Met de bedrijfswagen? ;)
Deze keer wel.

Het is elke keer een keuze van de beste/comfortabelste wagen te nemen. Er zijn een deel van de bedrijfswagens die geen winterbanden & kettingen hebben. Het risico dat het fout gaat zonder is te groot om die marginale kost die je uitspaart.
Zeker de manier waarop wij gaan. Bewust naar de verse sneeuw rijden. Dan neem je de auto met kettingen en goede winterbanden onafhankelijk van hoe goedkoop die rijdt. Mijn leven en comfort is mij meer waard dan enkele centen.
Sinds er meer en meer bedrijfswagens in mijn ski groep komen is het wel meer en meer de bedrijfswagens waarmee we gaan. Maar we doen geen extra trips tegenover ervoor

Als je de sneeuwkaarten bekijkt gaat het wel een pareltje van een trip worden.
Die blijven gewoon sneeuw en koude voorspellen.

Afhankelijk van de regio waar ge naartoe gaat, is de base wel vrij onstabiel op dit moment. Ter info mocht ge offpiste gaan ;)
't amusement!

Wij gaan normaal enkel offpiste.

Dat het een moeilijke zal worden staat nu al vast. Veel sneeuw, wind, slecht zicht, eerste laag, ...
Dan komt er nog is bij dat ik wil overschakelen op tourskien ipv splitboarden dus de factor mens kan ook nog eens bepalend worden.

Maar gezien bovenstaande factoren zal het wss een skigebied zijn dat toe is. Daar lopen meestal wel enkele blauwe/rode pistes door waar het terrein en alles erom liggend <30 graden is en er geen sharks.

Iemand nog een goede adreskes voor een shortski van 9-13 december? Niet te ver (vanuit Antwerpen), leuk skigebied, leuke accommodatie voor 2 personen.

Is Winterberg de moeite? Daar ligt momenteel wel amper sneeuw precies.

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp, moet iedereen in Frankrijk vanaf 15/01 3e vaccin hebben gehad (of herstellende zijn).
Tot de 15e volstaan 2 vaccins indien geen J&J & jonger dan 65?
Was ook mijn vraag

Ik denk echter dat als je 2e vaccin minder dan 6 maanden oud is, je nog safe zit. Zo lees ik het alvast.

Ik heb mijn 2e vaccin 29 augustus gekregen. Ik vertrek op verlof 15 januari. 5e maand na tweede prik. Ik denk dat het ok is voor mij?

Als ik het goed begrijp, moet iedereen in Frankrijk vanaf 15/01 3e vaccin hebben gehad (of herstellende zijn).
Tot de 15e volstaan 2 vaccins indien geen J&J & jonger dan 65?
Die regel is blijkbaar enkel uitgevaardigd voor "fransen"... het is nog onduidelijk of dit ook voor toeristen geldig is maar ik zou denken dat ze dat voor iedereen gaan toepassen.
Maar, er is een bijkomend punt, je moet alleen die booster (3e) gehad hebben vanaf 15/1 als je 2e vaccin meer dan 7 maand oud is.

Die regel is blijkbaar enkel uitgevaardigd voor "fransen"... het is nog onduidelijk of dit ook voor toeristen geldig is maar ik zou denken dat ze dat voor iedereen gaan toepassen.
Maar, er is een bijkomend punt, je moet alleen die booster (3e) gehad hebben vanaf 15/1 als je 2e vaccin meer dan 7 maand oud is.

Once the festive meals are swallowed up, other rules will be added to the French sanitary cake that you will have to enjoy as a dessert. And this time, it concerns the entire population aged 18 and over. From 15 January, the entire population must have received an additional injection no more than seven months after the second to keep their health pass.
Hoe gaan ze dat dan allemaal controleren? Gaan hun QR codes er dan op ingesteld zijn dat ze dat gaan herkennen?
Ik val nog binnen die 7 maanden treshold, ik zou van 15/01 tot 22/01 gaan en mijn 7 maanden vervallen op 02/02. Als ze het nog eens verkorten naar 6 maanden en ik geen boostershot krijg voor 15/01, dan zou ik dus niet compliant zijn met hun huidige regels.

Moet toch ook redelijk wat Franse skiërs beletten om te gaan skiëen zou ik denken, ze hebben niet de hoogste vaccinatiegraad.

Zopas voorschotten terugbetaald gekregen die ik in november 2019 had betaald :crazy:
Content dat we die niet kwijt zijn, 3k eur ... (ski-planet)

De situatie is voor Zwitserland weeral gewijzigd omdat omikron nu zowat overal zit en in hun eigen land:
1 PCR test voordat je vertrekt en dan 1 test tussen dag 4 en 7 (PCR of sneltest). De quarantaine van 10 dagen is niet meer vereist.

Ik heb een skireis geboekt naar Bourg Saint Maurice eind december. Omwille van de steeds veranderende regels is het momenteel gepland om met de auto te gaan. Ik ben nog nooit met de auto gaan skiën. Is het aangeraden of nodig om sneeuwkettingen te voorzien?

Terug
Bovenaan