Science Fiction

Niet echt akkoord over Dark, op welk punt ben je juist afgehaakt?
Euhm, op die 3 punten uit mijn post ... :unsure:

Weet niet echt hoe dat verder toe te lichten. Misschien nog dat ge in die serie overduidelijk de machinaties van de schrijvers voelt, die op een heel onnatuurlijke en oneerlijke (naar de kijker) manier iets interessant / moeilijk proberen maken. Dat strijkt mij keihard tegen de haren.

Euhm, op die 3 punten uit mijn post ... :unsure:

Weet niet echt hoe dat verder toe te lichten. Misschien nog dat ge in die serie overduidelijk de machinaties van de schrijvers voelt, die op een heel onnatuurlijke en?? oneerlijke (naar de kijker) manier iets interessant / moeilijk proberen maken. Dat strijkt mij keihard tegen de haren.
Ik bedoel welke aflevering/seizoen?

Ik vond het nog niet zo machinaal gedaan. Ja er worden veel vragen opgeworpen maar aan het einde van het laatste seizoen valt alles wel in elkaar en zijn al mijn vragen beantwoord

Ik zit halverwege 1899 en ben tot hiertoe volledig mee. ik hoop alleen dat het geen lost wordt want er is zoveel weird mystery stuff aan de gang dat ik wat schrik heb of ze deze keer wel alle eindjes aan elkaar gaan kunnen knopen.

Ivm, Dark, 3e seizoen was jammer genoeg het minste vond ik en zat echt beetje rommelig in elkaar maar dat was sowieso een huzarenstukje om alle puzeldeetjes te doen aansluiten. Over het algemeen echt fantastische serie imo.

Hetgene mij het meest stoort: Die serie zit helemaal niet moeilijk in elkaar. Ze doen alsof het moeilijk is, en slagen daar enkel in omdat ze een hoop info op een warrige manier brengen. Dat is niet moeilijk omwille van de content hé, dat is moeilijk omdat ze hun verhaal niet goed kunnen brengen.
Bitch please. Are you kidding me right now? 😅

Screen-Shot-2020-07-05-at-6.06.39-AM.jpg

Dit is de beknopte versie en dan nog enkel van Adam en Martha's 3s tijdlijnen.

Dark-Season-3-Family-Tree-Web-Full-scaled.jpg

Was echt wel een serie waar ge u hoofd zwaar moest bijhouden en direct familienamen met bijhorende gezichten moest memoriseren. Dit is primer (2004) levels of insanity.

Laatst bewerkt:
En Starship Troopers, heb die ooit is bekeken als manneke van 9 benieuwd of dat overeind blijft
De film absoluut ja. Blijft een goeie satire in zowel de intermezzo's als het verhaal en blijft een machtige combinatie van animatronics, schaalmodelletjes (de schepen zijn met fysieke modellen gemaakt) en CGI. De live-action opvolgers (2: hero of the federation, 3: marauder) zijn rotzooi, niet door Verhoeven geregisseerd en best te skippen. De twee CGI-films (Invasion, Traitor of Mars) zijn een pak beter, volgen de continuiteit van de eerste film maar zijn trouwer aan het boek.

De CGI animatieserie die ze op VT4 uitzonden? Die heeft de tand des tijds heel slecht doorstaan. Het skipt de politieke satire en grafisch geweld (allebei wegens jonger doelpubliek), maar wat het zo gedateerd maakt zijn de graphics. Heden kan een spotgoedkope smartphone die on-the-fly maken. No chance in hell op een HD-remaster want de studio bestaat niet meer en alle inboedel is bij het faillissement geveild. Wel een pak trouwer aan het originele boek. (Minus al het politieke. Er wordt heel lichtjes naar gehint maar da's ook al)

Eerste seizoen van deze is bijna gedaan.
Lijkt ook wat under the radar.

Ik zit halverwege 1899 en ben tot hiertoe volledig mee. ik hoop alleen dat het geen lost wordt want er is zoveel weird mystery stuff aan de gang dat ik wat schrik heb of ze deze keer wel alle eindjes aan elkaar gaan kunnen knopen.

Ivm, Dark, 3e seizoen was jammer genoeg het minste vond ik en zat echt beetje rommelig in elkaar maar dat was sowieso een huzarenstukje om alle puzeldeetjes te doen aansluiten. Over het algemeen echt fantastische serie imo.

Bitch please. Are you kidding me right now? 😅

Screen-Shot-2020-07-05-at-6.06.39-AM.jpg

Dit is de beknopte versie en dan nog enkel van Adam en Martha's 3s tijdlijnen.

