ROG Ally | handheld van ROG

YES! same ik zit eigenlijk sinds gisteren te zoeken naar een 2230 SSD maar ik vind alleen maar kaartjes van 1TB niks van 2TB :(

Zie nu momenteel geen enkele 2TB te koop, maar zag ze eerder wel al eens op Amazon. Laat maar even weten hier als je ergens eentje ziet staan.

Nieuwe ROG Ally aangekondigd met betere specs, waaronder:

SPEERPUNTEN:
  • Beter in ieder opzicht: Aan snelheid geen gebrek dankzij de 1 TB M.2 2280 SSD, 24 GB LPDDR5X-7500 RAM en ook qua uithoudingsvermogen doet de ROG Ally X er een schepje bovenop met een 80 Wh-batterij
  • Meer controle: Verbeterde joysticks en ergonomie voor meer controle tijdens het gamen en er zijn twee nieuwe USB-C®-poorten toegevoegd
  • Een frisse wind: Nieuwe ventilatoren laten tot wel 24% meer lucht naar buiten vloeien via een derde ventilatie-opening, terwijl het paneel tot 6°C koeler blijft
De ROG Ally X wordt deze zomer verwacht in de Benelux en heeft een adviesprijs van € 899,00. Slik.

Kleine nuance beter in elk opzicht? Niet echt. Het is exact dezelfde chipset van de huidige ally namelijk de AMD Z1 Extreme. Het enige verbeterde in de nieuwe Ally is meer ram en grotere batterij. En dan de nieuwe joysticks en een extra usb c poort.

Aan de andere hand. Wie nog geen Ally heeft of twijfelt kan ik deze product zeker aanraden. Heb mij Ally nu een jaar. Speelt elke game vlot, Asus brengt regelmatig updates uit samen met AMD. Enige minpunt is de batterij. Op 17watt kan je max 90min spelen. Maar voor de rest heeft de Ally al mijn verwachtingen ingelost op gebied van handheld gaming. Heb er ook zelf een SSD van 2TB erin gestoken.

Toch een hele klets erbij, van 699 naar 899.
Grotere batterij betekent ook een zwaarder/groter/dikker toestel. Hangt er vanaf of je steeds in de buurt van een stopcontact gaat spelen. Een powerbank is ook een optie natuurlijk. Dat kan je dan nog voor andere zaken gebruiken zoals je smartphone opladen onderweg.

Toch een hele klets erbij, van 699 naar 899.
Grotere batterij betekent ook een zwaarder/groter/dikker toestel. Hangt er vanaf of je steeds in de buurt van een stopcontact gaat spelen. Een powerbank is ook een optie natuurlijk. Dat kan je dan nog voor andere zaken gebruiken zoals je smartphone opladen onderweg.
De x is maar een 75 gram zwaarder dan de gewone. In veel reviews komt toch ook naar voor dat het verschil amper waarneembaar is.

Oled versie van de Deck weegt nauwelijks 45 gram minder en toch weten alle reviews het aan te kaarten. 75 gram meer merk je direct.

900euro.. geen idee voor wie dit is.

Oled versie van de Deck weegt nauwelijks 45 gram minder en toch weten alle reviews het aan te kaarten. 75 gram meer merk je direct.

900euro.. geen idee voor wie dit is.
Goh, om te beginnen zijn het van die bekende hallmark joysticks, die zijn al duurder dan degene die er nu op zitten.
Verder is het ook direct een 1TB nvme, die zijn al vrij duur om te beginnen, ik heb voor mijn 2TB iets van 280 euro betaald vorig jaar.
Extra usb-c poort, wrs ook nieuwere en betere fans want ze zeggen dat hij stiller en koeler koelt. Dus al die dingen tikken aan.
Ook goed om te weten in andere landen kost hij 799 dollar

Maar volgens mij zal hij binnen een paar maand goedkoper zijn, dat was ook met de huidige ally na een half jaar kon je al deals vinden voor 500-600 euro

Terug
Bovenaan