run".. ok. Maar vallen in een afgrond is dan wel no problem.

Leesbaarheid en snelheid van hoe je de wereld en zijn valkuilen leert is ook wel.. slecht. Dat moet fingersnapping fast gaan. Voor abilities telkens die variabelen vergelijk met een animatie en een pop up en ik val door de grond voor dezelfde belabberde "secret" cave animatie.. etc

Ook abilities vrijspelen is iets dat mij altijd wel stoort.. level design ook niet echt weggeblazen. In 3D verwacht ik ook wel meer natuurlijk terwijl het hele genre eerder gebouwd is op het efficient herbruiken van bestaande assets en zo iets puur voor gameplay to optimaliseren.
Hele tijd die verdomde mini map lezen...

Ik ben vooral niet gefrustreerd da'k de laatste 3 keer niet meer tot in act 2 ben geraakt.

Eens de actie begint is het gelukkig wel smullen. Maar no fuckin way da'k telkens act 1 ga runne voor integrity te sprokkelen(ik moet wel zeker? 🤓)

Eens de actie begint is het gelukkig wel smullen. Maar no fuckin way da'k telkens act 1 ga runne voor integrity te sprokkelen(ik moet wel zeker? 🤓)
Hoeft niet hoor, als je naar act 2 gaat via die portal krijg je een boost die je wel wat geeft. De reden dat ik vaak de acts's opnieuw deed was voornamelijk voor upgrades en pasives en wat geld voor upgrades later. Uw level is eigenlijk het minste van je zorgen als je act's skipt.

Terug
Bovenaan