Dark-Season-3-Family-Tree-Web-Full-scaled.jpg

Was echt wel een serie waar ge u hoofd zwaar moest bijhouden en direct familienamen met bijhorende gezichten moest memoriseren. Dit is primer (2004) levels of insanity.
Awel ge bewijst mijn punt een beetje. Dit is niet complex an sich. Het is complex omdat de makers het 1. opblazen tot nutteloos brede niveaus en 2. het onoverzichtelijk en incompleet (cfr. mijn punt over moedwillig niet tonen van informatie) presenteren.

Je haalt eigenlijk het perfecte tegenvoorbeeld aan met Primer.

1899 was inderdaad weer echt top. Veel mensen zijn wat teleurgesteld met de grote twist op het einde, maar daar hoor ik niet bij.

1e seizoen uitgekeken. De rest heeft mijn vriendin gezien en ik met een scheef oog gevolgd.

Seizoen 1 is ook absoluut niet moeilijk. Bij 2 gaat het al ietske verder en 3 is geschift.
Maar inderdaad, die opmerking komt dikwijls terug "Maar tis toch niet zo ingewikkeld als ze zeggen???". Nee, uiteraard is het nog eenvoudig als ge enkel het eerste hoofdstuk van 3 echt bekijkt. En de moeilijkheid is er ook pas echt als je alles wil snappen en je er ook echt bezig mee bent. Dark rondt alles af, maar voedert het natuurlijk niet met de lepel. Oppervlakkig denk je "ah ok, zo eindigt het" en that's that. Maar dan ga je je vragen stellen als "waarom gebeurt dit", "wat is net de relatie tussen X en Y", "hoe komt dat Z net op moment A dit doet" en dan is het "the rabbit hole" in.
Ik denk dat Dark een schoolvoorbeeld is van hoe series die ver gaan toch zeer mooi kunnen afronden terwijl ze alle belangrijke loshangende draadjes aanpakken en een antwoord voor voorzien.

Natuurlijk kan het ook dat hij de opvolger bent van Stephen Hawking en het gewoon ECHT niet moeilijk vond ;)

1899 was inderdaad weer echt top. Veel mensen zijn wat teleurgesteld met de grote twist op het einde, maar daar hoor ik niet bij.

Seizoen 1 is ook absoluut niet moeilijk. Bij 2 gaat het al ietske verder en 3 is geschift.
Maar inderdaad, die opmerking komt dikwijls terug "Maar tis toch niet zo ingewikkeld als ze zeggen???". Nee, uiteraard is het nog eenvoudig als ge enkel het eerste hoofdstuk van 3 echt bekijkt. En de moeilijkheid is er ook pas echt als je alles wil snappen en je er ook echt bezig mee bent. Dark rondt alles af, maar voedert het natuurlijk niet met de lepel. Oppervlakkig denk je "ah ok, zo eindigt het" en that's that. Maar dan ga je je vragen stellen als "waarom gebeurt dit", "wat is net de relatie tussen X en Y", "hoe komt dat Z net op moment A dit doet" en dan is het "the rabbit hole" in.
Ik denk dat Dark een schoolvoorbeeld is van hoe series die ver gaan toch zeer mooi kunnen afronden terwijl ze alle belangrijke loshangende draadjes aanpakken en een antwoord voor voorzien.
Merci om te verwoorden wat ik niet kon verwoorden. En het mooie is ook hoe echt elk gaatje gedicht wordt.

Neem nu Jonas zijn kettinkje met die heilige. Dat lijkt zo iets klein dat hij opraapt op het strand maar een seizoen later zie je dan hoe zijn grootmoeder dat verliest wanneer ze wordt vermoord door zijn overgrootmoeder

● Bong Joon-Ho (Parasite) is set to write and direct a film based on Edward Ashton's upcoming sci-fi novel "Mickey7," for Warner Brothers with Robert Pattinson in discussions to lead.

What is Mickey7?
Mickey7 is an Expendable: a disposable employee on a human expedition sent to colonize the ice world Niflheim. Whenever there's a mission that's too dangerous―even suicidal―the crew turns to Mickey. After one iteration dies, a new body is regenerated with most of his memories intact. After six deaths, Mickey7 understands the terms of his deal...and why it was the only colonial position unfilled when he took it.

