Science Fiction

Avondland was me voor maar om compleet te zijn;
● Een nieuwe Emmerich, you know what that means. Bay²

● Sci-Fi Crime Series Infinite Thread Coming From Justin Lin And Amazon
The producer-director is developing the series "Infinite Thread," a sci-fi crime drama written by Julius and Alston Ramsay. The Ramsay brothers and Byron Balasco ("Kingdom") will showrun the project together, which promises to be a mashup of sci-fi and true crime.

"After a pair of twins are abducted, a determined sheriff deputy embarks on a quest into the unknown that will alter the course of human history. "Infinite Thread" blends true crime and science fiction in its depiction of one man's epic investigation into a crime that breaks the boundaries of time and space."

● Star Trek viert zijn 55ste verjaardag en dat wordt op 8 september gevierd met een stream waarin de 1001 momenteel in ontwikkeling zijnde trek reeksen worden voorgesteld.

● Hans Zimmer is nogal wild gegaan met Dune en heeft niet 1 maar 3 albums met muziek.
Dit wordt omschreven als de sketchboek van de soundtrack maar geeft wel een idee van de toon en sfeer die de echte soundtrack zal uitademen.

● Nog altijd geen trailer maar Cowboy Bebop komt naar netflix op 10 november!
Uomcdws.jpg

● De Halo reeks waar al jaren aan gewerkt wordt zal eindelijk het licht zien in 2022 op Paramount+ De opnames zijn afgerond maar vanzelfsprekend is er nog serieus wat werk aan in post.
J0yb4Xx.jpg

De recensies van Dune zijn uit na de avant avant première in Venetië. Velen geven het 5/5, enkelen vinden het nogal zwaar en eindigen met 2,5 ster.

Het verhaal is niet aan iedereen besteed, dat is duidelijk.

Ik vond Lower Decks eigenlijk HEEL goed! Als Trekkie was dat echt een droom met al die inside jokes en referenties.

Can confirm. Eerste paar afleveringen vond ik niet zo goed, maar daarna... Misschien moet ik ze maar eens herbekijken. Vele referenties zijn echt deep dives hoor. Denk dat iemand die niet echt bekend is met Star Trek de helft van de grappen niet snapt. Ben wel groot fan, heb nog nooit een Star Trek cosplay gedaan, maar op een gegeven moment heb ik toch eens overwogen. Ik ben echter voor Hunter Thompson gegaan.

● Picard S2
meh. 🤷‍♂️

● De crew van de Enterprise hebben we reeds aan het werk gezien in het 2e seizoen van Discovery en nu komen ze terug met hun eigen show; Strange New Worlds.
EvumZDjiFZ2Kvn2wRXhgrg.jpg

"Strange New Worlds" will take its cues from "The Original Series" and act as a throwback of sorts, returning to the episodic storytelling that used to be the norm. 👍

● Het 3e seizoen van The Orville is na enkele Covid shutdowns eindelijk klaar met filmen. De afleveringen zullen langer zijn en McFarlane prees specifiek de special effects crew FuseFX voor de visuals van de show naar een hoger niveau te tillen.
1093853.jpg

● Rick & Morty zit er weeral op... Onto more Rick & Morty!

IMAX ticket Brussel voor Dune op de 16e... Al lang geleden dat ik nog zo hyped was voor een film. De verwachtingen liggen torenhoog. 😬

Vanaf deze avond komt ie hier in de zalen. Moest iemand hem al zien. Feel free to share your thoughts!

Ik vrees dat ik de verwachtingen toch een beetje ga inperken. Kheb er van genoten en sowieso een van de beste sf films van de laatste 10 jaar... maar. It don't have Deakins like Blade Runner did.

Tis sowieso de moeite om in de cinema te gaan zien. Design, score, characters allemaal top notch 👌

Ik vrees dat ik de verwachtingen toch een beetje ga inperken. Kheb er van genoten en sowieso een van de beste sf films van de laatste 10 jaar... maar. It don't have Deakins like Blade Runner did.

Tis sowieso de moeite om in de cinema te gaan zien. Design, score, characters allemaal top notch 👌
Wat is je top 3 beste scifi van de voorbije 10 jaar?

Terug
Bovenaan