Science Fiction

ach ja, de kijkcijfers zullen wel beslissen wie gelijk heeft zeker?

Dat is ook relatief, hè. Er zijn series die enorm goed zijn maar gecancelled worden omdat "the powers that be" niet snel genoeg grote cijfers zien ipv het tijd te geven zoals vroeger. Maar er zijn ook absolute crap-series die jaren blijven gaan en quasi hate watching worden en daardoor hun cijfers nog steeds krijgen.

Dat is ook relatief, hè. Er zijn series die enorm goed zijn maar gecancelled worden omdat "the powers that be" niet snel genoeg grote cijfers zien ipv het tijd te geven zoals vroeger. Maar er zijn ook absolute crap-series die jaren blijven gaan en quasi hate watching worden en daardoor hun cijfers nog steeds krijgen.
Het staat zelfs niet meer in de top 10 van paramount+. Ik denk dat het einde verhaal is. Niet vergeten, het is Januari, 0 concurrentie. De show heeft veel meer gekost dan ze in gedachten hadden ook.

Heb nu 4 afleveringen gezien van Starfleet academy en ik moet spontaan aan de fantastische 4 denken …okay ze zijn nu bezig om de personages op te bouwen en voor te stellen dus het kan zijn dat het nog betert en dat ze terug meer de ruimte opzoeken …(en een hologram studente ….misschien deze keer een stapje te ver . ;) )

Prodigy en Starfleet Academy heb ik nog niet gezien. Die eerste wordt blijkbaar best hoog ingeschat.
Prodigy is inderdaad een goede reeks. Niet populair bij niet Star Trek fans wegens Star Trek en niet hip, en niet populair bij Star Trek fans voornamelijk om de volgende redenen:

-het is animatie (wat zeker voor veel Amerikanen onmiddellijk niet kijken betekent)
-het is voor kinderen/families en alhoewel de verhaallijn desondanks behoorlijk gecompliceerd en genuanceerd is, zijn er zeker momenten die kinderlijk overkomen
-het heeft een doorlopende verhaallijn, terwijl veel traditionele Star Trek fans willen dat het probleem na 45 minuten of hooguit 2x 45 minuten opgelost is
-het start vanuit een verrassend donkere situatie die meer aan een Star Wars omgeving doet denken

Zelf vind ik vooral de verhaallijn die over de eerste 10 afleveringen ontwikkeld wordt, en die in de 10de aflevering een knappe climax krijgt, bijzonder goed gedaan. Er zaten zowaar stukken in het midden en het einde waar ik emotioneel van werd. Weliswaar is het mannelijke hoofdpersonage zeker in het begin de typische onbezonnen, zichzelf overschattende en niet bijzonder slimme tiener, maar het intrigerende vrouwelijke hoofdpersonage (die in het begin in het kamp van de antagonist zit) en de (grotendeels) geslaagde nevenpersonages maken veel goed. De animatie is bij momenten subliem.

Star Trek fans die het wel goed vinden vinden, zijn doorgaans vooral gecharmeerd van de latere afleveringen die dichter bij de standaard Star Trek stijl aanleunen, alhoewel de volledige serie een doorlopende verhaallijn blijft kennen en de allerlaatste aflevering goed werkt als de afsluiting van het verhaal vanaf het prille begin.

Wat mij betreft echt een "sleeper hit". Ondergewaardeerd.

Picard seizoen 3 vond ik zelf niet goed, verkwanselde de nieuwe personages (zowel die van het eerste seizoen als de nieuw geïntroduceerde, zoals de kapitein van de Titan) ten voordele van de oude en de twist op de oude vijanden kon mij niet bekoren.

Discovery heb ik in seizoen 1 afgehaakt toen de verhaallijn mij wat te ridicuul leek te zijn geworden.

ach ja, de kijkcijfers zullen wel beslissen wie gelijk heeft zeker?

Bah, nee, Starfleet Academy is niet zo goed, maar niet omwille van de "politiek" die veel minder progressief dan zowel TOS & TNG en het ook veel minder in je strot duwt. Want één ding was ouwe Gene niet en dat was subtiel.

De belangrijkste vraag in élke show is natuurlijk, is er wel genoeg diversiteit én zijn er genoeg verschillende genderas aanwezig? Dat is toch we de hoeksteen van élke top serie die er bestaat.

For All Mankind is er terug :oi22:

Nu zien of ik mij ga kunnen weerhouden om te kijken tot alle afleveringen uit zijn.

Ik ben terug aan het volgen met For all mankind. Ik was wat vergeten dat het meer een drama was. Dit seizoen hebben we eigenlijk nog maar weinig van de ruimte gezien, het is allemaal binnen te doen. De wortel die ze voor hangen dit seizoen is een missie naar de maan Titan. Maar wss komen we pas de laatste aflevering aan die reveal.

Ik zal verder kijken met een half oog, de "onafhankelijkheidsstrijd" lijkt me niet zo speciaal om met grote spanning te volgen.

Ik vind For all minkind S5 een beetje traag tot nu toe. Er is idd nog niet veel gebeurd in 3 episodes buiten setup en veel gepraat.

Ep3 was vrij lang gerokken, maar het is 'oude admiraal Ed' zijn episode... en heeft wel een mooi dromerig en emotioneel einde. Anders is de serie best in de realiteit gestoeld; die droom sequences wijkten daar wat vanaf maar versterkten het emotioneel einde van ep3.

Ik hoop wel op een time jump van een 6 tal maand nu naar ep4 of 5, met een 'race' naar Titan dus.

Vond vorige seizoenen meer dan de moeite dus beetje jammer om te horen dat dit nieuwe precies wat steken laat vallen. Kga wachten tot ze allemaal uit zijn voor ik eraan begin peinzek. Loop toch nog 101 andere shows achter. 😅

Als je houdt van een moordmysterie en een rebellie volgen met het woordje Mars af en toe zal het wss te pruimen zijn maar ben meer voor de ruimtereizen en vaartuigen en denk niet dat dat het is. Je kan uiteraard zeggen dat het altijd over de menselijke verstandhoudingen ging maar de trailer leunt toch sterk dat er ruimte-exploratie in zit en vooralsnog is dat maar een sideshow van de sideshow dat ze een ruimtevaartuig moeten prepareren voor Titan.

● Eerste trailer voor Ridley Scott's nieuwe die 28 augustus uitkomt;

● Firefly returning! Weliswaar animated maar wel met de originele crew (-Ron Glass †)
hzTCFbtCgcewPKcy9sE8LG-1920-80.jpg

Official concept art.

● Nu Stranger Things afgelopen is hoopt Netflix met het door de Duffer Brothers geproduceerde "The Boroughs" een nieuwe sc-fi hit te pakken te hebben. Van Jeffrey Addis en Will Matthew, de makers van The Dark Crystal: Age of Resistance. Best leuke namen maar ook de cast is smullen; Alfred Molina (Spider-Man: No Way Home), Geena Davis (Thelma and Louise), Alfre Woodard (Clemency), Denis O'Hare (This Is Us), Clarke Peters (The Wire), BIll Pullman (Independence Day), Jena Malone (Love Lies Bleeding), and Carlos Miranda (Station 19).
Alle 8 afleveringen verschijnen 21 mei op Netflix.