On a fairly routine scouting mission, Mickey7 goes missing and is presumed dead. By the time he returns to the colony base, surprisingly helped back by native life, Mickey7's fate has been sealed. There's a new clone, Mickey8, reporting for Expendable duties. The idea of duplicate Expendables is universally loathed, and if caught, they will likely be thrown into the recycler for protein.

Mickey7 must keep his double a secret from the rest of the colony. Meanwhile, life on Niflheim is getting worse. The atmosphere is unsuitable for humans, food is in short supply, and terraforming is going poorly. The native species are growing curious about their new neighbors, and that curiosity has Commander Marshall very afraid. Ultimately, the survival of both lifeforms will come down to Mickey7.

That is, if he can just keep from dying for good.
Sounds fun. :smile:

Maart 2024 😅
Bong Joon Ho krijgt na Parasite precies serieus wat speelruimte. Kan ik alleen maar blij van worden.

also;

AANHwdH.png

that is all.

Klaar met Andor. Beste Star wars reeks tot nu toe, heel die build up naar de finale klopt gewoon van begin tot eind en ook de cast doet dat geweldig. Het ademt star wars maar voelt toch nieuw aan.

En 6 afleveringen ver in 1899. Sommige dingen heb ik al door, sterk gespeeld en geacteerd sfeer ook erg goed. Alleen gaat het wel erg traag en heb ik het gevoel dat ze het zo mysterieus aant maken zijn dat we enkel in een anticlimax kunnen eindigen

● Dune 2 finishes principal photography!
poYivpH.jpg

Fastah, fastah! ;p

● Discovery gaat nu ook Westworld s4 van hun service haIen en doen verdwijnen voor tax reasons... I don't even :eek:
Erger vind ik dat the Nevers S2 nu officieel finaal gecancelled is. Dat eerste seizoen begon erg goed maar tegen het einde werd het ronduit geniaal. Zeer jammer dat ook deze weer onafgewerkt zal blijven en dat nu zelfs dat hele eerste seizoen de vuilbak in gaat om nooit meer het daglicht te zien.

● Misschien voorbije maanden iets opgevangen over "The Line", een 170 kilometer lang bouwwerk, een halve kilometer hoog, slechts 200 meter breed.
miroir-arabie-saoudite-the-line-habitations-home-min.jpg

Persoonlijk dacht ik aanvankelijk dat dit een design idee was en daarbij zou blijven zoals japanse architecten bureau elk jaar wel eens een 10 km hoog gebouw voorstellen dat er dan nooit van komt. Tot mijn grote verbazing zijn ze echter over de hele lengte reeds grond aan het breken met 1000en graafmachines en lijkt de financiering rond te zijn. Eens gereed zou The Line bijna 10 000 000 mensen huisvesten. Laten we hopen dat het binnen de muren er iets minder dystopisch aan toe zal gaan dan in Dredd's megacities.
np_file_178223-scaled.jpeg

● Om te eindigen op een positieve noot; 23 maart. EINDELIJK 4k release van the Abyss! (die heeft zelfs nooit een HD release gehad)
yUr0D67.png

Laatst bewerkt:
● In "65", nieuwe sci-fi horror flick starring Adam Driver, crasht een astronaut op een mysterieuze planeet... (not really that mysterious given title and trailer 🤷‍♂️)

● De ontwikkelingen in AI zetten zich voort aan rotvaart. Waar men een decennium geleden nog dacht dat AI nooit in staat zou zijn creatief uit de hoek te komen en veel beter zou zijn in logica en feiten, blijkt momenteel echter het omgekeerde waar te zijn. Met modellen die zodanig dromen en hallucineren dat ze moeite hebben met feit en fictie uit elkaar te houden.

Zo vertellen modellen die bedoelt waren wetenschappers bij te staan in discovery en het schrijven van papers probleemloos over de meest waanzinnige onzin maar in zodanig realistische stijl dat het problematisch wordt. Zo wist Galactica (een netwerk getraind door meta) op de vraag; "tell me about the history of bears in space" autoritair inclusief verzonnen bronvermeldingen te antwoorden dat Bars de eerste ruimtebeer was. Men koos voor een Kareliaanse beer, enerzijds omdat dit een klein ras is en voor een beer vanwege de historische symboliek. Bars werd specifiek geselecteerd uit een groep getrainde beren door S Korolev, designer van de R7 raket, en werd uiteindelijk gelanceerd aan boord van Sputnik 2... en je kan blijven doorvragen, tot in het kleinste detail. Allemaal onzin natuurlijk maar behoorlijk indrukwekkend. Anderzijds kunnen deze modellen wel degelijk helpen bij discovery en schrijven van ze moeten echter door zeer kundige experts op fouten gecontroleerd worden.

