Sid Meier's Civilization VII

Sir.Killalot

Well-known member
Crowdfunder FE
civ7.png

release: 11 februari 2025
genre: 4X strategy
dev: Firaxis Games

Civilization VII.

The award-winning strategy game franchise returns with a revolutionary new chapter. Sid Meier's Civilization® VII is a turn-based strategy game that empowers you to build the greatest empire the world has ever known!

In Civilization VII, your strategic decisions shape the unique cultural lineage of your evolving empire. Rule as one of many legendary leaders from throughout history and steer the course of your story by choosing a new civilization to represent your empire in each Age of human advancement.

Construct cities and architectural wonders to expand your territory, improve your civilization with technological breakthroughs, and conquer or cooperate with rival civilizations as you explore the far reaches of the unknown world. Pursue prosperity in an immersive solo experience or play with others in online multiplayer.

Ein-de-lijk :love:

Oef, paar pittige veranderingen ten opzichte van de voorgangers. Geen era's meer (ancient era, classical era, medieval era, ...) maar 3 age's (antiquity, exploration, modern), je kiest elke age een andere civ, je historische leider is niet gekoppeld aan de civ. Enfin, ze hebben dus eigenlijk een Humankind 2 gemaakt :unsure:

Ik vond Humankind een verfrissende twist geven aan het genre, maar naar immersie toe prefereerde ik toch nog altijd veruit Civ. Ik zie de voordelen qua gameplay wel in de features die ze nu voorstellen, maar ik vond het net leuk om een civ van de prehistorie tot de space age te brengen. Dus toch wat koudwatervrees nu. Grafisch vind ik het er wel fantastisch uitzien, al lijkt de map heel erg druk.

Komt sowieso in huis wel!

Ben wel blij met de grafische stijl. Leunt meer aan bij Civ V. Was niet zo'n grote fan van VI. Had wel enkele leuke ideeën, maar V+BNW+QOL modpack blijf nog steeds de beste ervaring.
Zal sowieso wachten worden op de expansies eer dit spel deftig speelbaar zal zijn. Tegen die tijd is die accountverplichting hopelijk ook teruggeschroefd.

Review van eurogamer was niet goed. 2/5

IGN ook niet echt super warm met een 7/10

Anders ook wel wat 8/10 precies. Ben benieuwd waar de user scores gaan landen.
Misschien dat ik nog wel wacht tot er meer patches zijn of een complete edition. :unsure:

Laatst bewerkt:
Eerste reviews zijn niet overdreven lovend. Nu iedereen moet zelf het nieuwe concept natuurlijk even testen en kijken als het iets vr jou is. Wat wel zeker is, is dat je vrijheid van spelen een stukje minder is omdat je nr bepaalde era's zal worden gepushed.

Review van eurogamer was niet goed. 2/5
Ik heb vooral de indruk dat de reviewer CIV 6 verwachtte en per ongeluk op het CIV 7 icoontje had geklikt...
Zoals alle vernieuwingen in CIV:
- Ze zullen vermoedelijk nog wat moeten tweaken met patches
- De spelers moeten hun strategie aanpassen op de vernieuwingen

Ik heb vooral de indruk dat de reviewer CIV 6 verwachtte en per ongeluk op het CIV 7 icoontje had geklikt...
Zoals alle vernieuwingen in CIV:
- Ze zullen vermoedelijk nog wat moeten tweaken met patches
- De spelers moeten hun strategie aanpassen op de vernieuwingen
Vooral heel veel die vinden dat de vrijheid van spelen serieus is ingekort doordat je naar era's moet werken.

Moet zeggen dat het hele concept mij meer aanspreekt dan verwacht. Vooral de manier waarop ze eindelijk de befaamde "late-game-slog" weten aan te kaarten.. maar het probleem met Civ is nu wel, zowel 4, 5 en 6 zijn eigenlijk nog "altijd" relevant.

En dan is er ook nog meer concurrentie dan ooit. Dusja, we zullen zien hoe de early player base het draagt naar de uitbreidingen zeker?

5 blijft hier voorlopig wel de favoriet maar recent nog eens deel 4 opgestart en dat was toch ook weer ongewild 4u snachts op een weekdag.

Terug
Bovenaan