Science Fiction

● Nog een tweede alien film in ontwikkeling, deze van Ridley Scott
Ik denk dat ik hem in zijn alien universe liever zou zien terugkeren naar Android: David Goes Full Frankenstein ;p but all good. Prometheus en Covenant hebben hun flaws maar evengoed heel wat positieve punten. Kudos to Scott for leaving the beaten path. Dus ook nu weer curieus naar waar hij nu met de franchise heen wil. 86 jaar. Keep it up Scott! :bow:

Romulus krijgt ook nog altijd zijn eigen sequel, die dan hopelijk meer zijn eigen weg gaat uitstippelen in plaats van het bestaande corpus te volgen en dan krijgen we ook nog die Alien reeks van Noah Hawley... Xenos are so back! 👌

● Niet alleen de Xenos zijn terug, na Prey komen er volgend jaar ook 2 nieuwe predator films uit met nog meer in de pijplijn... know what this means. Some day soon we are gonna get an AvP reboot. :unsure: Beiden Predator films komen van Trachtenberg dus lichtjes optimistisch maar in tegenstelling tot de meesten was ik niet zo wild van Prey. Niet dat die slecht was ofzo, verre van, waarschijnlijk zelfs de tweede beste predator film (which unfortunately isnt saying much 😅) Over één ervan is al een beetje geweten. Verschijnt onder de titel Badlands waarin deze keer Elle Fanning de hoofdrol op zich neemt. "Badlands" doet me vermoeden dat we deze keer een nieuwe cowboys vs aliens voorgechoteld gaan krijgen ipv een vervolg op Midthunder's avontuur. De andere is geheimzinniger maar zou nog voor Badlands verschijnen. Trachtenberg speelt al lang met het idee van een "surprise predator" en zou wel geinig zijn maar lijkt me onmogelijk in deze tijden.

● Geen tweede seizoen voor Scavengers Reign 😢
Ronduit schandalig in feite. Toont nog maar eens dat men enkel nog geeft om het aantal gekeken minuten en met plezier bagger eindeloos verlengd terwijl men het al lang niet meer ziet zitten om nog kunst af te vaardigen. In een ver verleden toen studios nog door artiesten gerund werden en niet door number crunchers was daar veel meer ruimte voor. Gelukkig is daar nog A24 die wel nog vaak doelbewust als "patron saint of the arts" optreed want de hollywood legacy studios zijn niet veel meer dan schimmen van zichzelf waar nu enkel de allergrootste namen nog hun eigen projecten mogen kiezen en zelfs die zitten al vaak in een 1 for us, 1 for you wissel systeem.

Scavengers Reign doet eens te meer pijn omdat ze de cancellation aankondigen samen met die trailer van wat had kunnen zijn.
Er werd op het einde in de serie al naar gehint en deze trailer toont er duidelijk een grotere rol voor, de lens waarmee ze religie gingen uitlichten zag er bijzonder interessant uit. Jammer jammer jammer :headshake:

● Eerste trailer voor Turn Me On
Niet direct een origineel concept maar precies wel nog ietwat goeie uitvoering.

● Er is nog maar eens een nieuwe star wars trilogie aangekondig. Deze keer van Kinberg. Dus om samen te vatten...
c01e7a1qymzd1.jpeg

Volgens mij weten ze bij Disney zelf niet goed welke de eindmeet zullen halen en wanneer. 😅

● Eerste trailer voor The End
● De nieuwe van Oppenheimer is in aantocht. US release 6 december.
The-End%C2%A9-Final-Cut-for-Real.jpg

A post-apocalyptic story about a wealthy family living underground in a salt mine converted into a luxurious home two decades after the end of the world. An end to which they directly contributed.
zx90ymsyqtld1.jpeg

You had me at Oppenheimer but... "A Golden Age-style musical about the last human family on earth." :fingerguns_r: Tilda Swinton & Michael Shannon play mom & dad. :woohoo: Say no more!
6ueuflenfmld1.jpeg
This looks proper weird. :woohoo:

● Project Hail Mary wraps filming 🥳

● The Gorge krijgt van Apple in 2025 een theatrical release
7uol2x94qxud1.jpeg

Action Adventure Romance SciFi Horror. Phew. That's something. 😅
"Miles Teller and Anya Taylor-Joy play elite snipers – one American, the other Russian – stationed in watchtowers on opposite sides of a vast and highly classified gorge located in a faraway land whose exact location they’re not even allowed to know. Their mission? To safeguard the outside world from an undisclosed, mysterious evil that lurks within." Also Sigourney Weaver. Sign me up!

