Secret Level

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
atri_PR_stills_1.jpg

Het creatieve team achter Love, Death + Robots komt met een tweede anthology reeks die op dit gaming forum wel gesmaakt zal worden. De serie die 10 December op Prime zal verschijnen omvat 15 verschillende kortverhalen die zich afspelen in de werelden van gerenommeerde games.

De games die dit seizoen een verhaal brengen; Armored Core, Concord, Crossfire, Dungeons & Dragons, Exodus, Honor of Kings, Mega Man, New World: Aeternum, PAC-MAN, Sifu, Spelunky, God of War, The Outer Worlds, Unreal Tournament and Warhammer 40,000.

atri_PR_stills_3.jpg

Produced by Amazon MGM studios en Blur Studios. Blur zegt je misschien niet direct iets maar je bent meer dan waarschijnlijk vertrouwd met hun werk. De mooiste afleveringen van Love Death Robots zijn van hun hand. (zoals onder andere die van Fincher met die krab op dat schip). Ze doen ook veel VFX werk voor films zoals bijvoorbeeld de Avengers, Maar zeker relevant voor deze reeks; de knapste CG cinematics in games zoals onder andere die van Star Wars Old Republic, Halo & Halo Wars, Dark Souls, Elder Scrolls, Call of Duty, ... staan allemaal op hun palmares. Hun 2023 demo reel omvat nog niet de helft van hun legendarische videografie.

atri_PR_stills_2.jpg

Laatst bewerkt:
De cast is ondertussen bevestigd en daar zitten enkele serieuze kleppers tussen;
Arnold Schwarzenegger
Keanu Reeves
Temuera Morrison
Ariana Greenblatt
Heaven Hart
Emily Swallow
Gabriel Luna
Kevin Hart
Ricky Whittle
Patrick Schwarzenegger
Merle Dandridge (Hλlf-Life Alyx 🥰)
Claudia Doumit
Adewale Akinnuoye-Agbaje
Clive Standen
Laura Bailey
Michael Beach

De aflevering van 40k zou naart schijnt ook over Titus gaan, de captain van Ultramarines 2nd company (nu vooral bekend als het hoofdpersonage in de Space Marine games) en als startschot dienen voor Amazon's warhammer universe.
WMBvLgj.png

Limited edition Titus statue van WETA.

Laatst bewerkt:
Ik heb bij de lijst aan games ook mijn twijfels omdat ze mijn inziens niet allemaal evenveel grondstof hebben om een verhaal rond op te trekken maar langs de andere kant kan er dan misschien wel creatief met het bronmateriaal omgesprongen worden en zo toch unieke verhalen opleveren. Wait and see I guess.

Sommige van de beste reeksen aller tijden zijn anthology reeksen (Twilight Zone, Outer Limits, Love Death+Robots, Black Mirror, merendeel van de X-Files, ...) Dus heeft zeker potentieel maar buiten Warhammer heb ik niet direct een band met de games in deze eerste ronde. Ok Unreal Tournament wel veel gespeeld maar dat is al direct zoeen waar ze behoorlijk creatief uit de hoek gaan moeten komen voor daar een interessant verhaal rond op te hangen. 😅

Alle afleveringen van de settings die ik ken gekeken (Warhammer, Unreal Tournament, D&D, New World, The Outer Worlds), maar van geen enkele werd ik echt warm. Het is goed dat ze maar maximaal 20 minuten duren. Verhaal vaak heel flauw en flinterdun, en de animaties deden mij zelf ook niet zo veel. Natuurlijk nog maar net Arcane S2 gekeken, dan is het verschil wel groot.

Enkel de aflevering van Unreal Tournament vond ik nog wel de moeite, maar vooral wegens de nostalgische trip.

Net uitgekeken. Ben eigenlijk niet echt vertrouwd met de meeste van de games die een podium kregen dus weet ook niet of ze trouw zijn aan het bronmateriaal. Er zaten er wel een paar goeie tussen maar jammer genoeg kwam het geheel ook voor mij niet in de geburen van Love Death + Robots. Zelf vond ik het eerder jammer dat ze maar 5 tot 15 minuten duren omdat ik denk dat iets langere episodes betere verhalen hadden kunnen voorschotelen. Visueel is het wel overdonderend, andere stijl dan Arcane maar moet er imo zeker niet voor onderdoen en sommige afleveringen, zeker die van Blur liggen mijlen voor op eender wat van animatie.

Als ik ze zou moeten ranken ziet dat er ongeveer zo uit;
  1. Concord: Tale of the Implacable
  2. Exodus: Odyssey
  3. Warhammer 40,000: And They Shall Know No Fear
  4. Honor of Kings: The Way of All Things
  5. Unreal Tournament: Xan
  6. The Outer Worlds: The Company We Keep
  7. New World: The Once and Future King
  8. PAC-MAN: Circle
  9. Dungeons & Dragons: The Queen's Cradle
  10. Armored Core: Asset Management
  11. Playtime: Fulfillment
  12. Sifu: It Takes a Life
  13. Mega Man: Start
  14. Crossfire: Good Conflict
  15. Spelunky: Tally
Al bij al nog wel de moeite om te zien imo maar verwacht niet weggeblazen te worden zoals bij de beste verhalen in LDR. Het heeft blijkbaar wel serieus kijkers getrokken want het tweede seizoen is reeds gegreenlight. Hopelijk gaat de kwaliteit van de verhalen iets omhoog.

Terug
Bovenaan