Je kan bijvoorbeeld evengoed vragen om de kernthemas van evolutie biologie uit te leggen in fast talking 40's wiseguy lingo (for real) of een gedicht te schrijven dat de basis achter relativiteit volgens een bepaald poetisch stramien uit de doeken doet.

If you want to understand Einstein's thought
It's not that hard if you give it a shot
General Relativity is the name of the game
Where space and time cannot remain the same
Mass affects the curvature of space
Which affects the flow of time's race
An object's motion will be affected
By the distortion that is detected
The closer you are to a large mass
The slower time will seem to pass
The farther away you may be
Time will speed up for you to see

Da's dus zonder enige menselijke tussenkomst en afkomstig van algemene modellen die over eender welk onderwerp in eender welke stijl zulke zaken in elkaar kunnen flansen. Mindblowing stuff.

Nu waarom kom ik hier mee af in het Sci-Fi topic? Je hebt misschien al gehoord van andere modellen zoals Dall-E, deep dreamer, midjourny, ... die kunnen gelijkaardige visuele hallucinaties produceren. Er zijn al enorm mooie werken mee gemaakt maar specifiek voor dit topic is het behoorlijk interessant wat die van concept art kunnen genereren. Zo kan je bijvoorbeeld vragen achter eender wat in de stijl van bijvoorbeeld Dune of Return of the Jedi.
EoMesp9.jpg

UJPY831.png

Deze zijn van vroegere versies, de nieuwste generatie zorgt voor minder artefacts en is nog slimmer in het aantal links dat ze kunnen leggen. Zo kan je bijvoorbeeld vragen voor Priscilla, Queen of the Wastelands, een kruising tussen Priscilla Queen of the Desert en Mad Max

54uzovn5ew4a1.png

q6q4vvn5ew4a1.png

aqelalo5ew4a1.png

album hier

Vrij gestoord dat ik dat had kunnen raden zonder het prompt te weten.
Meer van dit soort geks te vinden hier; https://www.reddit.com/r/midjourney/top/?t=year

De geruchtenmolen rond GPT 4 is aan het malen gelijk zot en de hype dat deze aan het genereren is binnen de AI community is ongezien (schaalt van de 175 miljard connecties van GPT3 naar meer dan een triljard). Onlangs werden ook de eerste door AI gemaakte videos getoond en dat stelt momenteel nog niet zoveel voor maar als die evolutie even snel gaat als die van taal en foto dan gaan we nog heel zotte tijden tegemoet. Ik vermoed dat we zelf nog gaan meemaken dat acteurs van vlees en bloed een bedreigde soort worden.

Verbazingwekkend hoeveel mensen de dood van creativiteit en artiesten toejuichen.

Dat is zoals mensen dachten dat schrijven het einde van onthouden zou zijn. Zo'n vaart gaat het niet lopen. Het is gewoon een zoveelste hulpmiddel dat kunst naar nieuwe hoogtes gaat tillen. Het gaat al zeker niet de "dood van creativiteit" veroorzaken, eerder het tegenovergestelde. Computers kunnen al lang al veel beter rekenen dan ons, dat betekent niet dat wij dat niet meer kunnen. Dankzij nieuwe technologie kunnen we juist veel meer en complexere berekeningen uitvoeren.

Ook acteurs gaan niet compleet verdwijnen. Ze zullen blijven voortbestaan in hun niches. Denk aan paard en kar van vroeger. Die heb je ook nog altijd, gewoon veel en dan echt wel veel minder en bijna eerder als curiositeit en toeristische attractie. Waarom? autos zijn gewoon op bijna alle vlakken beter. Zulke evoluties proberen tegen te houden uit sentiment voor de goeie oude tijd is iets wat ik wel kan begrijpen maar het is vechten tegen windmolens.

EDIT: Ik snap wel dat het voor artiesten een struikelpunt is dat die modellen getraind worden op hun werk maar als dat werk in het publiek domein zit... Ik zou het een enorm jammerlijke evolutie vinden als het antwoord hierop zou zijn dat ook stijlen getrademarked kunnen worden en afgebakend zouden worden door copyright. Dan krijg je echt de dood van creativiteit. Er valt ook iets te zeggen over het feit dat menselijke kunstenaars evengoed leren uit alle werken waar ze mee opgegroeid zijn en stijlen van elkaar kopiëren en combineren. Genoeg quotes van grote namen die leren hoe je moet "stelen".

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan