Science Fiction

● Nieuwe poster en trailer voor de Toxic Avenger
8entwqvsjzgf1.jpeg

Elijah Wood is never gonna play a normal person ever again is he? :biglaugh:

● Trailler voor het uit Japan afkomstige near future sci-fi drama Happyend
In near-future Tokyo, the threat of a catastrophic quake looms. Two friends prank their principal before graduation, leading to school surveillance installation.

● Poster voor Action Comedy Sci-Fi Thriller Cold Storage
When a mutating, highly contagious fungus escapes a sealed facility, two young employees - joined by a grizzled bioterror operative - must survive the wildest night shift ever to save humanity from extinction. Yup, sounds good! 👌
ahfje099c7hf1.jpeg

● Ik snap niet echt hoe dit blijft vernieuwd worden but here it is, Invasion S3 trailer. 😅
High production slop met veel irritante kinderen. Will prolly hatewatch again. WAJO!

● Nadat Apple vorige maand een eerste tipje van de sluier lichtte
● Apple licht na maanden een eerste tipje van de sluier op rond Vince Gilligan's (X-Files, Breaking Bad, Better Call Saul) mysterieuze nieuwe reeks "project Wycaro 339" waar ze nu eindelijk de echte titel van onthuld hebben. Pluribus premiert op Apple TV+ op 7 november.
This is one weird teaser. Best vreemd en geheel niet wat ik verwachtte. Maar geen erg, ik hou wel van vreemd. Benieuwd! Pluribus is a genre-bending original in which the most miserable person on Earth must save the world from happiness. :thinking: Revolution in a skinner box world? Alhoewel die tagline, Happiness is contagious, samen met dat petrischaaltje eerder doet denken aan soort engineered virus of misschien zelfs besmettelijke protein disorder a la creutzfeldt-jakob die dopamine huishouding in overdrive pusht? Ben ook wat aant graven geweest naar mogelijke betekenissen van de titel. Letterlijke vertaling uit het Latijns komt neer op het meervoud van veel; "vele velen". Tevens ook de naam van een vroege multiprocessor die dienst deed als een van de eerste switches waar een voorouder van het internet, ARPANET, op steunde voor packet transmissie. Maar ik vermoed dat ook dit er voor iets gaat tussen zitten; https://en.wikipedia.org/wiki/E_pluribus_unum
they just gonna keep on teasing Pluribus
Als je die nummer belt;
An automated voice says "Hi Carol, we're so glad you called. We can't wait for you to join us. Dial 0 and we'll get back to you via text message"

If you dial 0 you get this text message.

"Please know your life is your own, Carol. You have agency!

● OpenAI zal waarschijnlijk donderdag GPT5 lossen en hell, het is weeral bijna een maand geleden dat ik nog reclame gemaakt heb voor Pantheon right? 😅 GPT5 etaleert alvast goeie smaak. AGI confirmed. ;p
zrleio8sjugf1.jpeg

Something about this really tickles me the right way. Misschien dat recommendation engines eindelijk wat nuttiger gaan worden.

● De reviews voor Alien: Earth zijn aan het binnekomen. In Noah Hawley we had faith en het ziet ernaar uit dat dat geloof niet misplaatst was.
Empire Magazine noemt deze de Andor van het Alien universe. :woohoo:

12 Augustus! 💪

Poster-Alien-Earth-ChestBurster-Grievity-PS.jpg
new-poster-for-alien-earth-v0-bsut63rbn6xe1.jpeg
Alien_Show_Poster-1.jpg

s-l1200.jpg
MV5BYjA3NjVmNGYtOWZiZS00N2I1LWIwNDEtNmE4YjAyMTQ4NjQ0XkEyXkFqcGc@._V1_.jpg
28215bf9-3434-4063-acc7-b25c0fe8c4f2.jpg

a0b2b6bb89d18229b66dce487b213690.jpg

"In 2120, Mother Earth is expecting."
"We Were Safer in Space."

All aboard the hype-train! 🚂

Opende toen op een film festival; Fantastic Fest. Krijgt 29 augustus een brede release, normaal ook bij ons. Het feit dat ze er 2 jaar op gezeten hebben voorspelt waarschijnlijk weinig goeds. 😅

Reviews zijn nogal all over the place. Wel 92% in aggregate op RT
Critics consensus volgens RT; "Like the original, The Toxic Avenger isn't for everyone – but viewers seeking an extremely gory, extremely silly good time won't be disappointed."

