Science Fiction

Mij niet gevraagd maar toch my 2 cents:
1+2. Under The Skin + Arrival (kan niet kiezen)
3. Mad Max 4

De top10 zit nog met The Martian, Ad Astra, Interstellar, Guardians 1, Attack The Block, DREDD, Melancholia en BR2049.

Disclaimer: Dune, Upstream Color, High Life en Her heb ik nog niet gezien, maar ik verwacht dat die hoog eindigen.

Ga 5 jaar verder terug een Children of Men blijft de uncontested #1.

Arrival > Blade Runner 2049
FTFY :thumb:
Maar als ge een echte hot take wilt: BR2049 > BR

Top 3 indiecore scifi van de laatste 10 jaar:

1. Under the Skin
2. The Vast of Night
3. The Midnight Special
Vast of Night nog niet gezien, was die zo goed?
Midnight Special vond ik heel goed, maar "niet zo goed als vorige Nichols films", dus ik kwam wat teleurgesteld buiten. Mogelijks moet ik die nog eens opnieuw zien om de verwachtingen eruit te filteren.

Top 3 indiecore scifi van de laatste 10 jaar:

1. Under the Skin
2. The Vast of Night
3. The Midnight Special
Hmm, alleen nog maar Under the Skin gezien van deze. De andere 2 ook maar eens bekijken dan :)

Edit : blijkbaar toch al gezien volgens mijn imdb watchlist 🥴

Laatst bewerkt:
Totally agree, op elk niveau is Arrival een betere film.

Vast of Night nog niet gezien, was die zo goed?
Midnight Special vond ik heel goed, maar "niet zo goed als vorige Nichols films", dus ik kwam wat teleurgesteld buiten. Mogelijks moet ik die nog eens opnieuw zien om de verwachtingen eruit te filteren.
Ja, ik vond Vast of Night echt fenomenaal. Midnight Special was inderdaad niet even goed als Nichols’ vorige twee, zweeft zowat in het midden van zijn filmografie imo.

Ik ben wel fan van Jeremy Renner, maar akkoord dat Gosling en Ford meer charisma hebben. Maar dat is maar een kleine bijzaak, want het is wel echt de grote Amy Adams Show hier, en zeer terecht.

Volgende week pas Dune voor mij. Mijn eerste cinema bezoek sinds pre-corona. Dus hopelijk direct er boenk op :unsure:
Mijn verwachtingen liggen ook wel hoog, omdat Blade Runner 2049 zo goed was.

Vanaf vrijdag op Apple TV+:
Afgaande op de beelden denk ik dat het erg licht is gebaseerd op de (prequel) boeken maar het zal wel minder stoffige jaren 50 verhaal worden, dus het is een trade off.

Vanaf vrijdag op Apple TV+:
Afgaande op de beelden denk ik dat het erg licht is gebaseerd op de (prequel) boeken maar het zal wel minder stoffige jaren 50 verhaal worden, dus het is een trade off.
Dat begint er toch zeer interessant uit te zien. Hoewel ik de invloed van Foundation sowieso begrijp, ik vond de boeken (eerste 2) niet aangenaam om te lezen. Had sowieso te maken met dat 'stoffige' maar ook het gebrek aan interessante personages en de houterige interacties tussen de nogal eendimensionale figuren die er dan wel waren. Grote wereldse ideeën, dat wel. Uiteraard een verwezenlijking voor die tijd.

Meestal ben ik geen er geen fan van als ze in tv-series/films, gebaseerd op boeken, personages en bijhorende drama's gaan toevoegen om het toegankelijker en emotioneler te maken. In dit geval lijkt het mij zelfs een noodzakelijkheid geweest. Ben wel bereid even een Apple+ abo te nemen hiervoor. Ik ben ook wel fan van Jared Harris.

Interessant. Heb de film toch altijd een soort cult classic gevonden. Als die late night op TV was bleef ik altijd plakken.
Onlangs bekeek ik er nog een RLM review van. Dan blijkt wel dat er nogal veel weird beslissingen zijn genomen bij de productie. Maar dat neemt niet weg dat ik 'm nog steeds met veel plezier zou bekijken :p.

@starspike Foundation is OK, geen meesterwerk. Het vindingrijke van de jaren 50 is in 2021 beetje standaard verfilming geworden. Het is beter als je de boeken niet hebt gelezen (wijkt er wat van af).

Terug
Bovenaan