● Nog even wat reclame maken voor Pantheon.
Deze absoluut fenomenale reeks is al enkele jaren oud maar het eerste seizoen verschijnt vanaf 22 november op netflix. Geen excuus meer om deze niet op te pikken. Enorme aanrader, niet te missen!

● First the good news; Amazon zet zijn schouders onder de creatie van een Mass Effect serie. Dan het slechte nieuws; geschreven door Daniel Casey... Bekend van Fast & Furious 9. Yes that's the one they take a car into space. I guess that makes him a perfect fit cuz hey Mass Effect is also in space right?! Right? 😬
QAGn3f9.jpeg

In principe kan je met Mass Effect niet veel verkeerd doen. :oi22:
maar toch, definitely wouldnt put it past them en de schrijver boezemt absoluut geen vertrouwen in.

Laatst bewerkt:
Eeuwige zonde dat Scavengers Reign is gecancelled. Hopelijk pikt een ander platform het terug op!

Voor Mass Effect heb ik weinig hoop, dat wordt weer domme troep met op de koop toe nog overbodige 'moderne' thema's (in sci-fi) zoals gender in.

In Sci-Fi is gender nochtans al jaar een dag een hot issue lang voor het cool werd om daar op te haten. Zeker in Mass Effect met bijvoorbeeld Asari die non binair zijn en ook genetisch geheel anders in elkaar zitten als wij of bijvoorbeeld de Salarians die bijna geheel mannelijk zijn. Ook de Quarians en natuurlijk de Geth hebben hun eigen quirks op dat gebied. Daarnaast heb je ook een hele resem aan non conformerende en trans karakters en speelde ook geaardheid in Mass Effect een grote rol. Staat al sinds Mass Effect 1 bekend als de James T Kirk rondpoep simulator waarbij je elk alien race dat je tegenkomt kan afrijden.

Moest dat geen onderdeel zijn van de serie zou dat juist een gemis zijn en helemaal niet overbodig.

Trans en postgender is een heel natuurlijk element in veel sci-fi omdat het enerzijds in vraag stelt hoe courant dit is of hoe alien beschavingen anders kunnen zijn maar ook anderzijds omdat het onder de paraplu valt van transhumaniteit. Er komt een punt in technologie waarin we volledige controle verwerven over onze eigen morphologie waardoor sex en gender on the fly verandert kunnen worden. Ideaal om huidige normen en waarden onder de loep mee te nemen en ons te doen inzien hoe bekrompen we in feite nog zijn. De grootwerken in dat genre dateren al van de jaren 60 zoals bijvoorbeeld "The Left Hand of Darkness" van Ursula Le Guin.

Ook het Cyberpunk genre is er nauw aan verwant want eens je de "ghost in the shell" stage bereikt dan is gender (ghost) alles en sex (shell) niets meer. Je hoeft dan immers geen lichaam meer te hebben of je kan er verschillende al dan niet menselijke tegelijkertijd aansturen. Je kan zelfs een orgie met meerdere kopien van jezelf hebben met genitalien zo zot als je ze maar kan bedenken en dus veel ruimer dan het binaire van vandaag terwijl gender misschien eerder zou vervallen naar iets monolitisch met persoonlijke accenten en dus irrelevant gezien de volledige vrijheid er rond.

Laatst bewerkt:
● First the good news; Amazon zet zijn schouders onder de creatie van een Mass Effect serie. Dan het slechte nieuws; geschreven door Daniel Casey... Bekend van Fast & Furious 9. Yes that's the one they take a car into space. I guess that makes him a perfect fit cuz hey Mass Effect is also in space right?! Right? 😬
QAGn3f9.jpeg

In principe kan je met Mass Effect niet veel verkeerd doen. :oi22:
maar toch, definitely wouldnt put it past them en de schrijver boezemt absoluut geen vertrouwen in.

Ten eerste, damn Liara!
Ten tweede, veel niveau zal het met die Casey achter het stuur niet hebben. Maar misschien is't daardoor wel niet te woke.

Heb je het dan enkel over LGBTQ+ of ook over racisme, kolonisatie, klimaatrampen en dergelijke? Mass Effect zette al zwaar in op al die themas ruime tijd voor de rechterflank met markettingtermen als woke (en destijds sjw) begon te strooien. Als ze die zouden doodzwijgen of minimaliseren omdat deze nu woke zijn ga je niet veel meer overhouden. Die liggen mee aan de kern van de serie, daarin zit het meeste van dat universums diepgang. De technologisch geavanceerde rassen kijken neer op de nakomers, de councilmember races plaatsen zich boven de rest, de langlevende soorten achten zichzelf meerwaardig aan de kortlevende, ... De hele boodschap van het spel is dat we daar uit moeten groeien en met zn allen moeten leren samenleven, dat onze gelijkenissen belangrijker zijn dan de verschillen. Dat we samen sterker zijn en dat het de enige manier is om te overleven.

Ook je hele crew is enorm divers en je moet daarin regelmatig de plooien onderling glad strijken en inclusief zijn zodat iedereen zich gewaardeerd en begrepen voelt om je crew cohesie te bewaren want anders vallen ze af of sterven ze. Zelfs aan boord van je schip heerst aanvankelijk vrij openlijk racisme en discriminatie maar gaandeweg leren heel diverse alien culturen die in het wijdere universum praktisch op voet van oorlog leven met elkaar toch alsmaar beter met elkaar om te gaan en worden sommigen uiteindelijk zelfs zon buddies dat ze bereid zijn te sterven voor elkaar. Ook buiten het schip ligt racisme en discriminatie zowat aan de basis van alle grote conflicten in dat universum. De Quarians worden scheef bekeken omdat het nomaden zijn en worden onbetrouwbaar geacht, iedereen discrimineert de Geth omdat ze niet biologisch zijn. Tussen de Asari en Turians botert het ook voor geen meter omdat dat praktisch polar opposites zijn op zowat alle gebieden waardoor ze elkaar voor geen meter vertrouwen en natuurlijk heb je daar ook nog de Salarians die een genocidaal virus ontwikkeld hebben om een heel ras, de Krogans, van de kaart te vegen, en ga zo maar door, oh en iedereen haat de Hanar omdat het limburgers zijn. :oi22: Wij mensen worden aanvankelijk ook maar scheef bekeken omdat we noobs zijn maar op het toneel verschijnen met een dikke nek om u tegen te zeggen.

Hopelijk wordt het niet gewoon een actie spektakel want het zijn net al die intrapersoonlijke en culturele relaties die dat universum zo interessant maken. Als er in de serie geen race wars overkomen moeten worden of interspecies sex zit, then what are we even doing here? :hurrr:

● Talking about F&F9 and Vin Diesel in space...
aaruq457ra0e1.jpeg

Eerste foto van Riddick: Furya, de enige Diesel in space die de moeite is.

● Also, ik ben ze niet in detail aan het lezen, enkel de koppen maar de reviews van HBOs Dune: Prophecy zijn aan het binnenkomen en meeste zijn sterk positief maar niet unaniem lovend. De 2 kleppers van Villeneuve zijn nu ook wel een enorme zware act om te moeten volgen dus misschien verwachtingen maar wat bijstellen. Die monumentale epiek van de films zullen we waarschijnlijk in de serie niet moeten verwachten. Ook net geleerd dat het eerste seizoen maar 6 afleveringen omvat. Y u do this HBO. 😔

● 2e trailer voor docudrama 2073

Laatst bewerkt:
Ik zag hier een review van op YT en wist er het bestaan niet van af. Een kortfilm die onlangs uitkwam met William Shatner als Kirk.

Om even voort te gaan op die laatste kortfilm die vloet deelde, OTOY is eigenlijk een technologie bedrijf dat zich bezighoudt met cutting edge tech rond rendering. Ze hebben in het verleden al vaker documentaires gemaakt rond Star Trek en zijn er een soort archief van aan het bouwen voor toekomstige generaties. Met die kortfilm te checken was ik nog eens wat aant rondgraven in hun kanaal en ontdekte dat ze voor 2001 Space Odyssey een gelijkaardig archiverings project hebben opgestart.
Misschien wel de beste 2001 docu ooit gemaakt? 👌

● Eerste trailer voor The Gorge

● Steven Spielberg zijn volgende zou John Scalzi's Old Man's War worden. Fantastisch boek dat hard gaat en zeker in de handen van Spielberg enorm zou kunnen schitteren op het grote scherm, niet enkel met spektakel maar ook met behoorlijke diepgang.
fWJ30cN.jpeg

Gaat over een hoop gepensioneerde 75+ers die na hun civilian life zich inschrijven voor de colonial defense force wat neerkomt op hernieuwde jeugd in ruil voor dienstplicht en dat in een hot universe dat wemelt van vijandig leven. En dit is slechts de start, twists en turns galore en mooie exploratie van ouderdom en wijsheid tov de impulsiviteit van jeugd die zich onsterfelijk waant en nog zoveel meer.

● Nieuwe teaser voor Alien: Earth
Zegt nog altijd niet veel, om niet te zeggen praktisch niets maar wel dat jaartal. 2120. Dat is maar 2 jaar voor de setting van de originele Alien film.

● Joseph Gordon-Levitt is set to direct an untitled AI thriller for T-Street Productions, the production company of Rian Johnson, with Anne Hathaway to star. Nog geen plot details maar Levitt zou het script geschreven hebben samen met Kieran Fitzgerald, die eerder de 2016 Oliver Stone's Snowden neerpende. Doet me denken dat dit wel eens een deftige non splody AI thriller zou kunnen worden met een veeleer technische angle. 🤞

● Eindelijk, 17 januari is het zover; Severance S2

● Trailer voor Love Me
● Kristen Stewart & Steven Yeun veroveren harten in sci-fi romance Love Me op Sundance.
The film is centered on a sentient ocean mapping buoy and data archive satellite who find love, long after humanity has vanished from the face of the Earth. The satellite, named Iam, loaded with all of earth's recorded history is played by Yeun while Stewart portrays the buoy named Me. Self-Identity will be one of its major themes.

I dunno about you guys but this sounds all sorts of awesome. :woohoo:

● Trailer voor het 2e seizoen van The Last of Us

● Dune Prophecy hernieuwd voor een 2e seizoen door HBO
● Het plan voor silo was om het volledige verhaal te brengen in 4 seizoenen en gezien Apple zo net in een keer groen licht gaf aan die twee opvolgende seizoenen krijgen de makers hun zin.

● Robot Dreams trailer. Had nog niet van deze gehoord maar paar keer tegengekomen in end of year lijstjes

● Poster voor Flying Lotus nieuwste
x5jhunp8sf6e1.jpeg

● Flying Lotus is back baby. Ik kon Kuso wel smaken maar begrijp best dat die niet voor iedereen was. 😅
Deze ziet er iets traditioneler uit maar zal ongetwijfeld ook weer een vrij trippy richting uitgaan.
"A woman wakes up on a distant planet and finds the crew of her space station viciously killed. Her investigation into what happened sets in motion a terrifying chain of events."

● Announced during Sony's CES 2025 press conference; Helldivers 2 film in production
Game trailer;
Ook Horizon Zero Dawn zou een live action film krijgen

S3 wordt nu gefilmd, en S4 is ook aangekondigd. De serie kan zo tot de eindconclusie komen.

Niet echt spoilers hier verhaal gewijs, maar meer een tijdlijn.

De boeken

1. Wool (S1 en 2)
2. Shift (S3?)
3. Dust (S4?)

4. Een aantal kortverhalen bonus

S2 eindigt waarschijnlijk bij het einde van boek 1. Dat boek was misschien net te veel om in 10 episodes van 1 seizoen te proppen. Maar S2 sleept toch wat te veel hierdoor.

S3 wordt wel een seizoen met veel big reveals dan gezien de aard van boek 2 (Shift). Het is een prequel die even honderden jaren terug gaat in de tijd. We leren eindelijk alles over het hoe en waarom van de silo(s). En oa de vorige revolutie en veel meer.
Dat boek werd ook heel goed onthaald.

S4 zal waarschijnlijk mooi het verhaal afsluiten terug in de S2 tijdlijn met de gebeurtenissen uit boek 3 (Dust). Dit seizoen zou wel eens korter kunnen zijn dan 10 episodes.

Laatst bewerkt:
Halverwege Silo S2. Loving it. :love2:
Niet vertrouwd met de boeken dus ga de spoiler hierboven ook niet openklikken maar als ze dit niveau kunnen blijven aanhouden wordt dit een enorme topper die wel eens vrij hoog in best of all time lijstjes zou kunnen eindigen.

● 21 Februari verschijnt eindelijk het tweede seizoen van Pantheon op netflix. Wie deze nog niet meepikte op AMC+ of prime, now is your time! Te veel reclame voor deze bestaat niet dus bij deze;
● Nog even wat reclame maken voor Pantheon.
Deze absoluut fenomenale reeks is al enkele jaren oud maar het eerste seizoen verschijnt vanaf 22 november op netflix. Geen excuus meer om deze niet op te pikken. Enorme aanrader, niet te missen!

● a new trailer and a shitton of Mickey 17 posters and they're all awesome!
qwivg1orikee1.jpeg
mick177.jpg

Mickey_17_FINAL.jpg
3uta1mseksee1.jpeg

● Trailer voor Creep Box
Low budget indie flick maar best intrigerende trailer. Zou deze wel eens willen checken als ik hem te pakken krijg.

● Teaser voor Noah Hawley's Alien Earth
8QHs9OM.png

Laatst bewerkt:
Halverwege Silo S2. Loving it. :love2:
Niet vertrouwd met de boeken dus ga de spoiler hierboven ook niet openklikken maar als ze dit niveau kunnen blijven aanhouden wordt dit een enorme topper die wel eens vrij hoog in best of all time lijstjes zou kunnen eindigen.

● 21 Februari verschijnt eindelijk het tweede seizoen van Pantheon op netflix. Wie deze nog niet meepikte op AMC+ of prime, now is your time! Te veel reclame voor deze bestaat niet dus bij deze;
Vorig weekend Silo S2 uitgekeken en het wordt steeds beter naar het einde toe! Ik vind S2 zelfs iets beter dan S1.
Ik kijk al uit naar volgende seizoenen!

Pantheon...loved it! Laat maar komen zou ik zeggen!

Jaren terug de Silo-boeken gelezen. Indertijd vond ik die schitterend. S1 vond ik persoonlijk maar matig, misschien omdat de spanning er wel wat af is als je het verhaal al kent. Maar toch benieuwd naar S2.

Vorig weekend Silo S2 uitgekeken en het wordt steeds beter naar het einde toe! Ik vind S2 zelfs iets beter dan S1.
Ik kijk al uit naar volgende seizoenen!

Pantheon...loved it! Laat maar komen zou ik zeggen!
Eerste 6 afleveringen van Silo S2 vond ik redelijk matig. Laatste afleveringen dan wel weer goed. Wel benieuwd naar S3 (na de laatste 5 minuten in de laatste aflevering).

Eerste 6 afleveringen van Silo S2 vond ik redelijk matig. Laatste afleveringen dan wel weer goed. Wel benieuwd naar S3 (na de laatste 5 minuten in de laatste aflevering).
Het kwam idd traag op gang maar halverwege vond ik het wel in een stroomversnelling komen.

Goed om te horen dat seizoen 2 van Silo toch terug beter wordt naar het eind, had al wat schrik na de eerste reactie's hier. "Trage" afleveringen storen me over het algemeen niet superhard, dus ik kijk er nu toch wel naar uit! Zal pas voor binnen enkele weken zijn, eerst nog mijn HBO Max abo uitdoen. En dan nog Severance, die heeft voorrang. :love:

Daar is deze thread voor, heb hier zelf ook al mooie dingen opgepikt! Ik ben vrij obsessief bezig met lijstjes en filters op IMDB waardoor praktisch niets door de mazen van het net kan glippen en als ik iets tegenkom dat de moeite is zwier ik het er hier sowieso tussen.

random classic pic cuz why not;
eagle_kp09_2048.jpg

The pillars of creation, Eagle Nebula - M16, 20 lichtjaar breed, 6500 lichtjaar afstand.
Always looking for that next fix of wonder. :woohoo:

Jep Silo S2 ondertussen uit en... *chef's kiss. Weer serieus van genoten. Bring on season 3!

● Werner Herzog komt met een nieuwe docu; Theater of Thought
Het onderwerp is de werking van het brein dus waarom hier in de Sci-Fi thread? In typische Herzog stijl meandert hij zijn weg naar antwoorden over verschillende topics heen gaande van het visueel uitlezen van dromen en brain to brain communication met Brain Computer Interfaces tot quantum computing. Tot voor kort was dit allemaal science fiction, vandaag realiteit op de rand en binnenkort mainstream. Hopelijk in de stijl van zijn eerdere Lo and Behold: Reveries of the Connected World. Het is Herzog dus we kunnen ons verwachten aan een atypische prent vol bizarre detours.

● Mark Strong joins Apple's Neuromancer
9997b7b392941f2716c9e13276f796f1.jpg

Neuromancer is een legendarisch boek en zowat de grondlegger van het cyberpunk genre dus elk beetje nieuws ervan gaan we op de voet blijven volgen. :biglaugh:

● Escape from the 21st Century Trailer
3 losers ontdekken dat ze door de tijd kunnen reizen door te niezen. Yes really. ;p
Wordt wat vergeleken met Scott Pilgrim vs. the World wat best high praise is als je het mij vraagt.

● Poster voor Can I Get a Witness?
13tydpb52yge1.png

De log lines zijn wel lachen
themoviedb; It's the future and we’ve solved all the world’s problems: mitigated climate change, eradicated poverty, achieved trans-species equality. Teenage artists have to record how we do it. It’s Kiah’s first day on the job.
> sounds great!
imdb; Set in the near future when technology and travel are almost completely banned, where in order to save the planet, "death is everyone's job". People who turn 50 take the sacrifice while teenage artists document it.
> oh 😅

● Trailer voor The Fantastic Four
De meest ingenieuze wetenschappers op aarde die door tijd en ruimte reizen en het opnemen tegen de buitenaardse Galactus en dat alles in een leuk retrofuturistisch design. Hopelijk weet Marvel nog eens sci-fi af te leveren van de bovenste plank. 🤞

● Jurassic World Rebirth trailer
jurassic_world_rebirth_teaser_poster_2025_by_mrandrew7w7_dij5ztm-fullview.jpg

Rebirth? zeg maar Reboot. De vorige trilogie wordt precies gewiped en imo is dat een goeie zaak. Nooit echt fan geweest van Trevorrow en al zeker niet van zijn Jurassic World trilogie 🤮 Gareth Edward heeft voor mij al wel serieus wat knap werk afgeleverd (Monsters, Godzilla, Rogue One, The Creator). Hopelijk weet deze de franchise haar vergane glorie te herstellen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan