Ronde van Catalonië 24/03 - 30/03

Airjinx

Well-known member
Crowdfunder FE
Terwijl de Vlaamse wielerliefhebber zich opmaakt voor de kasseiklassiekers krijgen de klimmers hun kans in het noordenoosten van Spanje. Na het afzeggen van Vingegaard is de favorietenrol weggelegd voor Ayuso die op overtuigende wijze de Tirreno op zijn naam schreef.

Top GC riders: Ayuso, Roglic, Landa, O'Connor, A Yates, S Yates, Mas, Kuss, Thomas, Carapaz, Gall, Bernal, Van Eetvelt, Geoghegan Hart, Martinez, ...
Top sprinters: Groves, Bittner, Van den Berg, Strong, Vernon, Govekar, Brennan, ...

volta-a-catalunya-2025-stage-1-profile-n2-e84f0f6d3b00863e65fa.jpg

volta-a-catalunya-2025-stage-2-profile-n2-96733576ea2393d9fb5b.jpg

volta-a-catalunya-2025-stage-3-profile-n2-27f8ff8f648c1efc88be.jpg

volta-a-catalunya-2025-stage-4-profile-97a845c56c6dcc254f93.jpg

volta-a-catalunya-2025-stage-5-profile-n2-d8c3c7021713c8acacef.jpg

volta-a-catalunya-2025-stage-6-profile-9b5e0c476daa0130abde.jpg

volta-a-catalunya-2025-stage-7-profile-n3-2b17aaae5afd1f8a8b45.jpg

Terwijl de Vlaamse wielerliefhebber zich opmaakt voor de kasseiklassiekers krijgen de klimmers hun kans in het noordenoosten van Spanje. Na het afzeggen van Vingegaard is de favorietenrol weggelegd voor Ayuso die op overtuigende wijze de Tirreno op zijn naam schreef.

Top GC riders: Ayuso, Roglic, Landa, O'Connor, A Yates, S Yates, Mas, Kuss, Thomas, Carapaz, Gall, Bernal, Van Eetvelt, Geoghegan Hart, Martinez, ...
Top sprinters: Groves, Bittner, Van den Berg, Strong, Vernon, Govekar, Brennan, ...

Leuk!

Misschien ook een interessante voorafname op de Giro? Renners in het vet zouden die als kopman rijden.

Pittig ritje daar al in absoluut hondenweer.

Hayter rijdt hier blijkbaar mee, benieuwd of die eindelijk nog eens iets gaat laten zien.

Wtf was dit allemaal. Duizelig van het aantal bochten in die finale. Parcours was er een beetje over in dit weer vond ik, maar Brennan man. Ik wist dat die héél goed was, maar wat hij nu de laatste week doet had ik ook niet verwacht.

Sagan vibes...

Wat een finish manman. Hadden ze het eerder doorgehad dat Tibor in de afdaling los de snelste was. Ging hij het misschien wel gehaald hebben. Slopende rit met die regen en het typische parcours daar in Catalonië.

En toch ook diep in de finale gekloot geweest met die motoren weer ..

De Yates broers en O'Connor al meteen 22" aan de broek. Kuss en Thomas 2'35", Gall 2'52", Geoghegan Hart 8'36".

Van Eetvelt, De Plus en Lecerf wel mee vooraan 🇧🇪

Wat een finish manman. Hadden ze het eerder doorgehad dat Tibor in de afdaling los de snelste was. Ging hij het misschien wel gehaald hebben. Slopende rit met die regen en het typische parcours daar in Catalonië.

En toch ook diep in de finale gekloot geweest met die motoren weer ..
Ik had gisteren enkel de korte clip van de sprint gezien, ik miste daar een beetje de context van hoe ze weg geraakt waren. Met nu de samenvatting van LR was dat iets duidelijker. Sowieso zieke laatste 2km van Brennan, rijdt met Groves aan het wiel naar de sprint om die dan al bij al vrij eenvoudig af te houden.
Het feit dat Brennan hier nog wint heeft los van zijn eigen prestatie ook wel veel te maken met het feit dat Del Grosso eigenlijk volledig instort. Op 400m van de streep zit Brennan nog op 500m. Op het moment dat Brennan dan écht aanzet op 150m van de streep zit Del Grosso al dicht op het bordje van de 100m.
Ik weet niet in hoeverre Del Grosso heel veel tijd verliest met die 2 moto's. Hij kan wel gewoon uitdraaien naar de buitenkant bocht heb ik de indruk, maar misschien had hij liever een iets andere lijn gepakt. Mogelijks wel het verschil tussen net wel of net niet vandaag.

Catalonië zou wel eens een leuk koerske kunnen worden dit jaar voor GC. Op papier Roglic & Ayuso de favorieten denk ik? Maar het zou leuk zijn moest Van Eetvelt zich er kunnen tussen smijten en ik kijk toch ook met enige verwachting naar Bernal. Zou hij nog een stap vooruit gezet hebben t.o.v. vorig jaar? Het feit dat er geen ITT is houdt het kransje GC favorieten ook net iets ruimer. Laat maar komen, met hopelijk voor de renners iets beter weer de rest van de week.

Del Grosso verliest toch om te beginnen al gewoon door het feit dat die veel te vaak heeft zitten omkijken. Als die gewoon normaal blijft doorrijden tot op de streep wint die altijd.

Eerste bergrit vandaag. Zien er wel ferme lopers. Lotto heel duidelijk aanwezig achter de werker van UAE.

Landa derde in de sprint.

2025 wordt het jaar van LANDISMO :love2:

Hopelijk krijgt hij in de Tour de steun die hij verdient van de Belgen Van Wilder, Lecerf, Evenepoel,...

Landa derde in de sprint.

2025 wordt het jaar van LANDISMO :love2:

Hopelijk krijgt hij in de Tour de steun die hij verdient van de Belgen Van Wilder, Lecerf, Evenepoel,...

Ik denk nu wel dat Remco als laatste man de perfecte zet is.
Zal zich echt volledig leegrijden in dienst van, wat ook niet meer dan logisch zou zijn natuurlijk.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan