Schimmel in huurappartement

Hoe lang is het geleden dat de muren geverfd zijn of behangen zijn?

Indien langer dan 9 jaar geleden, heb je als verhuurder weinig kans om iets te eisen. Verf en behang is afgeschreven na 9 jaren. Met andere woorden ook al is de schade veroorzaakt door de huurder, je kan geen schade eisen.

Amai die voor/na foto is echt wel erg. Nu, ik had tot 7 jaar geleden ook nooit geleerd om te verluchten, in huizen/koten van de jaren 90 en vroeger komt er gewoon langs overal lucht binnen. Wij zetten zelf extra lucht bevochtigers in de winter toen. Daarna in een appartement gaan wonen van 2010, met natuurlijk niks van verluchting ingebouwd, en na 1 winter ook schimmel aan de ramen. Verwijderd met bleekwater in de zomer en nu slapen we heel het jaar door met het raam open, in de winter maar op een kier van 1cm, maar toch. Maar om het zo ver te laten komen ben je wel geen goede huisvader.

Over laatst was er iemand tegen mij bezig dat ze haar ventilatiesysteem had afgezet in een pas gekochte nieuwbouw omdat het te veel lawaai maakte en ongezond was volgens haar :oink:, benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Mensen die hun was drogen binnen zonder droogkast en zonder een raam open te zetten?
dat heeft toch niet zó veel effect? hier hangt constant wel was te drogen, last van vocht in die ruimte heb ik niet.
ik heb vooral last van vocht in de bergruimte in mijn badkamer. ik kan die niet afsluiten, en daar is verluchting niet mogelijk. huisbaas heeft al gezegd dat hij die gaat toemetselen wanneer ik verhuis.

maar ik kan mij niet voorstellen dat de mensen die zo´n vochtplekken hebben over heel hun huis, daar totaal niks mee doen

dat heeft toch niet zó veel effect? hier hangt constant wel was te drogen, last van vocht in die ruimte heb ik niet.
ik heb vooral last van vocht in de bergruimte in mijn badkamer. ik kan die niet afsluiten, en daar is verluchting niet mogelijk. huisbaas heeft al gezegd dat hij die gaat toemetselen wanneer ik verhuis.

maar ik kan mij niet voorstellen dat de mensen die zo´n vochtplekken hebben over heel hun huis, daar totaal niks mee doen

Mja was drogen brengt toch wel best wat vocht met zich mee se.
Je kan huizen en appartementen onderling moeilijk vergelijken, zelfs onderlinge ruimtes kunnen een verschil maken (bijv waar een terras met koude brug boven is). Maar als je ruimte vochtgevoeliger is dan zou ik daar zeker niet zo maar was laten drogen.

Weinig verwarmen en geen ventilatie in combinatie met was drogen kan dat zeker veroorzaken.

Na een uitgaande plaatsbeschrijving zou ik de huurwaarborg claimen o.b.v. een offerte om dit te laten reinigen / herstellen.

Ik vraag me af wat voor vuilaards dat waren dat ze al die schimmel hebben en dat zelfs de moeite niet vinden om te melden. Die schimmel adem je ook in en da's ook heel ongezond.

Je gaat dat snel zien als er een koudebrug is. Al dat vocht gaat daarop slaan.

Zeker als het een gezin is van 6 personen wat betekent dat er continu was aan het drogen is.
En als ze met 6 in een appartement van 2 slaapkamers zitten, denk ik niet dat ze geld uitgeven voor een droogkast. :p

Terug
Bovenaan