Schrijf je ervaringen met Defensie proeven

Dag Iedereen,

Weet er iemand of je met kleurenblindheid nog steeds niet bij Defensie mag werken ik had me 1 jaar geleden ingeschreven voor infantrie en was defenitief ongeschikt verklaard, en nu met het nieuws tegenwoordig dat jongere uitnodigingen krijgen voor bij Defensie te gaan ben ik benieuwd.

Ik vind het echt jammer ik blijf er over jammeren ik wou zo graag bij defensie werken ik snap niet dat ik ongeschikt wordt verklaard ik kan gewoon alle kleuren zien maar kan sommige niet onderscheiden ofzo 😑. Ik ben echt in topvorm zeer sportief persoon zeer gemotiveerd echt triest als ik zie wat voor types wel erdoor zijn bij Defensie😫. Alvast bedankt iedereen en succes!

Ik zit in hetzelfde schuitje.
Enkele jaren geleden ook als reservist (voor een voornamelijk bureaujob dan nog) geweigerd wegens kleurenblindheid.
Daarop wat mails gestuurd naar (toen) Minister Dedonder en nu MOD Francken.

Ik heb de indruk dat Francken dit zeker en vast wil wijzigen maar dat het inderdaad niet zo snel gaat.
Tegen dat er een akkoord is ben ik waarschijnlijk te oud om nog toe te treden.

Ik zit in hetzelfde schuitje.
Enkele jaren geleden ook als reservist (voor een voornamelijk bureaujob dan nog) geweigerd wegens kleurenblindheid.
Daarop wat mails gestuurd naar (toen) Minister Dedonder en nu MOD Francken.

Ik heb de indruk dat Francken dit zeker en vast wil wijzigen maar dat het inderdaad niet zo snel gaat.
Tegen dat er een akkoord is ben ik waarschijnlijk te oud om nog toe te treden.
Ja heel jammer vindt ik, wat voor soort kleurenblindheid had je? Bij mij was rood-groen kleurzienstoornis maar ik kan wel gewoon rood groen onderscheiden en zien in het dagelijks leven.

Ja heel jammer vindt ik, wat voor soort kleurenblindheid had je? Bij mij was rood-groen kleurzienstoornis maar ik kan wel gewoon rood groen onderscheiden en zien in het dagelijks leven.
Protanopie, dus inderdaad ook rood-groen.

Ik kan ook het verschil zien tussen beide kleuren maar ik scoorde slecht op die test waarbij je allerlei tinten van donker naar licht moet rangschikken. Stom.

Terug
Bovenaan