Returnal

Returnal

Check again, op Bol staat hij voor 85 euro.
Het is jammer dat de prijzen omhoog gegaan zijn. 60-65-70 euro vond ik al aan de dure kant. Maar nu 80-85 euro gaat het een beetje de verkeerde kant. PC spellen op Steam zijn meestal 59 euro en ik zie ze niet direct duurder worden.
That being said heb een paar streams gezien and I like what i’m seeing. Maar ik ga er toch mee wachten.
Das dan ook eens eerder uitzonderlijk. In Dreamland en Fnac bv wel €75

Ik zit al vast aan die eerste Boss :p Snap nog niet echt al die dingen die ik opneem
Dat is net het mooie aan zo een spel, jezelf de tijd geven alles wat te ontdekken en snappen en dan wat goeie RNG en je skills/kennis combineren en je compleet een run die aan voelt alsof je een baby game speelde :p

je kan deze game ook niet vergelijken met Sekiro/dark souls, in Dark souls en Sekiro heb je checkpoints of save points dus je moet nooit terug opnieuw beginnen eh.
Dit is een rogue like game je sterft, je gaat terug naar het begin, maar normaal bij rogue like games kan je altijd je skills of skill points uitgeven en die worden niet gereset dunno hoe het bij returnal zit? maar normaal gezien word je zo beter in deze soort games dat je runs op den duur makkelijker worden doordat je skill points hebt uitgegeven en je equipment/items/wapens hebt verbeterd.

maar normaal bij rogue like games kan je altijd je skills of skill points uitgeven en die worden niet gereset dunno hoe het bij returnal zit? maar normaal gezien word je zo beter in deze soort games dat je runs op den duur makkelijker worden doordat je skill points hebt uitgegeven en je equipment/items/wapens hebt verbeterd.
Deze game heeft ook zo zaken, zoals elke andere roguelike.

Ik zit al vast aan die eerste Boss :p Snap nog niet echt al die dingen die ik opneem
Ik heb hem zonet verslagen na tien deaths (waarvan de helft bij hem). Ik had een large medkit bij (geen idee hoe het hier weer heet, ma het geeft je full health). Blijven spelen geeft je ook een voordeel door je maximum integrity te verhogen (bij elke 3 witte balkskes naast u healthbar gaat u bar permanent een stukske omhoog). En nog een tip, voorbereiding voor de baas. Zorg dat je max health bent (je kan slapen in je schip om al je health terug te krijgen, de level blijft ongewijzigd), een goe wapen en indien mogelijk een medkit.

Ik heb hem zonet verslagen na tien deaths (waarvan de helft bij hem). Ik had een large medkit bij (geen idee hoe het hier weer heet, ma het geeft je full health). Blijven spelen geeft je ook een voordeel door je maximum integrity te verhogen (bij elke 3 witte balkskes naast u healthbar gaat u bar permanent een stukske omhoog). En nog een tip, voorbereiding voor de baas. Zorg dat je max health bent (je kan slapen in je schip om al je health terug te krijgen, de level blijft ongewijzigd), een goe wapen en indien mogelijk een medkit.
Hahaa mmm goeie tip efjes slapen. Krijg hem altijd in die laatste stage maar dan ga ik dood

Wel groot minpunt.. moet je echt alles weer opnieuw clearen en kan je pas doorgaan

Da is nu wel het grote principe van Roguelike games... :p

Zag trouwens een Tweet passeren gisteren van de Devs die reageerden op een Save Functie voor in de game.
Er was op Reddit iemand die een soort van klacht/opmerking had op het niet hebben van een quit en continue.

Dit hoort bij het principe van het spel en zorgt dat mensen niet kunnen vals spelen, maar als een volledige finish tot uw eerste checkpoint tot 3 uur kan duren, dan is dat wel wat een flaw voor veel mensen die geen 3 uur aan een stuk tijd hebben om te spelen. Games als Slay the Spire, Binding of Isaac en Enter the Gungeon hebben ook een quit en continue optie in hun game zodat je wel kan stoppen wanneer je wil. De devs lieten dus weten dat er momenteel geen plannen waren, maar ze dit wel eens gingen bekijken.

Persoonlijk hoop ik dat dit er wel komt, want ook ik heb geen 3 uur tijd aan een stuk om te spelen, als je dan na 1 uur als eens faalt en moet herbeginnen, heeft het voor die dag al geen zin meer dat ik zou proberen, want een run afwerken duurt te lang en je kan niet saven/stoppen.

Dat dit tot "cheaten" kan zorgen door save files te backuppen is dan een jammere bijzaak, maar hier doe je eigenlijk niemand kwaad mee in een SP game, die andere games dat ik opnoemde hebben hier ook last van, maar daar klaagt ook niemand over. Hopelijk zien de Devs dit ook in.

Als ge geen games tussendoor speelt, kunt ge de PS5 wel in rustmodus laten. Je kan erna wel verderspelen dan.

Goh, het valt toch allemaal mee, nie? Op zich is het na alle objectives gewoon de bosschamber vinden. Daarna kan je terug heel snel in wereld 2 geraken met de crimsonkey. Dus eigenlijk krijg je na de boss een soort checkpoint. Verder ben ik wel nog nie 😋, kzit nu in de woestijn.

Ik heb er nu een 4tal uur opzitten, en 2 keer gestorven bij de 1ste boss. Die tip van slapen in het schip lukte bij mijn 2de playthrough niet, omdat er geen fast travelpunt was naar mijn schip en om van het schip naar de 1ste andere ruimte te gaan moest ik een grote bergaf afspringen, er was dus geen weg terug :p Maar goed, volgende playthrough is anders en oefening baart kunst :D Ondertussen begin ik wel de mechanics beter door te hebben. Wat mij vooral opvalt is dat de game ongelofelijk atmosferisch is. Qua sound en leveldesign is dit wel écht absolute top. Ik heb zoveel zin om voort te spelen, en dat gevoel is erg fijn. Ik zie dit wel uiteindelijk mijn persoonlijke goty worden.

Hoe lang is een run ongeveer? Ik kan mijn ps niet in rustmode zetten omdat ik die altijd meeneem. Wel vervelend dat je niet gewoon je game kan pauzeren/saven en de dag erna gewoon verder doen waar je zat

Vraagje:
De game begint steeds opnieuw en je bent alles kwijt buiten bepaalde upgrades dacht ik?
Maar als je stopt met gamen, en je speelt de volgende dag opnieuw, moet je dan weer vanaf nul beginnen, of hou je die permanente upgrades? (wordt dat dan wel gesaved?)

Vraagje:
De game begint steeds opnieuw en je bent alles kwijt buiten bepaalde upgrades dacht ik?
Maar als je stopt met gamen, en je speelt de volgende dag opnieuw, moet je dan weer vanaf nul beginnen, of hou je die permanente upgrades? (wordt dat dan wel gesaved?)
Permanente toestanden ben je niet kwijt.

Als ge geen games tussendoor speelt, kunt ge de PS5 wel in rustmodus laten. Je kan erna wel verderspelen dan.
Zouden progression issues zijn met trophies en bosses als hij via rest mode zijn connectie verliest. De devs raden het aan dit te doen, maar bleek wel al issues gegeven te hebben bij sommigen, dus dunno of dat dan een goei oplossing is.

Terug
Bovenaan