Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bedankt! Ja dat dacht ik ook maar blijkbaar zijn die testen gewijzigd en is het een soort van deductief redeneren ofzo? Ben er plots angstig voorIk heb dit een aantal jaar geleden gedaan. Dit kan met de dobbelstenen zijn, maar kan ook met andere figuren zijn. Het blijft wel ongeveer hetzelfde
Op de site van Selor staat normaal wat je ongeveer kunt verwachten en er zijn ook demotesten.
moet ze vrijdag doen..Proficiat! amai zo snel...Ben van hasselt en er was één vacature voor één plaats in Hasselt. Vandaag kreeg ik mijn rangschikking en ik stond op nummer 2 en dat knaagde wel een beetje. Nog geen half uur later krijg ik de melding voor een jobaanbieding in Hasselt, had de persoon die op de eerste plaats stond de job geweigerd. Het voelt echt aan alsof ik de Lotto heb gewonnen, ben er echt klaar voor en kijk er echt naar uit om te beginnen!!

Proficiat! amai zo snel...
Ik ben ook geslaagd maar helaas niet bij de eerste 100 dus ik vrees dat het niet makkelijk zal zijn om snel een job binnen te halen, ik spring ook niet op elke sollicitatie, alleen dingen die me echt ook liggen... (zover maar eentje meegedaan maar niets van gehoord)
Zijn er nog punten waarmee ik mijn kansen kan verhogen? ik heb momenteel een stressvolle job en wil dolgraag veranderen
Vroeger kon men nog langsgaan bij een politieker of hoge ambtenaar om de kansen te verhogen, waarschijnlijk zijn die tijden voorbij??
Als iemand kan helpen of nuttige tips heeft, my inbox is open![]()
Ik stond op plaats 110 en heb in totaal 4 jobaanbiedingen gekregen voor jobs die ik echt wou. Alles is mogelijk maar als je gaat voor die vacature waar er maar één plaats is, is het natuurlijk niet simpel.Proficiat! amai zo snel...
Ik ben ook geslaagd maar helaas niet bij de eerste 100 dus ik vrees dat het niet makkelijk zal zijn om snel een job binnen te halen, ik spring ook niet op elke sollicitatie, alleen dingen die me echt ook liggen... (zover maar eentje meegedaan maar niets van gehoord)
Zijn er nog punten waarmee ik mijn kansen kan verhogen? ik heb momenteel een stressvolle job en wil dolgraag veranderen
Vroeger kon men nog langsgaan bij een politieker of hoge ambtenaar om de kansen te verhogen, waarschijnlijk zijn die tijden voorbij??
Als iemand kan helpen of nuttige tips heeft, my inbox is open![]()
Bedankt voor de tips! Ik blijf proberen en zoeken...Ik stond op plaats 110 en heb in totaal 4 jobaanbiedingen gekregen voor jobs die ik echt wou. Alles is mogelijk maar als je gaat voor die vacature waar er maar één plaats is, is het natuurlijk niet simpel.
Voor de HVW waren er 15 vrije plaatsen en één plaats in Hasselt, ik had een score van 82 dus ik dacht dat ik in de top 5 ging zitten zodat ik misschien kon kiezen voor Hasselt.... Ik was nummer 15 en dat met een score van 82 terwijl ik mijn huidige job heb gekregen met een score van 72. Als je iets aanspreekt gewoon solliciteren en de interview doen. Na een tijdje heb je die zo onder de knie dat het kinderspel wordt.
Eerst motivatie tonen
Dan wat over de organisatie kunnen vertellen
en dan vragen over u werkverleden volgens de STAR methode.
Naarmate dat je vaker naar interviews gaat gaan , gaan de vragen over uw werkverleden zo vlot eruit komen alsof het niets is.
Ik ben blijkbaar te snel geweest. Ik weet niet juist wat er is gebeurt maar ik stond op plaats 2 en ik kreeg geen jobaanbieding en ineens stond ik op plaats 1 en kreeg ik wel een jobaanbieding. Maar in de procedure stond ik op plaats 2 dus ik dacht misschien is er nog een laureaat van een vorige rond die voorrang had.
Dus heb ik de selectieverantwoordelijke opgebeld en vertelde zij mij dat de eerste persoon de job wel had genomen en dat het niet de bedoeling was dat ik ook een jobaanbieding kreeg.
GE-WEL-DIG
Ma goed ik kon nog kiezen uit 3 andere jobaanbiedingen en heb uiteindelijk gekozen voor dezelfde sector maar dan wel in Brussel spijtig genoeg. Het voordeel is wel, 3 dagen thuis werken wat al heel veel goed maakt voor mij.
Was wel een serieuze klets in mijn gezicht maar 2 dagen Brussel per week daar kan ik echt wel meeleven.
Verstuurt Selor blijkbaar ook "jobaanbiedingen" als je niet hoog genoeg staat in de rangorde van een laureatenlijst "just in case" voor het geval dat er onvoldoende mensen hogerop in de lijst hun aanbod aanvaarden?
Ik heb een aanbod gekregen voor een job waarvoor er X vacatures waren en ik sta niet in de top X van de laureatenlijst van de geslaagden (veel concurrentie voor deze jobs helaas afgaande op de computerproeven). Vind het écht absurd dat er dan alsnog een "aanbod" volgt waar je dan op moet antwoorden terwijl de kans dat je de job krijgt, klein is?
ja uw rangschikking maakt echt geen zak uit om een jobaanbieding te krijgen, wat wel uitmaakt is uw rangschikking na uw interview.Verstuurt Selor blijkbaar ook "jobaanbiedingen" als je niet hoog genoeg staat in de rangorde van een laureatenlijst "just in case" voor het geval dat er onvoldoende mensen hogerop in de lijst hun aanbod aanvaarden?
Ik heb een aanbod gekregen voor een job waarvoor er X vacatures waren en ik sta niet in de top X van de laureatenlijst van de geslaagden (veel concurrentie voor deze jobs helaas afgaande op de computerproeven). Vind het écht absurd dat er dan alsnog een "aanbod" volgt waar je dan op moet antwoorden terwijl de kans dat je de job krijgt, klein is?
Eigenlijk maakt uw rangschikking wel iets uit, ik heb ooit gesolliciteerd voor iets maar nooit de kans gehad voor een interview (niets van gehoord) wat volgens mij komt omdat ik in eerste instantie te laag op de lijst van geslaagden stond... Ze kunnen uiteraard niet iedereen uitnodigen bij genoeg interesse dus de best gerangschikten zullen altijd eerst uitgenodigd worden bij genoeg interesse.ja uw rangschikking maakt echt geen zak uit om een jobaanbieding te krijgen, wat wel uitmaakt is uw rangschikking na uw interview.
In mijn geval was mijn algemene rangschikking 101 en er waren 6 plaatsen vrij voor mijn huidige functie. Mijn interview rangschikking was 6 en dan krijg je gewoon de job.
Bij mij was het mijn job uitleggen, kan je eigenlijk makkelijk voorbereiden.Vorige week bij selor voor mijn job de eerste proef van de taaltest Frans (elementair) afgelegd. Tegen de verwachting in 100% gescoord (kan het zelf moeilijk geloeven) maar soit. Er stond toen een datum voor de volgende proef (spreken), maar toen een kwartier later keer was die datum al weg. Vandaag nog eens geopend en toen zag ik een nieuwe datum om in te schrijven, maar dan kan ik niet. Maw je moet maar zelf uitzoeken of en wanneer er beschikbare data zijn? Daarnaast, hoe valt die spreek oefening mee? Standaardvragen (welke job/hobby/vakantie?) hoe bereid je jezelf het best voor?

Ik ga hier mensen laten leren uit mijn immense fout...
Ik stond hoog genoeg in de werfreserve voor een interessante jobaanbieding, maar door een halve week verlof en een week shit op mijn huidige job, heb ik een belangrijke privé-mail van Selor gewist. Je krijgt één kans, je wordt niet extra verwittigd als je niet tijdig reageert voor de deadline, ze zijn niet flexibel om je alsnog in aanmerking te nemen, de procedures zijn strikt.