Schade door poetsvrouw

Eigenlijk vraag ik mij ook wel af of dat die clausules wel rechtsgeldig zijn want het wetboek is duidelijk:

Iemand een abonnement op testaankoop of zin om de ombudsman / kabinet van Eva De Bleeker aan te schrijven?

Het artikel waar je naar verwijst gaat over buitencontractuele schade (en dus geen contractuele, zoals in dit geval).

Sowieso vormt een geldig exoneratiebeding een uitzondering op de schadevergoedingsplicht die op een partij rust.

Blijkbaar is deze issue ook al bij De Inspecteur op Radio 2 ter sprake gekomen.

Dat is in de hoedanigheid van private personen.
Anders zou elke werknemer die zijn laptop laat vallen zelf een nieuwe moeten kopen, elke chauffeur die een kras maakt op de auto/bestelwagen/vrachtauto die moeten laten herstellen op eigen kosten,.....
Hmm, ondanks dat ze burgerlijk aansprakelijk zijn lijkt dat inderdaad wel afgedekt te kunnen worden door het contract. Zie:

Eigenlijk vraag ik mij ook wel af of dat die clausules wel rechtsgeldig zijn want het wetboek is duidelijk:

Iemand een abonnement op testaankoop of zin om de ombudsman / consumentenbescherming aan te schrijven?
Die wet is niet dwingend, da's de algemeen geldende situatie maar als twee partijen daarvan tegenover elkaar willen afwijken, bvb via een contract, dan kan dat perfect.

Als het niet zou kunnen dan zal het eerder vanuit het consumentenrecht zijn waardoor je beschermd wordt tegen bepaalde clausules die in niet consumentensituaties wel toegestaan zijn maar ik denk niet dat het op zich een verboden clausule is. Je zou misschien kunnen redeneren dat de hoogte van de franchise ervoor zorgt dat je in 99% van de gevallen gewoon geen schade zal kunnen verhalen en je dus met een onevenwichtig contract zit maar anderzijds lijkt 250 euro me nu ook zo hoog niet.

ik vraag mij wel af of het de moeite waard is om actie te ondernemen voor een schadegeval waarbij een voorstel van 30€ meer zou zijn dan de eigen kost bij vervanging van het beschadigde goed.

ok, het is niet fijn dat je die kost hebt door de fout van een ander. en het voorstel is compleet van de pot gerukt (want eigenlijk vergoed jij degene die je schade berokkent heeft), maar wat ga je er uit halen?

zeker als je professionele derden moet inschakelen: de administratieve kost weegt dan veel zwaarder door

terecht frustrerend, en het is misschien niet rechtvaardig, maar er is eigenlijk niet veel dat je kan doen, als je het niet zelf opgelost krijgt met de firma, imo.
soms moet je je principes efkes verbijten.

Oh god, wat een gedoe voor een vogelkooitje.
Als je zelf poetst zal je ook wel eens iets stukmaken.

Vergeet niet dat die mensen al jaren peanuts betalen voor iemand die een zware job heeft.

Laatst bewerkt:
Oh god, wat een gedoe voor een vogelkooitje.
Als je zelf poetst zal je ook wel eens iets stukmaken.

Vergeet niet dat die mensen al jaren peanuts betalen voor iemand die een zware job heeft.
Het is dan ook niet de poetsvrouw die het zou moeten betalen, maar het bedrijf er achter...

Ik zou in dit geval eens horen bij je familiale verzekering ook, maar gezien het een betaalde werkkracht betreft kan het zijn dat die zich ook terugtrekken...

Een familiale verzekering komt niet tussen voor schade in een contractuele band. Er wordt nooit vergoed als het gaat om een aansprakelijkheid die voortvloeit uit een fout in de uitvoering van een overeenkomst.

Zou wel graag een crowdfunding willen opstarten voor Ronny. Maar enkel voor de vetste vogelkooi ooit, een waar kanarieparadijs, met in het midden een poeltje waar hij zelf in kan baden want ik neem aan dat Ronny zich in het verleden niet vaak waste ?

Alle gekheid op een stokje. Ik zou het ook moeilijk hebben om mijn principes te laten varen hoor. Ook al gaat het maar om een klein bedrag.

Kan topicstarter wel enigzins begrijpen maar tegelijk,
Als de klant met een rekening klaarstaat durft een poetshulp nog wel iets aanraken om grondig te poetsen?

Een vriendin van mijn vrouw heeft dat een tijd gedaan, en dat gaat echt tot aangesproken worden van "jij gebruikt teveel wc papier.."
Super ondankbare job, die is daar ook mee gestopt.

Binnenkort worden hier weer topics geopend, van poetshulpen zijn onvindbaar en ik moet zelf gaan poetsen bij de bomma. :scream:

Een vriendin van mijn vrouw heeft dat een tijd gedaan, en dat gaat echt tot aangesproken worden van "jij gebruikt teveel wc papier.."
Super ondankbare job, die is daar ook mee gestopt.

Binnenkort worden hier weer topics geopend, van poetshulpen zijn onvindbaar en ik moet zelf gaan poetsen bij de bomma. :scream:
Volgens mij bestaat er wel een marktsegment dat een stuk meer op tafel wil leggen voor een deftige poetshulp. Die gaan ook geen dergelijke belachelijke opmerkingen geven.

Helaas is het zo dat door de nivellering van de tarieven via de dienstencheques er weinig poetshulpen tussen zitten die je echt kan vertrouwen / alleen kan laten.

Ouders hebben het te laat opgemerkt (achter de zetel) - geen recht van spreken meer.
Dan vraag ik mij zo af in welk wetboek of welk KB die 'redelijke termijnen' staan afgesproken...?

Zit nu zelf in een discussie waarbij de dakwerker van mijn buren in december '21 het één en ander gechipoteerd heeft op mijn dak waardoor ik in mei '22 een lek heb opgemerkt (aannemer is dus buitencontractueel aansprakelijk). Nu zegt verzekering dakwerker doodleuk dat ik 'te laat' ben en mijn verzekering volgt die redenering 100%. 🤐 (dus ik loop nu €6400 schadevergoeding mis)

Volgens mij bestaat er wel een marktsegment dat een stuk meer op tafel wil leggen voor een deftige poetshulp. Die gaan ook geen dergelijke belachelijke opmerkingen geven.

Uit professionele ervaring weet ik dat de klanten daar net nog veeleisender zijn. Omdat ze enkele euro's per uur meer betalen, denken ze dat alles mag, van chemisch schakelijke producten gebruiken tot extra denigrerend doen.

Voor dat ietsje meer bestaat overigens een poetsbedrijf die nét iets meer aanbied. Jammer genoeg moeten daarna de lakens opnieuw ververst worden.

de activiteiten daar:

Hoofdactiviteit: 81.22001 - Reinigen van het interieur van allerlei gebouwen : kantoren, fabrieken, werkplaatsen, allerlei commerciële gebouwen, appartementsgebouwen, enz.
Sinds 28 mei 2018
Hoofdactiviteit: 81.22002 - Lappen van ramen
Sinds 28 mei 2018
Hoofdactiviteit: 81.29001 - Desinfecteren en het bestrijden van ongedierte in gebouwen, schepen, treinen, enz.
Sinds 28 mei 2018
Hoofdactiviteit: 81.29002 - Reinigen van treinen, bussen, vliegtuigen, schepen, enz., inclusief olietankers
Sinds 28 mei 2018
Hoofdactiviteit: 96.04003 - Diensten in verband met het lichamelijk welzijn, zoals verleend in inrichtingen voor thalassotherapie, kuuroorden, Turkse baden, sauna's, stoombaden, massagesalons, enz.
Sinds 6 december 2021

"Graag een olietanker reinigen en daarna een massage aub".

Dan vraag ik mij zo af in welk wetboek of welk KB die 'redelijke termijnen' staan afgesproken...?

Zit nu zelf in een discussie waarbij de dakwerker van mijn buren in december '21 het één en ander gechipoteerd heeft op mijn dak waardoor ik in mei '22 een lek heb opgemerkt (aannemer is dus buitencontractueel aansprakelijk). Nu zegt verzekering dakwerker doodleuk dat ik 'te laat' ben en mijn verzekering volgt die redenering 100%. 🤐 (dus ik loop nu €6400 schadevergoeding mis)
Mss toch even pushen, 5-6 maand voor een lek op te merken kan, afhankelijk van de locatie, normaal zijn. Voor dat bedrag kan je al eens wat meer moeite doen.

Mss toch even pushen, 5-6 maand voor een lek op te merken kan, afhankelijk van de locatie, normaal zijn. Voor dat bedrag kan je al eens wat meer moeite doen.

Ja, bankdirecteur is nu wat feathers aan het rufflen dus fingers crossed.

Die expertise was wel 1 groot schooltoneel; waren 2 'experts' van de tegenpartij aanwezig. Zegt die ene "ja meneer, een lek na 5 maanden dat heeft dus absoluut niks meer te zien met die werken van uw buur" en de andere zegt "meneer, het kan niet dat ge water binnenkrijgt doordat er een 'beetje' water onder een dakpan terecht komt want dat wordt opgevangen door uw onderdak"

Pipo's, 't is net omdat mijn onderdakfolie 5 maand heeft standgehouden dat ik nu pas met een serieuze lekkage zit. :shutup:

Heeft er iemand eigenlijk een kuisvrouw waar hij/zij tevreden over is?
We hebben bij onze 2de nu het contract beëindigd, als ik ze aansprak over een paar dingen die niet of slecht gekuist waren kreeg ze een mental breakdown, waarschijnlijk was ik niet de eerste.
Maar ze had wel 20 jaar ervaring en cursussen gevolgd dus het was zeker onterecht!

Wij zijn er meer gestopt.
Prijzen zijn te goedkoop via dienstencheques waardoor iedereen het wil -> volk tekort en onderbetaald.
If you pay peanuts, you get monkeys...

Heeft er iemand eigenlijk een kuisvrouw waar hij/zij tevreden over is?
We hebben bij onze 2de nu het contract beëindigd, als ik ze aansprak over een paar dingen die niet of slecht gekuist waren kreeg ze een mental breakdown, waarschijnlijk was ik niet de eerste.
Maar ze had wel 20 jaar ervaring en cursussen gevolgd dus het was zeker onterecht!
Jep, wij zijn super tevreden van ons poetsdienst via uitzendkantoor.
Doet dit nu al 5 jaar bij ons, altijd alles top verlopen.

(moet er wel bij vermelden dat we vroeger ook eens slechte ervaringen gehad hebben, ene poetsdienst rook niet echt fris om het proper te zeggen, een andere heeft dan weer gestolen bij ons :sarcastic:

We hebben ooit bij een vervanging van de poetsdienst ook eens een poetsdienst gehad die schade aan een tafel had aangebracht, tafelblad was beschadigd. Toen idd ook franchise van 300 ofzo afgetrokken van de kost dat de tafel had. Verder wel normaal afgehandeld door uitzendbureau.

Zoals reeds eerder gezegd, gewoon eens het contract lezen dat je hebt getekend... Stond er bij ons ook duidelijk in, heb dat stuk doorstreept en erbij geschreven dat er geen vrijstelling van toepas zou zijn bij schade. Contract zo teruggestuurd naar het dienstenchequebedrijf, of dat ook effectief iets zou doen bij schade is iets anders...

Soit, ze vinden toch al maanden geen poetsvrouw sinds de onze is gaan poetsen bij een school ipv bij mensen thuis :(

Terug
Bovenaan