Inderdaad, dat zijn inderdaad doopsels die worden georganiseerd binnen de regels van de universiteiten.
Doopsels buiten deze regels om waren er helaas ook (zoals die van Reuzegom maar ik kan er genoeg opnoemen uit Gent).
Het moest er ooit eens van komen want doopsels werden steeds erger en erger, deze 18 zullen er nu voor berecht worden maar er lopen er honderden rond die hetzelfde gedaan hebben en een schietgebedje doen.
Artikel uit 2006 bv.
GENT - Na de jarenlange strijd van GAIA tegen het visjes eten op het Krakelingenfeest in Geraardsbergen, gaat de dierenrechtenorganisatie nu ook in de aanval tegen Gentse studentendopen. Volgens de organisatie moesten ''schachten'' van de faculteit Farmacie van de universiteit van Gent met hun...
www.nieuwsblad.be
https://www.nieuwsblad.be/cnt/c11i8acn
Verschillende rechtenstudenten zijn eind oktober ziek geworden omdat ze tijdens hun doop in Gent rauwe kip moesten eten. Twee studenten belandden zelfs in het ziekenhuis. De studentenvereniging Het Vlaams Rechtsgenootschap (VRG) riskeert strenge straffen.
www.standaard.be
Drie uur in de barre koude op je knieën op de kasseien moeten zitten. Gedwongen worden om vieze sausen te slikken tot je kotst. Een banaan opeten die langs tien achterwerken is gepasseerd. Laurence (18), een eerstejaarsstudente economie in Gent, vindt dat haar studentendoop zwaar over de schreef...
www.nieuwsblad.be
De onderste 2 dopen zijn al genoeg om een dode te veroorzaken. Dan hadden er 18 anderen voor de rechtbank gestaan.
Wat ik wil zeggen is dat het tijd is dat deze praktijken meteen stoppen. Dat ze gestraft moeten worden en vooral de verantwoordelijkheden duidelijk moeten zijn. Meteen roepen tot 10j celstraf voor alleman is naar mijn mening niet juist.