Zal prolly snel erna ook wel op VOD uitkomen. Deze gaat prolly geen potten breken but let's hope it's at least somewhat entertaining. 🤞

WTF was dit 😂
Grotendeels spoilervrije bemerkingen;

Ik denk dat ik de lage score begrijp maar zelf vond ik deze best goed. Mikt denk ik op een veel te niche publiek maar ik was gelukkig 100% hun target demographic. Ik vermoed dat de gemiddelde mens dit ziet en denkt dat het allemaal absurd zwaar overdreven is. I can tell you it is not. 😅 Dit is de silicon valley mindset en heel veel van wat je terugziet zijn doorgetrokken parallellen uit de echte wereld. Jeff is de ietwat terughoudende progressive (not an oxymoron) genre Hassabis of Amodei, en denkt dat zijn macht geoorloofd is omdat hij het goed meent en meer aandacht geeft aan veiligheid en impact op mens en maatschappij. Venn daarentegen is een Musk/Zuckerberg/Thiel hybrid, aanhangers van het meer traditionele move fast and break shit SV mantra, nu letterlijk nu ze technofeudalist trekjes gekregen hebben en invloed uitoefenen op de witte huis administratie. Randall heeft dan weer vleugjes Bezos, Pichai en Nadella als niet door idealisme maar door nummers gedreven iemand. Souper is een bottomfeeding nobody en tegelijkertijd everybody die hoopt door de groten uitgekocht te worden, zowat elke founder die in LA rondloopt.

Sommige parallellen zoals die waar Venn, de rijkste mens op aarde, de macht heeft om in ons land het licht aan en uit te zetten, daar zullen vele mensen wel meezijn dat dit slaagt op Musk die bijvoorbeeld met een druk op de knop de frontline in oekraine en elders kan veranderen door starlink in of uit te schakelen. Of wanneer ze aanhalen dat hij heelder stukken Hawai heeft opgekocht voor zijn toekomst te verzekeren heeft denk ik ook hier de media al gehaald. Ook de anderen praten over hun bunkers en kan misschien vreemd en absurd overkomen dat niemand in de film daarvan opkijkt maar dat is dus wel degelijk een ding in Silicon Valley kringen. Iedereen die iemand is; van Altman (Big Sur), Musk en Thiel (nieuw zeeland), Bezos en Zuck (Hawaii), ... die hebben allemaal hun eigen gigantische luxe bunkers om het einde van beschaving in uit te zitten. Ook dat Venn het narratief mee kan bepalen door het finetunen van sentiment op zijn social media netwerk is vrij on the nose obviously weer Musk/Zuckerberg.

Maar dan halverwege de film lijkt de film voor velen waarschijnlijk volledig te ontsporen. Als ze daar bijvoorbeeld beginnen over het opkopen van landen of het creëren van techno utopian states. Well... 😅
Tech moguls hebben over heel de wereld verschillende stukken land gekocht van loesje overheden om er "vrijstaten" van te maken. Of beter gezegd, technofascist states met CEOs als godkings. Prospera in Honduras, maar ook in Groenland, in Zuid Afrika, Latijns Amerika en internationaal water is men zulke stadstaten op poten aan het zetten. Salvador werd ook genamedropt als digital state experiment en inderdaad die hun bitcoin nation project is er een dat Bukele werd aangesmeerd door Silicon Valley cryptolords. Klinkt allemaal insane maar het is echt een ding met gigantisch grote namen en heel veel geld achter;

uiteindelijk overwegen ze dan een coup op Amerika zelf en ook dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Curtis Yarvin, een vriend van Thiel en kennis van JD Vance is basically een real life comic book villain en heeft een heel manifesto geschreven dat uitlijnt hoe de tech elite de US moet omverwerpen en waarom dit wenselijk is. Bizar genoeg krijgt die in billionaire kringen serieus wat gehoor

Of wanneer ze verwachten binnen 5 jaar in een post scarcity maatschappij te leven waarin je je brein kan uploaden. Klinkt voor de meesten prolly nog als pure science fiction maar in Silicon Valley is dit niet enkel standaard cafepraat maar een scenario waar velen effectief rekening mee houden. Beginnen ze daar ook nog eens over de invloed van Ayn Rand op startup culture, alsook met termen te strooien als transhumanisme en singularity waar de meeste normale mensen (lees; mensen die niet op dit forum zitten ;p) nog nooit van gehoord hebben en dan kan ik die lage score best begrijpen. Ik viel bijna uit mijn stoel toen ze daar ineens termen erbij sleurden als P doom, Accels, utilitarian functions, Deccels, ... Moest mezelf even in de arm knijpen. Heb daar letterlijk nog nooit iemand in real life over bezig gehoord en hier zit het ineens in een mainstream film. Voor velen gaat het denkik een hele hoop nietszeggend techno buzzword gebrabbel zijn maar het slaagt echt wel op iets. Nu ja, buzzwords uitkramen is natuurlijk ook een deel van de cultuur. ;p

On a somewhat related note;
Livestream voor de onthulling van GPT5 is ondertussen bevestigd voor 19:00 uur deze avond.

Post Altman net dit
ya2bw0ox1ihf1.png

Ok hype creëren... maar is een foto van de death star die uitrijst boven het planeetoppervlak dan echt de beste manier om dat te doen? 😅
Die mannen zijn het allemaal vrij hoog in hun bol aan het krijgen en met bedrijven als Palantir en Anduril, recente SV "parels" of oude getrouwen zoals Starlink, SpaceX, en de giganten hun cloud infrastructuur waar heel wereld op draait hebben zijn ze zoveel macht in hun handen aan het concentreren dat als ze beslissen naar hun grootheidswaanzin te handelen dit effectief enorm verstrekkende gevolgen kan hebben.

Anciens hier rollen prolly met hun ogen omdat ik hier al 20 jaar over transhumanisme bezig ben en anders maakt die h+ in mijn avatar dat wel duidelijk. Vond het bijzonder geinig om een toch nog steeds vrij niche subcultuur waar ik mezelf onder reken, om de gestoorde uitwassen daarvan zo op de korrel genomen te zien worden en in veel diepgaander detail dan ik had durven verwachten. :biglaugh: Film is verre van perfect, zeker naar het einde toe overblijft die een beetje zijn welkom en maakt die een vreemde onnodige wending die ik niet echt vond passen. Maar als je beetje mee bent met wat er momenteel allemaal speelt in silicon valley en de geesten van de tech elite en zin hebt in een Don't Look Up on the nose fauxsatire is deze meer dan ok.

Laatst bewerkt:
Kvind die Kurtzman tegenwind toch maar wat vreemd soms. Discovery S01 en S02 waren echt geweldig (de rest heel wat minder), Picard S03 was geniaal en Strange New Worlds is de beste Star Trek sinds Deep Space Nine. Dat die maar zo bezig blijft :)

Kvind die Kurtzman tegenwind toch maar wat vreemd soms. Discovery S01 en S02 waren echt geweldig (de rest heel wat minder), Picard S03 was geniaal en Strange New Worlds is de beste Star Trek sinds Deep Space Nine. Dat die maar zo bezig blijft :)
Ik heb niks met Discovery en Picard s03 vond ik ongeïnspireerd, maar Strange New Worlds kan ik wel pruimen. De animatiereeksen onder Kurtzman vind ik wel goed, "Lower Decks" heeft zijn momenten (de grappen vallen wel vaak in het water, het is beter als het even semi-serieus wordt) maar vooral "Prodigy" was verrassend goed ondanks het jonge doelpubliek en de tegenvallende kijkcijfers. Ondanks dat het gericht is op een jong publiek, heeft deze laatste series meer nuance dan de meeste andere Star Trek reeksen.

●Trailer voor Cold Storage is here.
● Poster voor Action Comedy Sci-Fi Thriller Cold Storage
When a mutating, highly contagious fungus escapes a sealed facility, two young employees - joined by a grizzled bioterror operative - must survive the wildest night shift ever to save humanity from extinction. Yup, sounds good! 👌
ahfje099c7hf1.jpeg

● Tweede trailer voor The Occupant.
Mystery Sci-Fi Thriller. Iets zegt mij dat dit geen vette wordt maar trailer ziet er best nog goed uit.

● Eerste trailer voor Motherland. "Set in an alternate present society where the state frees all parents from the burden of raising children."
Interessante premisse maar de trailer grijpt me niet meteen. T'is een debuutfilm dus willing to cut some slack.

