Foundation was inderdaad weer volop genieten maar wat een hartverscheurend einde man.

Als je het gezien hebt weet je over wie ik het heb... Dat die volgend seizoen een gruwelijke dood moge sterven. ><
● Romantische timetravel shenanigans gaan al decennia mee. Hell de granddady of em; The Time Machine introduceerde dit al met de protagonist die gedreven werd door de dood van zijn vrouw. Ondertussen is het met films als About Time, Palm Springs, Somewhere in Time, The Time Traveler's Wife, Midnight in Paris, ... praktisch een genre op zich geworden. One More Shot vervoegt dat rijtje maar neemt zichzelf duidelijk niet zo serieus en boost serieus de comedy angle.
● Doug Liman (Edge of Tomorrow, The Bourne Identity) werkt aan een XR sci-fi film getiteld Asteroid. XR als in extended reality en deze zal dus enkel te kijken zijn via dedicated hardware zoals de Index, Quest, Vive, PlaystationVR, ... "A group of strangers takes a used Russian Soyuz rocket to a nearby, treasure-laden asteroid in a modern-day "gold rush" for a chance at unimaginable wealth." Making up that group of strangers are several marquee names including Hailee Steinfeld, Rhenzy Feliz, Ron Perlman, Freida Pinto, Leon Mandel, and DK Metcalf. Yes please.
● Eerste shot van Sam Rockwell in Gore Verbinski's Good Luck, Have Fun, Don't Die
Zegt nog niet zoveel maar deze is nieuw voor mij en klinkt als een behoorlijk interessant project; A man from the future travels to the past and recruits the patrons of a Los Angeles diner he arrives in to help combat a rogue artificial intelligence. Rockwel wordt vergezeld door Haley Lu Richardson, Michael Peña, Zazie Beetz & Juno Temple.
● Na Captain America, Capitaine France.
● Jean Dujardin takes lead in een franse remake van The Incredible Shrinking Man. Zal waarschijnlijk maar een zwak afkooksel van het
origineel zijn maar zal hem wel eens checken. Komt uit 22 Oktober.
● Frankrijk going all in on sci-fi it seems. Deze, Dog 51, over hoe het gebruik van AI in law enforcement van Parijs een surveillance state maakt ziet er dan prolly nog het interessantste uit. Leuke cast ook; Gilles Lellouche, Adèle Exarchopoulos, Louis Garrel, Romain Duris, Valeria Bruni Tedeschi, Artus, Lala &ce, Stéphane Bak, and Thomas Bangalter. Jawel Bangaltar als in Daft Punk Bangaltar.
● When an astronaut (Kate Mara) crash lands back to Earth, a General (Laurence Fishburne) places her in quarantine for rehabilitation and testing. As disturbing events unfold, she fears that something extraterrestrial has followed her home. Could very well suck en prolly niets dat we nog niet gezien hebben maar ik zie Mara en Fishburne wel graag bezig dus staat bij deze op de menu.
● Koreaanse apocalyptische film; The Great Flood verschijnt 19 december op Netflix
● Iemand deze nog aan het volgen? Dat eerste seizoen was effectief fantastisch maar seizoen 2 maakte zo'n nosedive dat ik afhaakte. Snap niet goed hoe al die klassebakken zoals Outer Range en Night Sky gecancelled worden terwijl ze deze vrolijk blijven vernieuwen, ondertussen al voor een 4e seizoen.
● Nieuwe poster voor Lanthimos' Bugonia.
● Anciens hier herinneren misschien nog hoe ik de voorbije 20 jaar te pas en te onpas mijn liefde voor het crimineel ondergewaardeerde
Save the Green Planet heb uitgeschreeuwd. We gaan waarschijnlijk eindelijk een deftige globale re release krijgen (4k please!

) want Yorgos Lanthimos heeft zonet aangekondigd dat een remake van deze zijn volgende project wordt!

Normaal niet echt fan van remakes maar Yorgos zou Yorgos niet zijn als hij er geen unieke draai aan gaat geven dus laat maar komen.
● Trailer is hier al 2x in andere threads gepost dus waarom niet nog een derde keer in deze.
● Eindelijk ook een eerste poster voor de langverwachtte nieuwe van Na-Hong Jin, de sci-fi thriller Hope. Na-Hong Jin plaatste zichzelf in 2008 op de map met
The Chaser en wist ook met zijn vorige,
The Wailing, hoge ogen te gooien. Heel benieuwd wat hij deze keer gaat voorschotelen nu hij met Fassbender, Vikander en Taylor Russell tussen de voor de rest Koreaanse cast een stuk internationaler gaat.
"A mysterious discovery is made on the outskirts of the remote harbor town. The residents find themselves in a desperate fight for survival against something they have never encountered before." Jammer genoeg nog wel altijd een hele poos wachten. Release zomer 2026.