Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij ons niet, daar is het meestal wel aangekondigd, zij het een paar uur op voorhand. Maar thuis vroeger dus zeker wel. Familie, buren, kennissen, werklui, leveranciers… iedereen die er toevallig rond ‘een’ etensuur was, at mee.Valt dit überhaupt voor behalve het lief van de zoon/dochter die plots blijft eten? Of hoop en al kinderen die op weg naar huis even bij de ouders passeren?
Maar situatie 1 is wel heel verschillend van 2 & 3. Bij 2 & 3 kan je nog de hoeveelheden (naar mate wat je in huis hebt of nog vlug voor naar winkel gaat) aanpassen.- Een vriendin komt iets oppikken, specifieert niet wanneer, wij gaan net aan tafel, vriendin eet mee.
- Afspreken bij iemand thuis vooraleer uit te gaan, snel iets eten ipv fastfood binnen te duwen
- Mensen komen whatever doen bij u thuis (nagels, tuin onderhouden, iets drinken na het sporten...), blijven plakken, schuiven mee aan.
Dat valt bij ons geregeld voor
Neenee, situatie 1 is hetzelfde als situatie 2 en 3.Maar situatie 1 is wel heel verschillend van 2 & 3. Bij 2 & 3 kan je nog de hoeveelheden (naar mate wat je in huis hebt of nog vlug voor naar winkel gaat) aanpassen.
Net zoals verschillende andere mensen, kook ik net genoeg voor de voorziene mensen, als ik al aan het koken ben of net aan tafel ga; zou die extra persoon dus pech hebben want dan is er niet genoeg voor iedereen.
Maar in situatie 1 zeg je dat je net aan tafel gaat, dus dat de maaltijd eigenlijk gereed is. Dan ga je toch niet nog "vlug" ff wat patatten (minstens 25min als je tijd tot water kookt meerekent), pasta (snelste is waarschijnlijk 10min als je tijd tot water kookt meerekent) of rijst (afhankelijk welke, ik heb geen snelkookrijst in huis...) koken? En zeker niets uit de diepvries halen om ff op te warmen. Zelfs compleet gerushed is dat minstens een kwartier om een blok ijs om te vormen naar iets eetbaars.Neenee, situatie 1 is hetzelfde als situatie 2 en 3.
In alle gevallen ben je er in feite niet op voorzien maar kookt ge dan gewoon wat meer. Extra pasta, patat of rijst is snel gekookt. Sowieso zitten er ook altijd wat curry of bolognaisesaus in de diepvriezer.
En ik kook meestal toch wat te veel zodat ik wat restjes heb.
Protip: bij mensen binnenvallen rond 18 uur. En als ze geen bord bijzetten ze onder druk zetten met "het is heel onbeleefd om gasten niks voor te geven". Lukt wel niet bij de meest rasechte Vlamingen.

) maar ze staan onaangekondigd aan de deur: Dan ben je gewoon welkom en krijg je eten en drank geserveerd.
)
Ik heb nog nooit gehoord dat bezoek dit doet. Ik heb het ook nooit meegemaakt. Kan het me ook nauwelijks voorstellen.
Mocht het gebeuren, deze mensen worden niet nog een keer uitgenodigd, dan delen we wat we hebben.. is het niet afdoende, halen we frietjes of zo.. Spontaan op restaurant gaan kan al niet meer sinds Covid.
Of snel opgewarmd als iemand onverwacht binnenvalt en er iets te weinig is gekookt.lijkt me toch dat jij vooral pauper vrienden hebt.
Letterlijk nog nooit ergens meegemaakt dat je je ergens langs gaat en niks te drinken aangeboden krijgt.