De Sint is ondertussen alweer met zijn boot naar Spanje getrokken, maar daarvoor maakte hij een tussenstop in Sportpaleis Antwerpen op 29 november en 1 december bij de Studio 100-vrienden. Samen met Hoofdpiet, Pakjespiet en duizenden enthousiaste kinderen en hun ouders ontvingen we Sinterklaas in Studio 100’s jaarlijkse Grote Sinterklaasshow 2024. Dat de kinderen er helemaal klaar voor waren, bleek al op de tram naar het Sportpaleis die vol zat met hulppieten. Eentje durfde het zelf aan om met een mijter en staf rond te lopen. Een rit op het openbaar vervoer was zelden zo schattig. Hoofdpiet en Pakjespiet konden alvast op veel hulp rekenen om hun missie te doen slagen.
Van bij binnenkomst in het Sportpaleis klonken al de bekende Sinterklaasliedjes door de speakers, gecoverd door de kinderen hun favoriete Studio 100-vrienden. Het Sportpaleis en de kinderen waren er met andere woorden helemaal klaar voor om samen met de Pieten, hun helden en de Sint te ontvangen. Nieuwjaarsgewijs telden de kinderen af van tien naar een en zo begon De Grote Sinterklaasshow 2024 …
Zo kwamen Maya De Bij, Kabouter Plop, Klus, Kwebbel en Smal, GameKeepers, Piet Piraat met Bertus Bandiet, Nachtwacht, Bumba, Samson & Marie en K3, en vloog Mega Mindy ook even binnen. Ook de hoofdrolspelers van Waiko, Ketnets nieuwste buitenaardse serie, werden meteen onderworpen aan hun Sportpaleis-vuurdoop. Hoewel de serie nog maar enkele weken speelt, werden ze warm onthaald door de kinderen die ook hun lied 'Waiko' al vlot meegezongen. Alle artiesten brachten hun grootste en nieuwste hits, en werden hierbij bijgestaan door heel wat enthousiaste dansers die bij elke artiest kledingwissels ondergingen en hiermee ongetwijfeld behoorden tot de hardst werkenden van de show. Bij elke opkomst jaagden de kinderen de decibellen net iets hoger de lucht in. Al menigmaal hoorde ik een Sportpaleis vol volwassenen enthousiast gillen, maar omringd zijn door kinderen die op dezelfde manier gillen voor hun helden, zal me toch bijblijven. Helden die overigens vroeger ons helden, mijn helden waren. Hiermee blijkt meteen ook de sterkte van het Studio 100-product: niet alleen slaagt Studio 100 erin om onze kinderen een toffe ervaring te bezorgen, maar nemen ze de ouders ook mee in een trip down memory lane.
Gezien de show kinderen als doelpubliek heeft, laat ik mij dan ook voor mijn finale oordeel door hen leiden. Een kindershow dient niet alleen een verhaal te hebben waarmee de kinderen de hele tijd geëntertaind kunnen worden, ook de kinderen betrekken in het verhaal is hierin belangrijk. Zowel Hoofdpiet en Pakjespiet als de Studio 100-vrienden deden een beroep om de hulp van de kinderen in te schakelen. Per artiest die op het podium verscheen, vermeerderde het aantal kinderen aan het podium exponentieel. Dit bouwde zich op tot het moment dat de jarige eregast, Sinterklaas zelf, verscheen, voorafgegaan door een parade van alle artiesten en Pieten. De uitbundige sfeer verraadde dat dit ongetwijfeld het moment was waarnaar de kinderen het meeste uitkeken. Afsluiten werd gedaan door alle artiesten die de nummers ‘Ze komen vannacht’ en ‘Droom’ brachten. Bij het buitengaan werden de kinderen tot slot nog een laatste keer verrast met een Studio 100-goodiebag.
Tickets voor de show van volgend jaar op 29 november 2025 zijn verkrijgbaar via de website. En om nog even de meest prangende vraag van de show te beantwoorden: er waren dit jaar geen stoute kinderen.
Van bij binnenkomst in het Sportpaleis klonken al de bekende Sinterklaasliedjes door de speakers, gecoverd door de kinderen hun favoriete Studio 100-vrienden. Het Sportpaleis en de kinderen waren er met andere woorden helemaal klaar voor om samen met de Pieten, hun helden en de Sint te ontvangen. Nieuwjaarsgewijs telden de kinderen af van tien naar een en zo begon De Grote Sinterklaasshow 2024 …
Een show vol Studio 100-vrienden
Hoofdpiet en Pakjespiet bereidden de komst van de Sint volop voor. Desondanks dringt de tijd en hebben de twee Pieten nog een hele waslijst aan taken vooraleer ze de Sint kunnen ontvangen. Daarbovenop komen de Studio 100-vrienden nog een show geven ter ere van de Sint. Hoewel het Pakjespiets grootste wens is om de show eens helemaal te kunnen volgen, laat hun takenlijst dat jammer genoeg niet toe. En dus komt Pakjespiet met het geniale idee om de Studio 100-vrienden de takenlijst te laten afwerken, ondertussen kunnen de Pieten dan genieten van de optredens. Om de vrienden aan te zetten het werk te doen, brengen de Pieten enkele “kleine” wijzigingen aan in het Grote Sinterklaasboek. Enkele vrienden verdienen namelijk geen cadeautje van de Sint, tenzij … ze een door Hoofdpiet en Pakjespiet gekozen taak uitvoeren. Laten dat net de taken zijn die op de to do-lijst van de twee Pieten staan. En zo maakten de Studio 100-vrienden een voor een hun opkomst onder begeleiding van de Live Band.Een Sportpaleis vol enthousiaste gillende kinderen zal me toch bijblijven.
Zo kwamen Maya De Bij, Kabouter Plop, Klus, Kwebbel en Smal, GameKeepers, Piet Piraat met Bertus Bandiet, Nachtwacht, Bumba, Samson & Marie en K3, en vloog Mega Mindy ook even binnen. Ook de hoofdrolspelers van Waiko, Ketnets nieuwste buitenaardse serie, werden meteen onderworpen aan hun Sportpaleis-vuurdoop. Hoewel de serie nog maar enkele weken speelt, werden ze warm onthaald door de kinderen die ook hun lied 'Waiko' al vlot meegezongen. Alle artiesten brachten hun grootste en nieuwste hits, en werden hierbij bijgestaan door heel wat enthousiaste dansers die bij elke artiest kledingwissels ondergingen en hiermee ongetwijfeld behoorden tot de hardst werkenden van de show. Bij elke opkomst jaagden de kinderen de decibellen net iets hoger de lucht in. Al menigmaal hoorde ik een Sportpaleis vol volwassenen enthousiast gillen, maar omringd zijn door kinderen die op dezelfde manier gillen voor hun helden, zal me toch bijblijven. Helden die overigens vroeger ons helden, mijn helden waren. Hiermee blijkt meteen ook de sterkte van het Studio 100-product: niet alleen slaagt Studio 100 erin om onze kinderen een toffe ervaring te bezorgen, maar nemen ze de ouders ook mee in een trip down memory lane.
Een all-round Studio 100 - Sinterklaaswereld
Voor alles een eerste keer en zo trok ik dus voor het eerst naar De Grote Sinterklaasshow in Sportpaleis Antwerpen. Wat ik ten zeerste apprecieerde aan de show, was de all-round experience. Van zodra de deuren van het Sportpaleis dichtvielen en je de inkomhal betrad, bevond je je in de Studio 100 - Sinterklaaswereld. Sinterklaasliedjes die gecoverd werden door Studio 100, hier en daar een fotomogelijkheid voor de kinderen, de Pieten die snoepjes uitdeelden in de zaal tijdens de show … Kortom, alles was aanwezig om de kinderen meteen het leven buiten de Sportpaleis-muren te doen vergeten.Per artiest die op het podium verscheen, vermeerderde het aantal kinderen aan het podium exponentieel.
Gezien de show kinderen als doelpubliek heeft, laat ik mij dan ook voor mijn finale oordeel door hen leiden. Een kindershow dient niet alleen een verhaal te hebben waarmee de kinderen de hele tijd geëntertaind kunnen worden, ook de kinderen betrekken in het verhaal is hierin belangrijk. Zowel Hoofdpiet en Pakjespiet als de Studio 100-vrienden deden een beroep om de hulp van de kinderen in te schakelen. Per artiest die op het podium verscheen, vermeerderde het aantal kinderen aan het podium exponentieel. Dit bouwde zich op tot het moment dat de jarige eregast, Sinterklaas zelf, verscheen, voorafgegaan door een parade van alle artiesten en Pieten. De uitbundige sfeer verraadde dat dit ongetwijfeld het moment was waarnaar de kinderen het meeste uitkeken. Afsluiten werd gedaan door alle artiesten die de nummers ‘Ze komen vannacht’ en ‘Droom’ brachten. Bij het buitengaan werden de kinderen tot slot nog een laatste keer verrast met een Studio 100-goodiebag.
Tickets voor de show van volgend jaar op 29 november 2025 zijn verkrijgbaar via de website. En om nog even de meest prangende vraag van de show te beantwoorden: er waren dit jaar geen stoute kinderen.
Conclusie
Dat de kinderen genoten hebben van De Grote Sinterklaasshow, is een understatement. De decibellen afkomstig van een Sportpaleis vol enthousiaste gillende kinderen, gaan mij nog even bijblijven. De Grote Sinterklaasshow pakt het goed aan door alle favoriete helden van de kinderen én de Sint en zijn Pieten naar een plek te brengen waar de kinderen volop van hen kunnen genieten. Als jouw kind een Studio 100-fan is, dan is deze show zeker de moeite waard om te ervaren.
De foto's zijn afkomstig van Studio 100.
De foto's zijn afkomstig van Studio 100.
Pro
- Kinderen worden betrokken
- Alle helden op één plaats verzameld
- Veel appreciatie voor de dansers
- All-round experience
Con
- Sinterklaasliedjes waren bij binnenkomst te horen in de inkomhal, maar niet in de zaal zelf. Daar werden de originele liedjes van de artiesten zelf gespeeld.
9
Over deze voorstelling
Genre
- Theater
Speelduur
90 minuten
Cast
Sinterklaas, Pieten, Maya De Bij, Kabouter Plop, Klus, Kwebbel en Smal, GameKeepers, Piet Piraat met Bertus Bandiet, Nachtwacht, Bumba, Samson & Marie, K3, Mega Mindy
Productiehuis
- Studio 100