● In tegenstelling tot deze trailer. This looks hella awesome. :biglaugh:
On his first flight through time, Arco (10) crash lands from the year 3000 into our near future. His fall is witnessed by a little girl, Iris, who helps him return home. Sci-Fi Fantasy, hand drawn animation. Limited US release 14 November

@ilgonwe postte hem een tijdje terug reeds in de trailerthread maar voor completionist OCD redenen mag deze hier niet ontbreken;
Release; 17 December

● Another month, another cryptic Plur1bus teaser from Apple. 😅
● Apple licht na maanden een eerste tipje van de sluier op rond Vince Gilligan's (X-Files, Breaking Bad, Better Call Saul) mysterieuze nieuwe reeks "project Wycaro 339" waar ze nu eindelijk de echte titel van onthuld hebben. Pluribus premiert op Apple TV+ op 7 november.
This is one weird teaser. Best vreemd en geheel niet wat ik verwachtte. Maar geen erg, ik hou wel van vreemd. Benieuwd! Pluribus is a genre-bending original in which the most miserable person on Earth must save the world from happiness. :thinking: Revolution in a skinner box world? Alhoewel die tagline, Happiness is contagious, samen met dat petrischaaltje eerder doet denken aan soort engineered virus of misschien zelfs besmettelijke protein disorder a la creutzfeldt-jakob die dopamine huishouding in overdrive pusht? Ben ook wat aant graven geweest naar mogelijke betekenissen van de titel. Letterlijke vertaling uit het Latijns komt neer op het meervoud van veel; "vele velen". Tevens ook de naam van een vroege multiprocessor die dienst deed als een van de eerste switches waar een voorouder van het internet, ARPANET, op steunde voor packet transmissie. Maar ik vermoed dat ook dit er voor iets gaat tussen zitten; https://en.wikipedia.org/wiki/E_pluribus_unum
Another tidbit that says absolutlely nothing; Rhea Seehorn says walking on the set of her new Vince Gilligan series “Pluribus” was emotional.
“I got to see some of the exterior sets when they were still building them, and they let me write my name in a concrete slab that’s under one of the sets that is key — I’ll tell you which one it is later — but I was just running around crying, high-fiving construction people,”

● Coming to a Future near you. Taiwan komt met een nogal angstaanjagend actuele reeks; Zero Day Attack die de aanloop en gevolgeven van een Chinese aanval en invasie in kaart brengt.
Laten we hopen dat dit een toekomst is die we kunnen afwenden maar daar lijkt het niet echt op. 😕

● Star Wars Starfighter flies into production
star-wars-starfighter-first-look-revealed-as-amy-adams-matt-smith-and-more-join-the-movies-cast-ab9168.jpg

Deze lijkt effectief van de grond te komen (pun intended). Productie is begonnen en full cast list is bekend gemaakt. Van de partij; Ryan Gosling, Matt Smith, Mia Goth en Amy Adams. Shawn Levy zal regisseren. (Deadpool & Wolverine, Free Guy, Night at the Museum, Real Steel, ...) Nog niets geweten over plot, zal vermoedelijk over een starfighter gaan. 😅 Echt excited worden voor een nieuwe Star Wars film gaat mij niet goed meer af maar is wel een leuke cast list. We'll see.

● Lanthimos is back baby! En dat met zijn remake van Save the Green Planet. 🥰
y2jimz3kuklf1.jpeg

Small spacecraft comparison chart

Medium spacecraft comparison chart

Starship comparison chart

Massive ship comparison chart

Je kan ze openklikken en inzoomen maar voor beste ervaring kan je ze beter downloaden.
EDIT: scrap that, zijn te groot en willen hier niet inladen.

Name your Top 5 Favourite Space ships go go go! :woohoo:

Kga er denkik zelf nog even over moeten nadenken maar de UNSC Pillar of Autumn zal altijd een speciaal plekje in mijn hart krijgen. :support:
Sowieso fan van alle halo schepen, van de kleine single seaters tot de planet size mastodonten. Dat contrast van die brute industriële stijl van de aarde, zoals hieronder de UNSC Infinity
FEDEE07D94CE661990CC380328FA117163237210

tov die sleek purple curves van de convenant. *cheff's kiss.
4qugwn9s44jb1.png

Some measly Star Destroyers in there for scale. :hurrr:

aJ7hxwLOC9z0YN3LMQZ9xHlfLP9d7Sa9Nq5y_fo62cs.jpg

:love2: Totally with you on that. Serieus wat uren op gesleten. :biglaugh:

@Conradus Je hebt het dan vermoed ik over Niven's Ringworld en niet die van Halo of Elysium? Dat moet inderdaad denk ik wel één van de grootste structures out there zijn. Misschien zelfs het allergrootste superstructure beschreven in fictie? :thinking: Voor de niet boekenlezers, dat is een ringwereld met een diameter van 300 miljoen kilometer wiens omtrek dus ongeveer gelijk is aan de baan die de aarde rond de zon trekt.

M'n favo schip is sowieso de USS Enterprise NCC-1701-D.
Gevolgd door de Battlestar Galactica (2003).
Geen toeval dat dat ook 2 favo reeksen zijn natuurlijk.

Voor de rest zou ik toch ook eens stevig moeten nadenken :thinking:

Jep, boeken Ringworld. Dat ding dat zo groot was dat het alle massa uit dat zonnenstelsel heeft gebruikt (en dat ze dan tot de conclusie kwamen dat een effectieve Dyson sphere (?) bouwen toch niet zo praktisch is.

@vloet True dat. Hoort er bij mij prolly ook bij. Iconischer dan deze wordt het echt niet. :bow:
Zelfs de Millenium Falcon kan niet aan diens reputatie en legacy tippen.

Ik heb echt al veel moeite moeten doen om er een top 10 van te maken. Had to cut out some real famous beauties. :cry2:

1. USS Enterprise NCC-1701-D
Ik was nog aan het twijfelen om voor de OG te gaan maar nee die van Picard is ondertussen echt wel de enterprise. Sorry Kirk.
KzFDUSn.jpg

2. Rama
Het mysterie rond deze maakt het een van de meest alien aanvoelende schepen in fictie.
xjqtWkI12IhDzsvemExmxRHwuASem4AYAlSpfTjPRIw.jpg

3. The Event Horizon
Dit schip heeft karakter. Een slecht karakter, maar karakter. ;p
KzK62Bn.jpg

4. SA-43 Hammerhead (Space: Above and Beyond)
Als ik maar één personal fighter kan kiezen wordt het denk ik deze. Hun thuisbasis, de USS Saratoga mocht er trouwens ook zijn.
e1h3elkxr02b1.jpg

5. ISV Venture Star (Avatar)
De wetenschappelijke uitwerking van deze doet mijn hart sneller slaan.
2.png

6. Tyranid Kraken Hive Fleet (Warhammer 40k)
Moest natuurlijk 1 bioship tussen zitten en dan zijn deze toch wel bij de meest formidabele.
Kzfxylt.jpg

7. Naboo Royal Starship, a modified Nubian J-type 327 (Star Wars)
The sleekest retro space hot rod in their galaxy and ours.
zzD0WLQ.png

8. Beetje valspelen met Dune; Ornithopters are cool and all maar goddamn...
Harkonnen Gunship
KzqhQwb.jpg

Spice Extractors (ok technically not ships maar worden wel rondgevlogen.)
Kzq4Zdb.jpg

Spacing Guild Heighliner
10cpr4a3gwu71.png

Padishah Emperor Shaddam Corrino IV zijn persoonlijke Lighter en Hutment
scale_1200

I could keep going honestly, die Sardaukar cruiser, die Atreides Frigate en Troop transporters, Imperial envoy ship, ...
Kzal me ook maar beperken tot Villeneuves Dune maar die designs voor Lynch zijn film en Jodorowski's zijn ook vrij adembenemend. 😅

9. USG Ishimura
Een industriële juggernaut mag ook niet ontbreken. Ik was eerst nog aan de Nostromo (Alien) aan het denken maar commercial towing got nothing on Dead Space's Planet Crackers.
4k-rendering-and-planing-of-the-usg-ishimura-v0-db5vctt65z7b1.png

10. Old Bessie, the Planet Express ship (Futurama)
161772.gif

Beargumenteer gerust wat er mist of welke in jouw top zouden zitten.

Laatst bewerkt:
Homeworld :love2:

Don't kill me over this want het is praktisch heiligschennis in sci-fi nerd kringen maar was niet zo'n fan van Firefly/Serenity. Vind het zelf jammer. 😔

Haha Kuifje's raket ook wel een iconische inderdaad. Heb die dubbele hardcover van Raket naar de maan / Mannen op de maan hier liggen. Had prolly een retrorocket in mijn top moeten opnemen want die domineerden zowat de hele geschiedenis van science fiction. :thinking:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan