Bovendien moeten we dat proberen te bekijken vanuit het oogpunt van een jonge student(e). Dat de gemiddelde BG'r met wat levenservaring en een eigen identiteit op zo'n zaken afwijzend zou reageren is vrij duidelijk denk ik. Maar als jonge beginnende student zit je met enorme peer pressure. Dat zo'n meisje zich dan eigenlijk gedwongen voelt toch te strippen vind ik niet verwonderlijk. Zelfde met wat ze Sanda hebben aangedaan.
Bwa, wat ruggengraat mag je verwachten. Ik was op mijn 18 ook een pannenkoek, maar als ze in de studentenclub mij iets forceerden te doen, was het toch snel de middelvinger. Idem met ad fundum of straffen op cantus.
Het is 1 of 2x leuk, maar als je na een half uur je 3e ad fundum opgelegd krijgt, is het ook even pauzeren. Als ze mekkerden, was ik weg. Idem met pis rijmpjes. Als het 10 voor 12 is, maak ik een rijmpje, liefst nog grappig. Maar als ik moest pissen, moest ik pissen.
Ik heb er tijdens cantussen ook zien comateus gaan of in de broek pissen. Terwijl zelf gewoon "nee" zeggen een perfect aanvaardbaar antwoord geweest was. Elke cantus werd er op geweten dat het leuk moet blijven en dat iedereen zichzelf "ex cantus" mag verklaren en verder doen met water of iets anders. Bij ons waren er ook altijd paar die cantus meededen met water of frisdrank omdat ze vb de dag erna vroeg wegmoesten of zo. Dus geen gedwongen "Je moet zuipen sfeer", en toch elke keer prijs.
De dopen bij ons waren zuip spelletjes en andere spelletjes, maar niks vuil. Bier dammen of met 2 vastgebonden op Cafe, dergelijke toeren. Ik heb er persoonlijk 2 naar de spoed mogen voeren en afhalen de dag erna. Sjarels die voor de doop al een fles sterke drank binnen gekapt hebben die dan begint te werken tijdens de door. Ook keer 1 die weirde antidepressants gepakt had en lag te kwijlen gelijk een hond na 2 pinten.
Ik spreek niet goed wat reuzegom en doctors in Antwerpen doen, maar het is in veel gevallen niet de schuld van de studentenclub zelf. Je hebt nu eenmaal figuren die zichzelf graag in de shit steken of echt op niks of niemand nee kunnen zeggen. Dat is gewoon wachten op wanneer en niet of het fout loopt ...