● Na Godzilla Minus One waarin Toho Hollywood liet zien hoe je een deftige godzilla film maakt lossen ze nu met Godzilla Minus Zero hopelijk nog zo'n masterclass;

● Ryan Coogler (Fruitvale Station, Creed, Black Panther & Sinners) rebooting X-Files for Hulu. Nu ja reboot, zo te horen eerder losse sequel met Himesh Patel en Danielle Deadwyler als opvolgers. Benieuwd of ze ook in de kelder starten. ;p
himesh-patel-danielle-deadwyler-xfiles-banner.jpg

● David Robert Mitchell finally back! Verscheen als een bom op het toneel met It Follows maar de laatste film die we van hem te zien kregen, zijn fenomenale Under the Silver Lake, dateert ook alweer van 2018. Op 14 augustus komt hij eindelijk met een nieuwe!
:woohoo:

Laatst bewerkt:
De 4e aflevering van For All Mankind heb ik achter de rug en zal maar met een half oog verder kijken, het gaat echt over die opstand. Volgens de titels van komende episodes is er maar 1 episode over Titan (en denk eigenlijk dat het weer zo'n half/half verhaalstijl wordt waar Alex op Mars is en de moeder op Titan dus zelfs dat gaat niet volledig over de ruimte). Ze hebben dan ook nog een aantal zijplots opgestart, zelfs de nieuwe stad op Mars zal niet de focus zijn (die staat enkel ten dienste van het plot met de rebellie).

Het lijkt setup voor het laatste seizoen waar alles wss moet samen komen, maar vrees ervoor dat je dit seizoen eigenlijk kunt skippen en dan de 5 minute recap kunt zien aan begin van seizoen 6 en dan eigenlijk niets hebt gemist.

Ze hebben onlangs ook de teaser gedropt van Star City, een spin-off van For All Mankind.
Ziet er op zich zeker niet slecht uit maar kan me niet van de indruk ontdoen dat we van de Russische kant via Sergei en ook Margo eigenlijk al heel wat gezien hebben. Lijkt me dat nu zo'n sprong terug niet echt veel kan toevoegen. Kzal het wel is checken maar daar zat ik nu niet direct op te wachten.

De belangrijkste vraag in élke show is natuurlijk, is er wel genoeg diversiteit én zijn er genoeg verschillende genderas aanwezig? Dat is toch we de hoeksteen van élke top serie die er bestaat.
En Star Trek was zowat de eerste serie die ermee weg raakte. Door het in de ruimte te zetten. (en omdat Lucille Ball, groot fan van het concept was)

Gene's eerste series was min of meer Star Trek maar op een militaire basis (The Lieutenant). De serie was al snel cancelled wegens te "woke".

Maar vervang Russen door Klingons en dergelijke en het gespuis valt het niet eens op dat je "woke' bent omdat zulke mensen geen verstand hebben media-literature

● Silo Season 3 inbound!
Silo seizoen 3 begint op 3 juli

EtOvsBj.jpeg
Ga zelf geen teasers of trailers bekijken want het leukste aan deze reeks zijn alle onverwachtse twists en turns.

● Also; this is really still happening; Het filmen is begonnen en Netflix bevestigde net deze cast voor hun Gundam film.
HGYMuhKXIAA5TVL

Op zich geen slechte cast (yeey Isaacs!) maar moeilijk om hier echt excited over te worden gezien Netflix hun track record van big budget misfires.

● All You Need Is Kill is sinds 14 april als VOD te streamen op Apple en Amazon en dus breder verkrijgbaar maar zal normaal zeer binnekort ook wel op reguliere streamers in het aanbod verschijnen.

● Eerste teaser voor Duncan Jones' Rogue Trooper
● Duncan Jones is klaar met filmen voor zn nieuwste. Rogue Trooper tells the story of 19, a ‘Genetic Infantryman’, who finds himself the sole-survivor of an invasion force. Desperate to track down the traitor who sold him and his comrades out, the super soldier is accompanied by three killed-in-action squad mates, whose personalities have been stored in his gun, helmet and rucksack.

Shot at Rebellion Film Studios in Oxfordshire, breakout talent Aneurin Barnard (The Goldfinch, Dunkirk) stars as the eponymous Rogue Trooper, alongside Hayley Atwell (Captain America), Jack Lowden (Slow Horses), Daryl McCormack (Good Luck To You Leo Grande), and Reece Shearsmith (Saltburn). Rounding out the cast is an incredible ensemble, which includes Jemaine Clement, Matt Berry (What We Do in the Shadows), Diane Morgan (Cunk on Earth), Alice Lowe (Black Mirror), Asa Butterfield (Sex Education) and Sean Bean.

Klaar met filmen maar het wordt wel degelijk een animatie film. “The advancements in Unreal Engine 5 and the inclusion of MetaHuman rigs mean that it is now possible to achieve a very high standard of animation within an indie budget. Working with our amazing partners at Rebellion, Epic and Treehouse Digital we are pioneering and developing a new creative pipeline that will enable independent production of CG animated films.”

Na dat te lezen voel je misschien de neiging dit project direct af te schrijven als cheap FX drivel genre low quality volume stuff dat we tegenwoordig vaker voorgeschoteld krijgen maar dunno. Gezien het gaat om een gestyleerde animatie film en de adembenemde scenes die je met correct gebruik van UE5 kan realiseren...

Rogue-Trooper.jpg

Rogue-Trooper-HERO.jpg
Rogue-Trooper-1.jpg

Rogue-Trooper-2.jpg
Rogue-Trooper-3.jpg

Toffe stijl! 👌

The cast also includes Hayley Atwell (Captain America, Mission: Impossible - Dead Reckoning), Jack Lowden (Slow Horses), Daryl McCormack (Bad Sisters, Good Luck to You Leo Grande), Reece Shearsmith (Inside No. 9, Saltburn), Diane Morgan (Cunk on Earth), Alice Lowe (Black Mirror), Asa Butterfield (Sex Education, Hugo) and Sean Bean (Game of Thrones, The Lord of the Rings). Diane Morgan eey... Zou het nog wel zien zitten moest ze opdraven als Philomena. :p

“2000 AD offers a very different flavor of comic action: Political and brutal at times, but always with a Pythonesque twinkle in the eye. Dredd (2012) was a taste of what 2000 AD has to offer and now we get to show the world another side of the beast. It is a genuine privilege to be given the opportunity to make Rogue Trooper,” Jones said.

Netflix hun track record van big budget misfires.
Hun track record van any budget misfires zou ik denken... Er is geen grotere afknapper voor mij dan "A Netflix Original" te zien staan bij de omschrijving van een show. Geen totale garantie dat het slecht gaat zijn, maar de kans op zwakke shit is heel erg hoog imo.

Hun track record van any budget misfires zou ik denken... Er is geen grotere afknapper voor mij dan "A Netflix Original" te zien staan bij de omschrijving van een show. Geen totale garantie dat het slecht gaat zijn, maar de kans op zwakke shit is heel erg hoog imo.
Ik snap dat ook niet.
Als je dan ziet wat voor kwaliteit Apple tv levert. En die hebben dan nog een pak minder abonnees

De 4e aflevering van For All Mankind heb ik achter de rug en zal maar met een half oog verder kijken, het gaat echt over die opstand. Volgens de titels van komende episodes is er maar 1 episode over Titan (en denk eigenlijk dat het weer zo'n half/half verhaalstijl wordt waar Alex op Mars is en de moeder op Titan dus zelfs dat gaat niet volledig over de ruimte). Ze hebben dan ook nog een aantal zijplots opgestart, zelfs de nieuwe stad op Mars zal niet de focus zijn (die staat enkel ten dienste van het plot met de rebellie).

Het lijkt setup voor het laatste seizoen waar alles wss moet samen komen, maar vrees ervoor dat je dit seizoen eigenlijk kunt skippen en dan de 5 minute recap kunt zien aan begin van seizoen 6 en dan eigenlijk niets hebt gemist.
Ik heb het gevoel dat het budget een pak lager ligt, heel veel indoor studio shoots, veel minder VFX en space.
De launch van de Sojourner bvb, zelfs geen space shot.

Terug
Bovenaan